Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IT palvelupäällikkö / IT Service manager

NiinaMKA
01.04.2019 |

Hei, meinasin hakea IT service manageriksi vetämään siis helppari ja tukiporukkaa. Mutta nuo jargonit noissa hakuteksteissä on niin hienoja että voisiko joku oikeasti sanoa mitä sen päivittäiset duunit on käytännössä?
Mitä se tekee päivittäin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän riippuu täysin firmasta. Mutta käytännössä palvelupäällikkö vastaa siitä, että tiimin työt hoituvat. Ei yleensä ole henkilöesimiesvastuussa (siis HR-mielessä esimies) tiimilleen, vaan vastuussa pelkästään päivittäisestä työstä. Toki joissain yrityksissä palvelupäällikkö saattaaa olla myös ihan tiiminvetäjäkin.

Mitähän jargonia siellä ilmoituksissa on, mitä pitäisi saada suomennettua?

Vierailija
2/14 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, jos et ymmärrä ilmoituksen sisältöä niin olen lievästi skeptinen kykyysi hoitaa ilmoituksen mukaisia tehtäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä palvelupäälliköt on käytännössä projektien vetäjiä sekä huolehtivat siitä että ylläpitovastuista huolehditaan: jakavat asiakkaalta tulleet bugitiketit kehittäjille tutkittaviksi, seuraavat niiden valmistumista jne. "Projektipäällikkö" nimellä kulkeva henkilö taas on meillä enemmän hallinnollinen esimies vain, häntä ei juuri näe muuta kuin tavoite- ja kehityskeskusteluissa tai tiimipalavereissa kerran kuussa. Palvelupäällikön kanssa me koodarit pääosin ollaan tekemisissä ja hän meidän projektit vetää.

Vierailija
4/14 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa mitä ne jargonit on? Onko yrityksen tai asiakkaiden käyttämiä projektityön menetelmiä kuten Scrum, Kanban, Safe tms? Jos noita yrityksessä käytetään niin kyllä käytetty menetelmä pitäisi tuntea hyvinkin jos projekteja lähtee vetämään.

Vierailija
5/14 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä on sekä tiiminvetäjä että palvelupäällikkö. Hakuilmoituksessa oli siis ihan että pitäisi saada tiimi ja tuki toimimaan, sen ymmärrän. Prosessien uusimista ja valvomista että ne toimii. MUtta myös raportointia, KPI/SLA vaatimusten seurailua.

Toki mä tiedän, että yleisesti katsoo että keikat menee oikeille henkilöille ja bugit korjattavaksi ja kattoo keikkojen perään ettei SLA't pauku. Mutta käytännössä haluaisin tietää mitä kaikkea muuta se siellä päivittäin tekee. Ei (kai) tuosta saa koko päivää kulumaan ja ei niitä raportteja joka päivä ajella. Toki prosessimuutokset sitten vie aikaa.

Vierailija
6/14 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

NiinaMKA kirjoitti:

Siis tämä on sekä tiiminvetäjä että palvelupäällikkö. Hakuilmoituksessa oli siis ihan että pitäisi saada tiimi ja tuki toimimaan, sen ymmärrän. Prosessien uusimista ja valvomista että ne toimii. MUtta myös raportointia, KPI/SLA vaatimusten seurailua.

Toki mä tiedän, että yleisesti katsoo että keikat menee oikeille henkilöille ja bugit korjattavaksi ja kattoo keikkojen perään ettei SLA't pauku. Mutta käytännössä haluaisin tietää mitä kaikkea muuta se siellä päivittäin tekee. Ei (kai) tuosta saa koko päivää kulumaan ja ei niitä raportteja joka päivä ajella. Toki prosessimuutokset sitten vie aikaa.

Reklamaatiot, laatupoikkeamat, asiakaspalaverit, työajankirjaukset, työvuorosuunnittelu, kehityskeskustelut, sairaslomalaput, sijaistamiset, käyttöoikeuksien hallinta, työvälineistä huolehtiminen (kynät, kumit, läppärit, työtuolit whatever). Raportointi, onesliderien väsääminen yhtä organisaatiotasoa ylöspäin, p*seen nuoleminen jne-

Tässä nyt vähän, mitä sun päivään vois kuulua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se raportointi voi olla siis myös sitä, että työstät niiden varsinaisten KPI-raporttien ja ihan tiimiläisten kanssa tekemiesi keskustelulen pohjalta jotain raportteja powerpointtiin jne. Ei pelkkää "ajanpa tästä raportin viime kuun datalla".

Palaverit eri asioista vievät varmasti yllättävän paljon aikaa. Vaikka kaikkea et voi itse tehdäkään eikä kannata, vaan pitää delegoida, niin seurata pitää kuitenkin ja olla mukana päättämässä asioista.

Vierailija
8/14 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille asiallisista vastauksista. Olen vain lopen kyllästynyt kun monessa ilmoituksessa on niin ylimalkaisesti kerrottu tehtävistä. Jos kerrotaan että yksi työtehtävä on "deployment projects" niin se ei paljoa kerro, että mitkä sinun tehtäväsi olisi projektissa vaiko vetää projektia. Siksi haluan tietää ehkä tehtävässä olleilla mitä se käytännössä se työ on kun aamulla istut koneen ääreen. Nämäkin kuitenkin vaihtelevat firmasta riippuen, mutta nyt tietää enemmän kysellä täsmäkysymyksiä haastattelussa - kiitos teidän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa epäpätevältä työhön, kun ei edes tiedä mitä "deployment project" tarkoittaa IT-firmassa.

Vierailija
10/14 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa epäpätevältä työhön, kun ei edes tiedä mitä "deployment project" tarkoittaa IT-firmassa.

Ihana! Siis hänhän tuossa juuri mainitsi, että siinäkin hankkeessa on monta roolia. Voi tätä trollien aikakautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti olisi kiva saada (asiallinen) ketju aikaseksi mitä töissä oikeasti tehdään. Eli titteli - work in practise tasolla. Nykyään on kaikenlaisia hienolta kuulostavia titteleitä ettei välillä tiedä ymmärrä mitä ne pitää sisällään (eri aloilla).

Vierailija
12/14 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, työtehtävät riippuvat niin monesta eri asiasta, että et sinä täältä mitään tyhjentävää vastausta saa. Kysy siltä työnantajalta. Samalla voit hehkuttaa omaa osaamistasi sopivasti tehtävästä kysellessäsi. Jää toivottavasti nimi mieleen, ja olet eturivissä valinnoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää tältä foorumilta kysellä ”jargoneista”, niin kannattaa oikeasti unohtaa koko juttu. 😂😂😂

Vierailija
14/14 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PekkaPuupää kirjoitti:

Oikeasti olisi kiva saada (asiallinen) ketju aikaseksi mitä töissä oikeasti tehdään. Eli titteli - work in practise tasolla. Nykyään on kaikenlaisia hienolta kuulostavia titteleitä ettei välillä tiedä ymmärrä mitä ne pitää sisällään (eri aloilla).

Nykyajan trendi on että tittelit kertovat osaston ja aseman hierarkiassa.

Service Engineer -> toimii servicessä engineer levelillä

Service Manager -> toimii servicessä manager levelillä eli ylempänä kuin edellinen

Sitten voi olla Servicen tilalla Finance/Project/Development ym. ja Engineer/Managerin tilalla Leader/Assistant/Chief/mitä vaan keksit. Kuitenkin oikeasti se IT Service Manager saattaa olla peruskoulun käynyt Jonne, 16v, Tuusulasta. Hänen alaisenaan on Björne Kallis, 56v, Sipoosta, joka on koulutukseltaan filosofian tohtori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi