Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö ketään joka on jäänyt pois töistä ja ei saa yhteiskunnan tukia?

Vierailija
02.04.2019 |

Ei ole myöskään eläkkeellä. Mitä tekee ja millä elelee?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nuori pyrkii taloudelliseen riippumattomuuteen eikä ihme kun yhteiskunta on osoittanut että jos olet työssä kestä kaikki paskka ja jos olet työtön olet alinta pohjasakkaa ja sut voidaan velvoittaa orjatöihin.

Vierailija
22/26 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nuori pyrkii taloudelliseen riippumattomuuteen eikä ihme kun yhteiskunta on osoittanut että jos olet työssä kestä kaikki paskka ja jos olet työtön olet alinta pohjasakkaa ja sut voidaan velvoittaa orjatöihin.

Toisaalta oikein yhteiskuntaa kohtaan. Mitä ne niille voi, kun eivät saa tukia eivätkä halua töihin. Jos elelee omilla rahoilla on vapaus ja riippumaton yhteiskunnasta ja turha tulla länkyttämään, että sairaanhoito kyllä kelpaa sitten kun on tarve, niin se kelpaa myös työssäkäyville. Ja pääomatuloista menee verot samalla lailla kuin työtuloistakin, enemmänkin. Tähän ihmiset ajetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Toista elättää vaimo ja toista äiti.

Vierailija
24/26 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni eli vuosikausia minun palkkatuloillani. Hoiti kyllä lapsiammekin ja sai kotihoidon tukea, mutta ei halunnut hakea töitä lasten kasvettua. Ei hakenut työmarkkinatukeakaan, vaikka puolison tulot lakkasivat siihen vaikuttamasta. Kun siten itse jäin työttömäksi, pakotin mieheni TE-toimistoon. Mies sairastui työkokeilujaksolla niin pahasti, että pääsi sitten myöhemmin työkyvyttömyyseläkkeelle. Minä olin silloin vielä ansiosidonnaisella. Nyt hän saa enemmän rahaa kuin minä aktiivimallileikattua työmarkkinatukea, koska säästin hänelle vapaaehtoista eläkettä.

Vierailija
25/26 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni eli vuosikausia minun palkkatuloillani. Hoiti kyllä lapsiammekin ja sai kotihoidon tukea, mutta ei halunnut hakea töitä lasten kasvettua. Ei hakenut työmarkkinatukeakaan, vaikka puolison tulot lakkasivat siihen vaikuttamasta. Kun siten itse jäin työttömäksi, pakotin mieheni TE-toimistoon. Mies sairastui työkokeilujaksolla niin pahasti, että pääsi sitten myöhemmin työkyvyttömyyseläkkeelle. Minä olin silloin vielä ansiosidonnaisella. Nyt hän saa enemmän rahaa kuin minä aktiivimallileikattua työmarkkinatukea, koska säästin hänelle vapaaehtoista eläkettä.

Ja sun mies on täyttänyt 60 v?

Vierailija
26/26 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion jäädä pois pitkäaikaisesta, vi**umaisesta työstäni ja vaihtaa kaupunkia. Kouluttaudun ammattikoulussa uuteen ammattiin ja työllistyn uuden kotipaikkani firmoihin. Näin olen päättänyt ja näin se menee!

Päähän siinä pehmenisi, jos aivan toimettomana makaisi - ja useimmilla tuollaisilla köllöttelijöillä on mt-ongelmia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä