Voiko vegaani harrastaa ratsastusta?
Hevoselle ei ole mitenkään lajityypillistä kantaa taakkoja selässään. Ja kun miettii kuinka paljon raipaniskuja ym. ratsuksi kouluttaminen vaatii.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevonenhan nimenomaan kantaa taakkoja selässään.
Ai niin kuin mitä?
Varsoja, ennenkuin ne oppii kävelemään, tietty!
-eri
Ne kävelee heti synnyttään, kohtu ei ole selässä.
Voi, mutta lihaa syövien ihmisten ei pitäisi harrastaa ratsastusta. Tai ainakin minulle opetettiin pienenä, että ruualla ei saa leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mun mielestä voi, ellei pistä sitä heppaa makkaraksi heti ratsastustunnin päätteeksi.
Eikö vegaaniuteen liity kaikki muukin eläinten hyväksikäytön välttely?
Vegaaniko voi mieluummin ajaa autolla kuin ratsastaa aasilla....kumpikohan on eläimille haitallisempaa, jos aletaan miettimään ihan kunnolla ja loppuun asti. Eli miettikää ensin syyt, seuraukset ihan alusta loppuun, ennenkuin alatte laukomaan jotain. Muuten käy kun Sipilälle....annan taloni pakol...sille mutta ei miettinyt että 30 000 ei mahdu siihen taloon.
Nykyään ratsastaminen ei vähennä autoilua, joten vertailukohtasi on pätemätön...
Vähentäähän kun myy auton ja ostaa hevosen tilalle.Mikään ei estä kulkemasta hevosella, mutta kun neluonnon, metsien ja eläinten suojelijat asuvat kerrostaloissa Kalliossa missä pelottavin luonnon peyo on city kaniini, niin on vaikeaa pitää sitä hevosta.
Hevosen anatomia on tehty niin että ihanteellisin paikka painolle on juuri siinä sään takana mihin kaula loppuu, siinä myös ratsastetaan. Jumalan ihmeitä.
Vierailija kirjoitti:
Voi, mutta lihaa syövien ihmisten ei pitäisi harrastaa ratsastusta. Tai ainakin minulle opetettiin pienenä, että ruualla ei saa leikkiä.
Harva omaa ratsuaan syökään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva omaa ratsuaan syökään.
Aika harvalla on omaa ratsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevonenhan nimenomaan kantaa taakkoja selässään.
Ai niin kuin mitä?
Varsoja, ennenkuin ne oppii kävelemään, tietty!
-eri
Ne kävelee heti synnyttään, kohtu ei ole selässä.
Kyllä mä nyt sen tiedän :D
Kaikkea mitä nykyään korvataan autolla tai traktorilla. Se on ihan lajityypillistä.