Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna työhaastattelu - tänään sain palkankorotuksen!

Vierailija
02.04.2019 |

Äh, mitäpä tehdä?

Huomenna menen kakkosvaiheen työhaastatteluun uuteen duunipaikkaan. Olen useamman vuoden tässä katsellut töitä sillä kaipaan uusia haasteita + nykyisen paikan ilmapiiri aivan surkea. Myös palkkakehitys ollut aivan kuraa tässä koko 6 vuoden ajan jotka olen olut nykyisessä työssä.

Uuden mestan ekassa haastattelussa toin esiin oman palkkatoiveeni. Haastattelija sanoi että se on heille kyllä "hieman yläkanttiin siitä mitä voivat maksaa". Viime perjantaina mulla oli nykyisessä, vakkaripaikassani kehityskeskustelu jossa sain palkankorotuksen, ja nyt nykyinen palkkani nousi yli sen mitä toivoin tässä uudessa paikassa saavani (ja joka siis on heille yläkanttiin).

En nyt todella haluaisi lähteä vakkaripaikasta (joka vielä lähellä himaa) uuteen työpaikkaan matalemmalla palkalla, varsinkin kun työmatkaa tulee n. 25km lisää. Toki uudet haasteet ja uudet yökaverit, etenemismahikset ja muut kiinnostaa.

Miten toimia?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet yökaverit on kyllä suuri etu!

Vierailija
2/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle tulee 6kk koe-aika joka on melkoinen riski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mene haastatteluun, johan kirjoitit, että et todella halua.

Vierailija
4/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todella haluan uuden duunin!! mutta järjellä/realistisesti en näe järkeä (vielä alakoulu-ikäisten lasten yksinhuoltajana) siinä että lähtisin julkisilla 34km päähän kotoa töihin ja saan vähemmän palkkaa kuin nykyisessä työssä, johon voin fillaroida vartissa.

ap

Vierailija
5/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen lisä työmatkaan. Toisaalta nykyisen paikan paska ilmapiiri.

Itsehän sun on päätettävä.

Jos menet haastatteluun, voit yrittää hinata palkkaa ylemmäs ja sanoa että vanhassa paikassa sait juuri palkankorotuksen. Jos ei onnistu, teet johtopäätöksesi.

Jos päätät olla menemättä haastatteluun, voit ja kannattaakin sanoa syyksi heidän nihkeytensä palkanmaksun suhteen. Ihan hyvä kun saavat palautetta.

Vierailija
6/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, sinun pitää nyt vain päättää.

Eikös olekin helppoa. Marinat kannattaa jättää väliin, keskittyä olennaiseen.

Ja niistä uusista työkavereistakaan ei aina tiedä, ja voihan olla että nykyisessä paikassa omassakin käytöksessäsi on voinut olla korjattavaa.

Vierailija
7/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töitä kuitenkin pohjimmiltaan tehdään, jotta saataisiin palkkaa. En lähtisi itse kun työajat vaikeuttaa ja palkka huononisi.

Vierailija
8/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sattumaa! Ne tietää, että haet muualle, sinusta on soitettu! Minä kerran kävin haastattelusta ja palattuani töihin pomo tuli kertomaan,että saan palkankorotuksen.... Eiköhän sieltä ollut soitettu. Ei ole sattumaa.

Vierailija
9/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatoiveesi uudessa paikassa on tänään yläkanttiin, koska olisit siellä vielä noviisi, mutta 6 kk kuluttua voisit saada useamman satasen verran lisää palkkaa. Ainakin meillä systeemi menee niin, että kun on osoittanut osaamisensa, saa myös sen mukaisen palkan, mutta ei koskaan aloittaessaan seniorin palkkaa (pomot on asia erikseen).

Tavallaan olet jo kertonut, että et aio uuteen paikkaan mennä, koska sinua pelottaa. Nykyisessä paikassa oli ensin paljon huonoa, mutta kun sait lisää palkkaa, niin huono henki ja olemattomat etenemismahdollisuudet unohtuivat.

Et uskalla tarttua haasteisiin, joten jää vanhaan paikkaan. Mutta muista, enää sinulla ei ole lupa valittaa kurjista työkavereista tms. Sinulla oli vaihtoehto, johon et tarttunut.

Vierailija
10/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon kaikki mitä uudessa paikassa voi olla pielessä ja mitä mahdollisuuksia siellä edes on tarjolla.

Vierailija
11/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle tulee 6kk koe-aika joka on melkoinen riski.

Tai sitten ei tule. Itse kirjoitin soppariin nimen viikko sitten, koeajaksi tuli 4kk. Kaikki työnantajat ei ole jatkuvien kiristyksien ja kyyläilyn kannalla.

Vierailija
12/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatoiveesi uudessa paikassa on tänään yläkanttiin, koska olisit siellä vielä noviisi, mutta 6 kk kuluttua voisit saada useamman satasen verran lisää palkkaa. Ainakin meillä systeemi menee niin, että kun on osoittanut osaamisensa, saa myös sen mukaisen palkan, mutta ei koskaan aloittaessaan seniorin palkkaa (pomot on asia erikseen).

Tavallaan olet jo kertonut, että et aio uuteen paikkaan mennä, koska sinua pelottaa. Nykyisessä paikassa oli ensin paljon huonoa, mutta kun sait lisää palkkaa, niin huono henki ja olemattomat etenemismahdollisuudet unohtuivat.

Et uskalla tarttua haasteisiin, joten jää vanhaan paikkaan. Mutta muista, enää sinulla ei ole lupa valittaa kurjista työkavereista tms. Sinulla oli vaihtoehto, johon et tarttunut.

Itse asiassa palkkani on nytkin alakanttiin, ja olen täysin pätevä uuteen työhön miltei 10 vuoden työkokemuksella, siitä ei ole kyse. En siis ole noviisi.

Huono henki ja olemattomat kehitysmahikset eivät unohdu, mutta vaakakupissa painaa toki myös työmatkakulut jotka nyt nousevat reilusti . Kuten joku kirjoitti, töissä käydään jotta siitä saa palkkaa, se on fakta. Ammatillisesti ja palkan kehitystä katsoen ei ole mitään järkeä siirtyä uuteen työhön jossa saa vähemmän palkkaa kuin nykyisessä, vai..?

T. Ap

Vierailija
13/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti millaisia vaikutuksia ratkaisuilla on viiden vuoden päästä, niin saat vähän perspektiiviä pohdintaasi; onko uudessa paikassa odotettavissa lisää uramahdollisuuksia, palkankorotusta tms tai onko nykyisessä paikassa millaisia muutoksia tulossa.

Vierailija
14/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisiko uusi palkka olemaan edes korkeampi kuin entisen työsi entinen palkka?

Vierailija
15/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isosta palkkaerosta puhutaan?

Eri ihmiset sietävät huonoa ilmapiiriä eri tavalla. Minulla se söisi työmotivaatiota aika paljon, lisäisi stressiä ja ahdistusta, mikä voisi vaikuttaa myös terveyteen. Työuupumus tulisi sellaisessa ympärissä nopeammin.

Jos ero palkassa ei olisi kovin suuri, ottaisin sen mieluisamman työn, vaikka palkka olisikin hieman pienempi. Työpaikalla ollaan niin iso osa päivistä, että se vaikuttaa koko elämänlaatuun muutenkin kuin siitä saatavan rahan osalta.

Vierailija
16/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet haastatteluun ja kerro rehellisesti palkka-asiasta

Vierailija
17/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua rassaisi eniten tuo pidempi työmatka. Nyt sinulla kuluu päivässä 1/2h ja uuteen paikkaan kuinka paljon, 1,5 tuntiako.

Vierailija
18/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksaa vapaa-aika jonka tuhlaat työmatkaan? Kulut?

Plussat ja miinukset ?

Ja palkasta voit vielä vääntää ja kertoa että sait korotuksen

Vierailija
19/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua rassaisi eniten tuo pidempi työmatka. Nyt sinulla kuluu päivässä 1/2h ja uuteen paikkaan kuinka paljon, 1,5 tuntiako.

Yh:na ja muutenkin kannattaa miettiä asiaa myös lasten kannalta, ovatko kuinka pieniä vielä, miten pärjäävät yksin kotona, miten ehdit laittaa ruokaa, auttaa läksyissä.yms jos työmatka pitenee oleellisesti?

Vierailija
20/42 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi unohtaa avaimen kotiin tai tarttee vitosen voiko käväistä työpaikalla? Entä jos pitää ottaa vastaan jokin lähetys? Jne?

Miten paljon oma elämä hankaloituu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi