Aiotko äänestää?
Minä äänestän jompaa kumpaa sinistä.
Rva 70 vuotta
Kommentit (20)
En äänestä koska uskottavaa ehdokasta ei ole löytynyt.
Tottakai, en ymmärrä niitä , jotka koko ajan valittavat, mutta äänestämään ei viitsitä mennä, meillä on surkean alhaiset äänestysprosentit esim. Ruotsiin verrattuna.
Kyllä äänestän mutta eri väriä kuin aloittaja :)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, en ymmärrä niitä , jotka koko ajan valittavat, mutta äänestämään ei viitsitä mennä, meillä on surkean alhaiset äänestysprosentit esim. Ruotsiin verrattuna.
Sanohan mikä muuttuu, jos ääneni annan? Nykyisistä edustajista kaikki lupasivat, että koulutuksesta ei leikata ja kuinka kävi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanohan mikä muuttuu, jos ääneni annan? Nykyisistä edustajista kaikki lupasivat, että koulutuksesta ei leikata ja kuinka kävi?
Leikkasivat koulutuksesta, työttömiltä ja heikoimmin toimeen tulevilta.
Tietenkin. Hyvää ehdokasta en nyt löydä, mutta äänestän vähiten pahaa.
Hohhoijaa koko puoluepolitiikka on aikansa elänyttä hömppää.
Onhan toi äänestäminen vähän aika turhaa, koska yksikään ei pidä lupaustaan. Menee usko tohon touhuun. Esim nyt nää kaksi huutelee tosta sähköstä jne, niin yhtäkkiä sillekin asialle voi tehdä jotain, mutta aikasemmin ei ole voitu tehdä mitään vaikka kansa on kiehunut 4 vuotta. Eli kuuroille korville vinkuminen viimeiset neljä vuotta. Sitten on näitä loikkareita. Äänestät ehdokasta eli äänestät puoluetta, niin ehdokas vie äänet toiseen puolueeseen mitä ei voi sietää. Noi ei ajattele mitään muuta kun sitä omaa etuaan, että saa hyvän liksan ja edut taas. Noihin pitäis saada lakimuutos. Jos esim ei hommat mene niikun on luvattu, niin sitten kenkää sieltä. Vuoden välein pitäis olla sellainen tarkastelujakso mitä edustaja ja puolue on tehnyt lupaamilleen asioille, niin nekin tekis duuninsa erilailla. Rahan pumppaaminen pitää estää pois tästä maasta ja se noiden kaikkien hokema talkootyö saa myös koskea heitä itsejään. Kansaa kiristetään, mutta itsellä liksat ja edut nousee vuosi vuodelta ja mikään ei tunnu koskevan heitä. Sit noiden päättömät sopimukset monessa asiassa, jotka ekaluokkalainenkin ymmärtää ettei voi noin mennä ja onnistua.
Aina äänestän. Pääseepä luvan kanssa kapinoimaan omassa mielessään.
Aion äänestää ja isosti Persuja.
Persut ovat olleet joka asiassa oikeassa, jota muut puolueet joutuvat peesaamaan, koska pelkäävät uutta Persujen jytkyä.
Vierailija kirjoitti:
Aion äänestää ja isosti Persuja.
Persut ovat olleet joka asiassa oikeassa, jota muut puolueet joutuvat peesaamaan, koska pelkäävät uutta Persujen jytkyä.
Persut on tajnnut, että Huhtasaari ja pari muuta sankaria osaa pitää tällä kertää näköjään naamat kiinni.
Aion, olen äänestänyt kaikissa kunta-, eduskunta-, presidentin- ja eurovaaleissa joissa vaan olen saanut. Myös ulkomailla asuessa, jolloin äänestin myös niissä paikallisissa vaaleissa joihin olin oikeutettu.
Äänestän kaikissa vaaleissa, joissa minulla äänioikeus on. Jopa Osuuspankin edustajiston vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, ketä äänestät ja luuletko todella, että äänestämällä ei voi vaikuttaa vai millä mandaatilla luulet nykyisten kansanedustajien siellä istuvan, jos ei ihmisten heille antamilla äänillä, mitään parempaa tapaa vaikuttaa ei demokratiassa ole ja jos olet tyytymätön nykyiseen menoon, niin ei se ainakaan äänestämättä jättämällä parane.
Tietysti äänestän. Olen äänestänyt kaikissa vaaleissa missä olen ollut äänioikeutettu.
Äänestän suomen kommunistitssta puoluettta.
Käyn äänestämässä 14.4. Äänestyspaikka on sadan metrin päässä kotoa (näkyy olohuoneen ikkunasta), joten matkakaan ei ole pitkä.
Aina olen äänestänyt. Nyt en vaan yhtään tiedä mitä puoluetta äänestän. Mikään ei vakuuta, enkä todellakaan usko vaalipuheisiin. Ne lupaukset eivät ole koskaan pitäneet.