Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

340 € / viikko, selviäisitkö ? Nelihenkinen perhe

Vierailija
01.04.2019 |

Eli otsikossa kysymys, selviäisitkö ruuasta nelihenkiselle perheelle (kaksi aikuista ja kaksi teiniä) viikko käytettävissä 340€?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on muutaman kympin enemmän kuussa kuin mitä mulle tuli palkkaa. Siitä sitten tietysti lähtee ensin asumisen kulut ja muut laskut. Meilläkin neljä henkeä, minä ja kolme teiniä. Hengissä ollaan, joten joo, selviäisin.

Teltassako asut?

Vierailija
22/29 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Totta kai. Meita on kaksi aikuista ja ruokakauppaan menee n. 50 euroa viikossa. Syodaan paljon kasviksia (viitena paivana viikossa) eika kayteta lihankorvikkeitakaan. Tehdaan myos paljon itse ns. alusta asti eika osteta juuri koskaan eineksia. 

Missä maassa? 

Alankomaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on muutaman kympin enemmän kuussa kuin mitä mulle tuli palkkaa. Siitä sitten tietysti lähtee ensin asumisen kulut ja muut laskut. Meilläkin neljä henkeä, minä ja kolme teiniä. Hengissä ollaan, joten joo, selviäisin.

Palkka 340 €? Ja siitä maksat asumisen kulut yms. Pienet on näköjäön asumisen kulut Helsingissä.

Vierailija
24/29 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Totta kai. Meita on kaksi aikuista ja ruokakauppaan menee n. 50 euroa viikossa. Syodaan paljon kasviksia (viitena paivana viikossa) eika kayteta lihankorvikkeitakaan. Tehdaan myos paljon itse ns. alusta asti eika osteta juuri koskaan eineksia. 

Suhtellisesti ajateltuna kahden perustervettä aikuista lienee yksikkö, jonka on kaikkein helpointa "nuukailla"  viikko, jos tai kunhan kumpikin ymmärtää ja käsittää, että viikon aikana on tarkoitus käyttää rahaa mahdollisimman vähän; tai olla mahdollisesti kokonaan käyttämättä rahaa. Haastetta lisää huomattavasti, jos on lapsi(a).   

Ei me edes sen kummemmin "nuukailla", tama on mennyt nain jo puoli vuotta eli koko se aika, kun ollaan oltu yhdessa. Kaydaan paljon etnisessa kaupassa ja kun ei osteta paljoa lihaa, niin ne kauppalaskut on huomattavasti pienempia. Syodaan paljon taytettyja munakoisoja, itsetehtyja pizzoja ja pastoja. Kaikki siis viikolla kasvispohjaisia, viikonloppuisin sitten syodaan lihaa mutta sitakaan ei suuria maaria ja sekin ostetaan yleensa etnisesta kaupasta, yleensa jotain haudutuslihaa josta haudutetaan sitten pataruoka. 

Sadonkorjuuaikaan mennee vielakin vahemman kun omasta maasta saa osan kasviksista. :) 

Vierailija
25/29 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan taas aloitus.

Enköhän selviäisi. Nyt pöydässä 3-5 henkeä (1 teini, muut aikuisia) ja rahaa käytössä 140€/vko. 

Mulla jäisi 200€/vko matkatilille tuosta! 

Vierailija
26/29 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 680 € vuodessa on aika paljon rahaa.

Vierailija
27/29 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka 340 €? Ja siitä maksat asumisen kulut yms. Pienet on näköjäön asumisen kulut Helsingissä.

Laskutaito hukassa??

340 x 4,5 vkoa = 1530€/kk

Vierailija
28/29 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Suhtellisesti ajateltuna kahden perustervettä aikuista lienee yksikkö, jonka on kaikkein helpointa "nuukailla"  viikko, jos tai kunhan kumpikin ymmärtää ja käsittää, että viikon aikana on tarkoitus käyttää rahaa mahdollisimman vähän; tai olla mahdollisesti kokonaan käyttämättä rahaa. Haastetta lisää huomattavasti, jos on lapsi(a).   

Ei me edes sen kummemmin "nuukailla", tama on mennyt nain jo puoli vuotta eli koko se aika, kun ollaan oltu yhdessa. Kaydaan paljon etnisessa kaupassa ja kun ei osteta paljoa lihaa, niin ne kauppalaskut on huomattavasti pienempia. Syodaan paljon taytettyja munakoisoja, itsetehtyja pizzoja ja pastoja. Kaikki siis viikolla kasvispohjaisia, viikonloppuisin sitten syodaan lihaa mutta sitakaan ei suuria maaria ja sekin ostetaan yleensa etnisesta kaupasta, yleensa jotain haudutuslihaa josta haudutetaan sitten pataruoka. 

Sadonkorjuuaikaan mennee vielakin vahemman kun omasta maasta saa osan kasviksista. :) 

- Ja jos arvaan oikein, niin kumpikaan ei teistä viikon aikana syö montaa kertaa, jos lainkaan kodin ulkopuolella, esimerkiksi työpaikan täyshintaista annosta (eli ette saa lounasta esim, "opiskelija hintaan" lounasravintolassa.... Ja arvatenkin myös ostetun alkoholin ja makeisten käyttönne on varmasti verraten vähäistä.  

Vierailija
29/29 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

- Ja jos arvaan oikein, niin kumpikaan ei teistä viikon aikana syö montaa kertaa, jos lainkaan kodin ulkopuolella, esimerkiksi työpaikan täyshintaista annosta (eli ette saa lounasta esim, "opiskelija hintaan" lounasravintolassa.... Ja arvatenkin myös ostetun alkoholin ja makeisten käyttönne on varmasti verraten vähäistä.  

Siis me syodaan kylla toissa mutta otetaan omat evaat mukaan. 

Makeisia ei syoda ollenkaan ja alkoholia menee viikossa 1 pullo viinia ja 5-6 olutta. Mina juon sen viinin ja mies ne oluet. :D Mutta naita ma en laskenut RUOKAbudjettiin mukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi