Miehen voi olla vaikea kasvaa eheäksi aikuiseksi, jolleivät tytöt jatkuvasti kehu miestä teini-iässä söpöksi jne.
Kommentit (4)
Tjaa,a. Itseltäni (miehenä) puuttua kokemus, että tytöt olisvat jatkuvasti kehuneet minua (miestä) teini-iässä söpöksi jne. - Miksi tytöillä tulisi olla tuollainen velvollisuus? - Tai ainakin voisi ajatella, että vastaavasti poikein tulsi kehua vähintään yhtä paljon tyttöjä. En tiedä, mutta minusta jos jotain kehuu, niin siihen täytyy olla jokin erityinen syy. Muistan Jenkeissä asuessani, kuina siellä osa äideistä ja isistä kehuivat minusta toisnaan tarpeettoman paljonkin lasta Oih, Meidän pikku Jackjeniferimme on sitten kakannnut vaippaansa suunnattman ihanasta voi katso miten aunis jälki vaipassa! - Ja eikö se tuoskukin suuremmoiselta! Mutta suomaliset ovat eskimäärin -tai ainakin ovat olleet keskimäärin ns. tolkun ihmisä, jota yleensä ymmärtävät milloin on syytä ja aihetta kehua. Joten pelkoa tai vaara liiasta kehumisesta on tai ainakin vielä joitain vuosikymmeniä sitten ei juurikaan ollut. - Mutta noista vuosista on peräisin oma asenteeni, kehua voin ja ihailla voin mutta yleensä vain ja ainoastaan silloin kun siihen on aihetta. - Enkä nyt tarkoita, että panttaisn kehujani ja antaisin niitä vain ja ainoastaan silloin kun lapsi tyttö tai poika olisi tehtnyt, jotain aivan erityistä ja ihmeellistä, john vain alle promille pystyisi.
ok, naisia sitten tarvitsee kehua synnäriltä hautaan?
Johan ovat sitten heikkoja. Minua ei ole kukaan poika koskaan kehunut kauniiksi tai söpöksi ja ei kyllä menoa haittaa yhtään. Ei minun itsetuntoni riipu miesten kehuista, ihan sama mitä minusta ajattelevat.
N21
Eli vanhemmat eivät ole osanneet kasvattaa lasta itsetuntoiseksi.