Mistä luokanopettajaksi opiskelevalle kesätöitä?
Oman alan töitä ei ole kesäisin tarjolla. Olen hakenut aiempinakin vuosina kauppoihin, mäkkäreihin, siivousfirmoihin, torimyyjäksi ja moniin muihin paikkoihin, mutta mihinkään ei oteta koska aiempi työkokemus puuttuu. Feissariksi olen kai liian ujo, koska siinä tieni tyssää aina ryhmähaastatteluihin.
CV:ni näyttää surkealta. Työkokemukseni rajoittuu neljään päivään puhelinmyyjänä (otin loparit, koska en saanut kirjallista työsopimusta lupauksista huolimatta ja koko homma vaikutti muutenkin epäilyttävältä - ja sitä se olikin). Lisäksi lukion ja yliopisto-opintojen välillä on vuoden aukko, jonka vietin enimmäkseen sairauslomalla mielenterveyssyiden takia ja lopun ajasta keskityin pääsykokeisiin lukemiseen.
Epätoivo valtaa mielen, kun kaikki opiskelukaverit on jo saanut kesätöitä ja mulle näyttää jäävän käteen taas pelkkä tyhjä arpa. Meneekö seuraavakin kesä opintolainalla eläen? Vai voinko vielä saada jostain töitä kesäksi? Osa-aikaiset hanttihommatkin kelpaisi hyvin, koska jokainen tienattu euro on plussaa ja työkokemus rahaakin arvokkaampaa.
Kommentit (4)
Kiinnostaako erkkapeda miten? Erityisoppilailla on koko kesän läpi lomahoitoa. Vähintään sijaisuuksia luulisi heltiävän
En ole näköjään ehtinyt tietokoneelle kahteen päivään. Mutta tänne oli jäänyt tämä kysymys auki, toivottavasti jollekin on vastauksesta vielä hyötyä.
Meillä päin luokanopettajaopiskelijoita otetaan mielellään huvipuistoon töihin. Muutkin lasten lomakohteet ovat varmasti yhtä kiinnostuneita.
Minkä ikäinen olet ja missä kaupungissa asut ap?
Ainakin pk-seudulla on työvoimapulaa matala palkka-aloilla, esim. Postissa, kaupoissa, kahviloissa, ravintoloissa, siivoustöitä jne. Voisit hakea siis töitä pk-seudulla. Asuntokin varmasti järjestyy alivuokralaisena kohtuuhintaan. Ymmärrän, ettei houkuta maksaa kahdesta asunnosta vuokraa (jos sulla on oma vuokra,-asunto opiskelupaikkakunnalla), mutta on sekin parempi kuin olla ilman töitä koko kesä.