Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kuntosaleilla asiakaspalvelua?

Vierailija
01.04.2019 |

Siis saako jossain kuntosaleilla ensikertalainen ihan kädestä pitäen opetusta laitteiden käyttöön? Kävin viime viikolla tutustumassa eräällä kuntosalilla ja minulle näytettiin avainsysteemit ja pukuhuone, mutta kun kysyin, voiko joku näyttää, miten laitteet toimii, sanottiin, että ei ole saatavissa sellaista palvelua. Juu, ehkä ne oppii äkkiä itsekin, mutta ei kovin hyvä kuva jäänyt, kun asiakas jätettiin pällistelemään sinne itsekseen.

Varasin myös ajan liikuntaneuvojalle ja oletin, että hän sitten opastaa, mutta istuimme vain sivuhuoneessa ja hän vain tivasi tavoitteitani. Tuntui että katsoi nenänvartta pitkin, kun sanoin, että lähtökohtana on nyt ylipäätään totutella salitreenaamiseen kaiken muun liikunnan ohella. Häntä ei tuntunut tämän vastaus miellyttävän, vaan kysyi moneen kertaan konkreettisia tavoitteita. Eikö salille tosiaan saa mennä ilman tavoitteita? Oletin, että hän olisi vain esitellyt salin välineitä ja mitä lihasryhmää milläkin laitteella harjoitellaan ja millaisia palveluja ylipäätään on saatavilla. Ilmeisesti pitäisi ostaa joku monen sadan euron personal trainer -palvelu, että saa edes alkuopastuksen laitteiden käyttöön. Kuukausihintaan tätä ei ilmeisesti ole tarjolla.

Onko kaikilla saleilla siis tällaista? Saattaa kyllä into loppua hyvinkin pian, jos asenne on joka paikassa tuollainen, eikä saa mennä treenaamaan ihan vain omaksi ilokseen ja tietämättömänä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/16 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mielelläni tulla ihan kädestä pitäen näyttämään,miten laitteita käytetään. Olen jo itse vanha taituri.. Tämä hopeakettu aina auttaa neitoja hädässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin mielelläni tulla ihan kädestä pitäen näyttämään,miten laitteita käytetään. Olen jo itse vanha taituri.. Tämä hopeakettu aina auttaa neitoja hädässä.

Hah, itse asiassa eräältä hopeaketulta pyysin ja sainkin apua, kun henkilökunta ei viitsinyt vaivautua. 

Vierailija
4/16 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PT:n työnkuvaan kuuluu salikäyttäjien opastaminen ja ohjaaminen. Joten kyllä sinun pitää sellainen hankkia.

Vierailija
5/16 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella salilla hintaan kuuluu yksi alkuopastus, jossa työntekijä nimenomaan näyttää eri laitteita ja opastaa perusliikkeiden tekemisen niillä.

Vierailija
6/16 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PT:n työnkuvaan kuuluu salikäyttäjien opastaminen ja ohjaaminen. Joten kyllä sinun pitää sellainen hankkia.

Minä olen käsittänyt että personal trainerit suunnittelevat kunto-ohjelmia ja katsovat, että liikkeet tehdään oikein. Onko pelkkä laitteiden säätäminen ostettava, jos ei tiedä, miten ne toimivat? 

Vierailija
7/16 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä avauksesi. Ehkä aloittelijan kannattaa pyytää personal Trainer apuun, 2 tai 3 kertaa ja maksaa siitä. Tee itsellesi ohjelma eli ravirinki. Sitten teet sen ohjelman ja merkitset paperille.

Olen käynyt koko aikuisiän salilla. Se on kuin hiekkalaatikossa olo lapselle. 5 viikkoa yhtä 5 viikkoa toista, kivaa on. En kilpaile, teen vaikka tangolla jos vieressä tekee 150g jos se on oma juttu.

Löysin salin jonne pääsee 20 e kk. Tervetuloa kaikenikäiset.

Vierailija
8/16 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Can nef kirjoitti:

Hyvä avauksesi. Ehkä aloittelijan kannattaa pyytää personal Trainer apuun, 2 tai 3 kertaa ja maksaa siitä. Tee itsellesi ohjelma eli ravirinki. Sitten teet sen ohjelman ja merkitset paperille.

Olen käynyt koko aikuisiän salilla. Se on kuin hiekkalaatikossa olo lapselle. 5 viikkoa yhtä 5 viikkoa toista, kivaa on. En kilpaile, teen vaikka tangolla jos vieressä tekee 150g jos se on oma juttu.

Löysin salin jonne pääsee 20 e kk. Tervetuloa kaikenikäiset.

Sitä juuri tarkoitinkin, että saako yleensä salilla sen avun ensimmäiseksi kerraksi, vaikka sitten lisämaksusta. Minä nimittäin itse laitoin sähköpostia ja kysyin tällaista mahdollisuutta, mutta tarjottiin vain tuota liikuntaohjausta ja siinä tämä personal trainer ei tullut kanssani lähellekään laitteita vaan kyseli tavoitteistani tympääntyneenä. Juu, tarjosi toki monen sadan euron valmennuspaketteja, mutta olisin vain halunnut sen yhden opastuskierroksen. 

Vierailija
9/16 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käsittänyt että personal trainerit suunnittelevat kunto-ohjelmia ja katsovat, että liikkeet tehdään oikein. Onko pelkkä laitteiden säätäminen ostettava, jos ei tiedä, miten ne toimivat? 

Kysy keneltä tahansa siellä niin kyllä ne neuvoo. Ei edes tarvii maksaa mitään.

Vierailija
10/16 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun salilla järjestetään kahdesti viikossa tunteja, joilla ohjaaja opastaa laitteiden käyttöä ja oikeaa tekniikkaa. Olet siis käynyt huonolla salilla. Totta kai hyvällä salilla opastetaan ja neuvotaan.

Lisäksi halutessaan voi ostaa personallista trainerin.

Vierailija
11/16 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat asua melko pienellä paikkakunnalla? Isommissa kaupungeissa luulisi olevan niin paljon kilpailua, ettei noin huonoa kohtelua sallittaisi. Samoin löytyy hengeltään erilaisia saleja. Toivottavasti löydät mukavan harjoittelupaikan.

Vierailija
12/16 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No melko pieni kaupunki, mutta saleja on kyllä kymmenkunta. Ehkä aloitin tällaisesta pintaliitoketjupaikasta, jonne yli 30-vuotiaalla ei ole mitään asiaa. Tuonne ei kyllä tee mieli mennä enää. 

Vierailija
13/16 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käyttämällä salilla pt:n saa ostettua opastamaan laitteissa, harjoittelussa, yms. Hinta 50e / 1h. Lisäksi samat ammattilaiset ovat ilmaiseksi käytettävissä yhden tunnin joka viikko ja muutenkin aina voi käydä kysymässä neuvoa, jos sellaista tarvitsee ja palvelu on todella ystävällistä. Ehkä sun kannattaa vaihtaa salia.

Vierailija
14/16 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sali menee vaihtoon. Käynti oli kyllä niin kaukana odotuksista. Sen ajan kun personal trainer kyseli motivaatioistani ja tavoitteistani, olisi hyvin ehtinyt käymään laitteiden toimintaperiaatteet läpi. En todellakaan toivonut luentoa aerobisen liikunnan roolista ja työn ja liikunnan yhteensovittamisesta. 

ap

Vierailija
15/16 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tajusin, että olen ennenkin kokenut saman pettymyksen fysioterapeutilla (ja olen varmaan siitäkin tehnyt tänne aloituksen :D). Lääkäri suositteli minulle fysioterapeuttia huonon ryhdin vuoksi ja sellaiselle sitten ajan varasin. Odotin, että hän testaa liikkuvuuksia ja suunnilleen pyöritään lattialla heittämässä kuperkeikkoja ja tehdään erilaisia venyttelyliikkeitä. Todellisuudessa fysioterapeutti kyseli ja täytteli kaavakkeita ja pisti minut istumaan tuolille ja sitten katseli minua siinä eri kulmista. Erikseen pyytämällä sitten tutki myös lonkkani liikkuvuutta pöydällä ja neuvoi 2(!) harjoitusta, joita voin tehdä kotona. Koko ajan oli tunne, että halusi minun johtavan sitä tilannetta ja sanovan, mitä seuraavaksi tehdään. Pitkiä hiljaisuuksia ja monta kertaa kysymys, mitä toivoisin hänen tekevän. Mistä minä tietäisin? Sen takia minä sinne menin, että hän neuvoisi. 

ap

Vierailija
16/16 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse aikoinaan liityin ekaa kertaa kuntosalille, sain liittymisen yhteydessä sellaisen yleisohjelman ja kuntosalin henkilökunta kävi kaikki laitteet nopeasti kanssani läpi. Se oli ihan jees, sillä kun muutaman kuukauden veivasi sitä aloitteluohjelmaa, ehti tulla tutuksi paikan kanssa ja sai vähän tarttumapintaa hommaan ja sitten pystyikin jo alkaa itse miettimään omaa treeniohjelmaa. Vastaus kysymykseesi siis: joiltain saa kyllä.