Ärsyttävää kun vuokrailmoituksissa on nykyään aina se minimi 1 vuosi sopimusta.
Kun mistä sitä tietää miten viihtyy jos vaihtaa ihan kerta kaikkiaan maisemaa/paikkakuntaa, millaiset naapurit ovat yms. Joutuuko joka yö kuuntelemaan paperinohuiden seinien läpi naapureiden mekastusta.
Kommentit (11)
No tuosta voi neuvotella. Lapseni ehdotti puolta vuotta ja heti suostui.
Vuokranantajille helpompaa, ettei tarvitse olla koko ajan etsimässä uusia vuokralaisia, ja etenkin pienissä asunnoissa tulijoita riittää jonoksi asti.
Ärsyttävää, mutta ymmärrettävää. Vuokralaisen vaihtuminen usein ei ole kannattavaa vuokranantajalle, asunnon kulut juoksevat oli vuokratuloja tai ei.
Etsittiin vuokra-asuntoa oman talon rakentamisen ajaksi, yhtä 4h+k yhden vuoden sitoutumisajalla käytiin katsomassa. Ehdotettiin, että minimiasumisaika olisi 6 kk, vuokranantaja ei suostunut. No, otettiin Lumolta asunto ja tuo kyseinen yksityisen asunto on Oikotien mukaan edelleen tarjolla (3 kk siitä kun muutettiin Lumolle) ja hintaa on laskettu 100 e/kk. Ehkä olisi ollut kannattavampaa suostua siihen meidän tarjoukseen.
Minä suostun vuokranantajana myös lyhyempään tai heti toistaiseksi voimassaolevaan sopimukseen, mutta vuokra nousee 20%.
Minä olen aina tehnyt vuokralaisten kanssa sopimuksen, minkä voi irtisanoa vasta 12 kuukauden kuluttua. Olen kuitenkin myös sanonut, että sopimus voidaan purkaa aiemmin, kunhan löytyy uusi vuokralainen.
Näin on pari kertaa käynytkin. Vuokralaiset ovat olleet oikein yhteistyöhalukkaita. Siivonneet asunnon, antaneet pitää näytön ja kehuneet asuntoa. Sehän on ollut sekä minun, että vuokralaisen etu.
Tää on tätä kun markkinat ei toimi koska yksi puolue rahoittaa toimintaansa vuokra-asuntobisneksellä. Niinpä pidetään huoli että asunnoista on krooninen pula, vuokraaja voi pyydellä aika huoletta mitä lystää ja millä ehdoilla huvittaa.
Jos olisi aitoa kilpailua, hinnat ja ehdot olisivat kohtuullisemmat vuokralaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Tää on tätä kun markkinat ei toimi koska yksi puolue rahoittaa toimintaansa vuokra-asuntobisneksellä. Niinpä pidetään huoli että asunnoista on krooninen pula, vuokraaja voi pyydellä aika huoletta mitä lystää ja millä ehdoilla huvittaa.
Jos olisi aitoa kilpailua, hinnat ja ehdot olisivat kohtuullisemmat vuokralaiselle.
Markkinat ovat hyvin erilaiset eri puolilla Suomea. Helsingin keskustassa on vuokranantajan markkinat ja muualla vuokralaisen. Sitä paitsi jos vuokratuotto Helsingin keskustassa on 2-3%, niin ei se kovin ahnetta ole. Ihmisillä tuntuu olevan todella kova hinku keskustaan, koska ei tarvitse kovin pitkälle mennä, kun samalla rahalla saisi jo paljon enemmän neliöitä.
Eiole todellakaan aina, kyllä niitä määräaikaisuuksiakin löytyy...
Niin tai määräaikasen työn perässä. Ymmärrettävää tietysti, että vuokranantaja haluaa pidemi aikaisen, mutta ei se vuokralaista kyllä mitenkään palvele.