Työkyvyttömyyseläkeläinen ehdolla eduskuntaan
Oulun vaalipiirissä on feministipuolueen ehdokkaana Terhi Heimonen joka on vaalimainostensa mukaan työkyvyttömyyseläkkeellä oleva mielenterveyskuntoutuja. Mitenkähän pärjäisi eduskunnassa jos sattuisi ihme ja tulisi valituksi?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä on tämän jälkeen väärin perustein eläkkeellä.
Mistä tuo väärä tieto kumpuaa, että työkyvyttömyyseläkkeellä ei saisi työskennellä? Kyllä saa, jokaiselle työkyvyttömyyseläkeläiselle on eläkevakuutusyhtiö kertonut, kuinka paljon saa tehdä työtä ja saada palkkaa.
No ei. Eläkevakuutusyhtiö voi katsoa työkykyiseksi. Tai ainakin laittaa uudelleen arviointiin. Myös opiskelu osoittaa, että on työkykyinen. Miksi olisikaan eläkkeellä, jos pystyy tekemään töitä tai opiskelemaan?
Ja olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä.
Tiedän, että riippuu yhtiön aktiivisuudesta, mutta näin asia katsotaan.
Höpön löpöä! Työkyvyttömyyseläkkeellä voi tehdä työtä ja jopa opiskella. Ja sehän on upea juttu, jos näin pystyy tekemään. Voi löytyä sisältöä elämälle ja hyötyä yhteiskunnalle. Maailma muuttuu koko ajan, uusia mahdollisuuksia tulee vastaan aina! Ja kansassa on paljon eläkeläisiä, sairaita joiden etuja ajatellen työkyvyttömällä eläkeläisellä voi olla paljon annettavaa. Sinäkin voit olla huomenna työkyvytön, mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo väärä tieto kumpuaa, että työkyvyttömyyseläkkeellä ei saisi työskennellä? Kyllä saa, jokaiselle työkyvyttömyyseläkeläiselle on eläkevakuutusyhtiö kertonut, kuinka paljon saa tehdä työtä ja saada palkkaa.
onkohan tuo ottanut selvää että eläkkeen päälle tienausraja on matala, ei tosiaan satoja euroa!
Kovaan työhön on ittensä laittamassa ilman palkkaa! Itse on eläkkeensä ja työttömyytensä valinnut ja nyt onkin toinen ääni kellossa. Näytetään vaaleissa mitä mieltä ollaan työttömistä ja kuppaajista. Samalla tutkitaan lasun paikka tälle ja tän tukijoille
Haloo.
Joutuu eläkkeellä oleva tekemään kaikki kotityöt.
Ei ole olemassa mitään piikaa joka siiboaisi, pyykkäisi tai ruokaa laittaisi tai kaupassa ostokset.
Mutta ei siitä saa palkkaa.
Rikkailla on kotiapulainen, ovatko he parempia ihmusiä. Kun saavat pienellä palkalla riistää kotiapulaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onkohan tuo ottanut selvää että eläkkeen päälle tienausraja on matala, ei tosiaan satoja euroa!
Kovaan työhön on ittensä laittamassa ilman palkkaa! Itse on eläkkeensä ja työttömyytensä valinnut ja nyt onkin toinen ääni kellossa. Näytetään vaaleissa mitä mieltä ollaan työttömistä ja kuppaajista. Samalla tutkitaan lasun paikka tälle ja tän tukijoille
Itse? Itse on eläkkeensä ja työttömyytensä valinnut? Voi sinua, ei näitä asioita itse valita! Kipin kapin nyt itseä sivistämään. Pistää joskus miettimään, pitäisikö osalta oikeasti äänioikeus poistaa. Kun ei tajuta hyvinvointi-yhteiskunnan merkitystä. Tämä sama hyvinvointiyhteiskunta tosiaan antaa myös älyltään vajavaisen päättää asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo mutta mitenkähän kansanedustajan reilun kuuden tonnin bruttopalkkio voisi muka mennä tulorajoihin?
Tuollaisia ihmisiä eduskuntaan tarvitaan, työttömistä ja sairaista ei muuten kukaan välitä.
Eikös eräs toinenkin oululainen poliitikko, perussuomalaisten Olli Immonen, ollut myös sairaseläkeläinen?
Meidän lapsen päivähoitaja oli työkyvyttömyyseläkkeellä. Hänellä oli hoidossa samanikäinen lapsenlapsi. Oli tosi mukava ja kiva hoitopaikka. Töölön kirkon puisto oli kadun toisella puolella. Olin itsekin joskus ruokatunnilla siellä puistossa. Silloin ei ollut kunnallisia perhepäivähoitajia. Työkyvyttömyys voi olla monen sairauden summa ja voi tarkoittaa ettei voi tehdä enää sitä oman ammattinsa työtä. Kyllä töissä voi olla kuitenkin. Saa matkustaa ja harrastaa. Ei kaikki ole kuntoutujia. Eihän se ole uutta, että täällä irvitään sairaille, joita on niin monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tää menee selllaiseeen robotttiyhteiskuntaaaan että sielllä on marilyn monroen toplesssbarrisssa myyymässssä kaakaota tulevaaaisuuuudessa.
mä oon ite asiassa käynykki sielä, se on planeetalla zorg, yks ilta ufot sieppas ja vei sinne ja teki tutkimuksia mulla, ne pakotti mut nuolemaan kermavaahtoa marilynin rinnoilta ja vartalolta ja sitä valu ihan joka paikkaan sit mun piti työntää miinussa kiinni oleva sykkivä sondi useaan kertaan sekä sisään sekä ulos eikä saanut lopettaa ennenkuin marilyn oli lopettanut erikoisen ääntelyn
Mä enn ymmmärrrä eläkkkeeen merkityystä joten mä tapaaan ittteni ennnenkuin jouuudun eläkkkeeeelle.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyys voi olla monen sairauden summa ja voi tarkoittaa ettei voi tehdä enää sitä oman ammattinsa työtä. Kyllä töissä voi olla kuitenkin. Saa matkustaa ja harrastaa. E
Nimenomaan näin. Esim. tuttu kampaaja jäi työkyvyttömyyseläkkeelle kun allergisoitui pahasti työssään käytettäville kemikaaleille. Opiskeli sittemmin toisen ammatin ja on taas töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä enn ymmmärrrä eläkkkeeen merkityystä joten mä tapaaan ittteni ennnenkuin jouuudun eläkkkeeeelle.
toivottavasti tapaat itsesi ennen eläke ikää..
voisit tavata itsesi vaikka kadulla tai ravintolassa illallisella, jottei totuus unohtuisi, ufot hakee sut ennen eläke ikää, itsesi tappamisesta et tuskin puhu koska olet robotti joten loogisen päättelyn mukaan se ei ole mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Olkoon mistä puolueesta hyvänsä, niin ei sairaan ihmisen paikka ole eduskunnassa. Terveenäkin eduskuntaan menneet ovat sairastuneet uupumukseen ja masennukseen. Jos on työkyvytön, niin kannattaisi kuntoutuminen aloittaa esim. kierrätyskeskuksen hyllyjä järjestelemällä, ei suinkaan menemällä eduskuntaan.
Taitaa olla vähän eri liksa noissa hommissa? Se katoppas on paras kuntouttaja tollanen monen tonnin palkka tekemättä mitään. ( luulen aika monen haaveilevan siitä)
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyys tarkoittaa kyvyttömyyttä tehdä työtä. Kansanedustajuus on luottamustehtävä, eikä edustajan tarvitse tehdä yhtään mitään neljään vuoteen. Ei tarvitse edes pyytää sairauslomaa, koska mitään velvoitteita ei ole, mutta sitä pyydetään kuitenkin imagosyistä. Palkkio juoksee ja edut pysyvät.
Juurikin näin! Harvassa on vastaavat jobit..
hoitaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toivottavasti tapaat itsesi ennen eläke ikää..
voisit tavata itsesi vaikka kadulla tai ravintolassa illallisella, jottei totuus unohtuisi, ufot hakee sut ennen eläke ikää, itsesi tappamisesta et tuskin puhu koska olet robotti joten loogisen päättelyn mukaan se ei ole mahdollista
EIku mä ajatttelen asian niiin etttä nuoruuuus meni syrjäytyesssä niin pitääää otttaa takass se menetyyys jollakin tavalllla kuinn istua jossakin nojatuoliiissa kalkkiutuesssa ja dementoiitueeessssa.
Tämä ketju voi olla kunniaaloukkaava.
Työkyvyttömyyseläkkeellä voi olla ihminen vaikka jäätyään puun alle, Vaikka jos on jokin vamma, tai raiskattu (jolloin vamma koskee seksuaalista pelkästään) tai onnettomuuteen joutunut ja menettänyt työkyvyn tai miljoonan muun syyn takia eikä niin että psyykessä on vikaa.
Miten tyhmä ja leimaava aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyys voi olla monen sairauden summa ja voi tarkoittaa ettei voi tehdä enää sitä oman ammattinsa työtä. Kyllä töissä voi olla kuitenkin. Saa matkustaa ja harrastaa. E
Nimenomaan näin. Esim. tuttu kampaaja jäi työkyvyttömyyseläkkeelle kun allergisoitui pahasti työssään käytettäville kemikaaleille. Opiskeli sittemmin toisen ammatin ja on taas töissä.
Tämän tyyliset tapaukset eivät nykyään pääse työkyvyttömyyseläkkeelle vaan kuntoutustuelle jolta on tarkoituskin palata työelämään. Eläkkeelle laitetaan ne joiden osalta on todennäköistä että työelämään paluuta ei tule.
Minulla työkyvyttömyyseläkkeen maksaja ei ole Kela.