Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskon mies on käyttänyt hyväksi

Vierailija
31.03.2019 |

Nyt mä sen vasta tajusin. Siskon ex on käyttänyt mua seksuaalisesti hyväksi. Se rotta alkoi puristella mun tissejä ku olin 13- vuotias. Ja sai asua meillä monta vuotta. Äiti ei tehnyt mitään, vaikka mä huusin etten voi asua siellä. Mut oltiin jopa laittamassa isän luokse asumaan ku olin "ongelmalapsi". Nyt mä sain sen sanottua. Ja olen täynnä vihaa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot on ongelmat! Tissien puristaminen vei järkeni. Mutta toi toiset kahjut hyssyttelemään ja tsemppaamaan.

Minuakin "kosketeltiin" joka paikasta. Ei jäänyt traumoja.

Vierailija
22/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt sitten monen vuoden (vuosikymmenen?) jälkeen tajusit.

Ettet vain käy vähän hitaalla?

On aivan tyypillistä, että traumat alkaa ahdistaa vasta paljon myöhemmin.

Alaikäisenä on kuitenkin aikuisista riippuvainen.

Jos et asiaa ymmärrä, ei silti tarvi ilkeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eihän tässä ketjussa kukaan trollaa? Miten niin?

Minä kirjoitin tuon että siskonmies puristeli mun tissejä ja siskonmiehen siskon mieskin puristeli niitä. Ja julkisesti, kun tulivat meille kylään. Sanoivat että tissit kasvaa paremmin kun niitä puristellaan.

Tämä ei ole trollaamista, vaan kerron totuuden.  Ei siitä todellakaan jäänyt mitään traumoja kenellekään tytölle, se oli ajan tapa.  Vähäsen kiusallistahan se oli, mutta siinä sitä  oppi heittämään pikku ilkeyksiä takaisinkin.

On nämä nykyajan tytöt niin herkkähipiäisiä ja loukkaantuvaisia, jotta mitenhän ne oikein elämässä pärjäävät. Niitä vastoinkäymisiä kun elämässä riittää.

Vierailija
24/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt sitten monen vuoden (vuosikymmenen?) jälkeen tajusit.

Ettet vain käy vähän hitaalla?

On aivan tyypillistä, että traumat alkaa ahdistaa vasta paljon myöhemmin.

Alaikäisenä on kuitenkin aikuisista riippuvainen.

Jos et asiaa ymmärrä, ei silti tarvi ilkeillä.

Kiitos. Tosiaan ei kyse ollut "pelkästään" tissien puristelusta, vaan kaikesta muustakin hulluudesta, esim muustakin ulkonäön kommentoinnista ja puristelusta.

Vierailija
25/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti näki kun isä käytti mua hyväkseen, mutta äitiä ei haitannut.

Se halus vaan pitää kulissinsa.

Ennen oli iso asia että oli avioliitossa, siisti koti ja lapset kuului sisustukseen.

Äidin oma kusipäiden unelmaidylli oli sille tärkeämpi. Jossain vaiheessa se alkoi vihata ja kadehtia mua. Vielä vanhanakin vittuilee.

Paljon pahaa tapahtuu ja on kamalaa jos kukaan ei usko. Nuo ovat taitavia siinä ettei jää todisteita.

Voitko jutella siskosi kanssa? Jos on ex uskoo ehkä.

Voit myös soittaa Suomen delfinsin tai Tukinaisen tukipuhelimeen.

Vierailija
26/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli iso asia että oli avioliitossa, siisti koti ja lapset kuului sisustukseen.

Äidin oma kusipäiden unelmaidylli oli sille tärkeämpi. Jossain vaiheessa se alkoi vihata ja kadehtia mua. Vielä vanhanakin vittuilee.

Paljon pahaa tapahtuu ja on kamalaa jos kukaan ei usko. Nuo ovat taitavia siinä ettei jää todisteita.

Oliko tissien puristelusta kyse? Se ei varsinkaan ennen ollut kovin suuri asia isolle osalle ihmisistä.

Vierailija
27/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs ikäinen tää tissienpuristelija oli silloin? 14, 15, 18 vai 23? Silläkin on vaikutusta siihen, miten asia on mahdettu ottaa. Olen vm-71, mun nuoruudessa hiton moni tissillinen lähes teini sai kokea näitä puristelijoita, enemmän kyllä ns omasta ikäluokasta. Tosin itselle kävi huonommin, setä-ihmisetkin tykkäsi puristella ja klähmiä, eikä sitä muka kukaan nähnyt tai ainakaan siihen ei kukaan puuttunut. Itseä se ärsytti ja hämmensi, kun ei silloin ollut niin yleisesti tiedossa, ettei moinen puuha ole soveliasta.

Vierailija
28/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuota tissien puristelua ja perseelle taputtelua tapahtui aika yleisesti 70-80 luvulla. Osa hyväksyi ja osa ei. Poikiakin kourittiin tätien toimesta.

Eihän sitä koko ajan tapahtunut sukulaisia nähdessä tai illanistujaisissa, mutta silloin tällöin. Namusedistä kyllä varoiteltiin, mutta ei vikkelä sormisesta enosta. Se oli jotenkin ihan hämmentävää.

Itse kyllä herkästi näppäsin sormille tai en enää yksinkertaisesti osallistunut sittemmin. Tietenkin sain hankalan teinin maineen, kun olin niin epäkohteliaskin. Äiti sai kuulemma monet kerrat hävetä silmät päästään.

Nyttemmin ollaan äidin kanssa asioista keskusteltu ja hän on pyytänyt anteeksi. Ei hän kaikkea muista, mutta muistaa sen yleisen ilmapiirin, jossa sellainen touhu oli muka ihan hyväksyttävää. Hänkin on sen käynyt nuorena läpi, niin miksei sitten omatkin lapset.

Omat nuoret ei ole enää tuollaista hyväksikäyttöä kokeneet. Lähinnä verbaalista ahdistelua, että onko niitä tyttö/poikaystäviä jo miten? - ei ole hyväksyttävää tuokaan utelu. Teinit ovat herkkiä. Kyllähän sitä kiusaantuu tuollaisista kysymyksistä ketä vaan. Jos ei vastaa sukulaisia miellyttävällä tavalla, niin alkaa kyllähän tuossa iässä pitää jo kokemuksia olla... sitten retostellaan kovaan ääneen omilla teiniaikaisilla seksijutuilla.

Jep, olen rasittavasta suvusta. Jotain on jäänyt kehittymättä, kun elämä pyörii vaan haarojen välissä. Toiset nauramalla hyväksyy.

Vierailija
29/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tissien puristelusta kyse? Se ei varsinkaan ennen ollut kovin suuri asia isolle osalle ihmisistä.

Pienenä ei ollut vielä tissejä, isän temput oli muuta. Nuorena aikuisena oli tissit ja kun en osannut puolustautua, puristeltiin ja imettiinkin väkisin.

Ennen vain rsksta pidettiin vakavana, vahinkoraskauden uhatessa.

Ennen #metoota ei edes ajateltu, että tekijä ei määritä uhrin kokemusta.

Nainen on vain esine niiden mielestä.

Vihaa ja hiljaista hyväksyntää voi tulla myös pienirintaisilta naisilta.

Sillä mitä tekojen yksityiskohdat on väliä vain tekijöille. Uhria kuultaessa pitäisi ymmärtää, että ihmisen koko itsemääräämisoikeutta on loukattu.

Muistakaa kaikki, että syy on aina vain tekijässä.

Vierailija
30/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä te puristelijoiden puolustelijat olisitte, jos mies puristelisikin pojan intiimejä paikkoja? Olisiko vielä harmitonta, pientä luonnekasvatusta, ei saa olla herkkänahkainen? Vai olisiko väärin ja vastenmielistä?

Niin, sitähän minäkin. Miksi tytöt eivät mielestänne ansaitse samaa kasvurauhaa ja koskemattomuutta?

Vierailija
31/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minunkin tissejä puristeli siskon mies ja siskonmiehen siskon mieskin, julkisesti kun kaikki olivat meillä kylässä.

Sellainen kiusottelu kuului sen ajan kulttuuriin, sanottiin että "tissit kasvaa paremmin kun niitä vähän puristellaan" ja sitten joukkonaurua päälle.

Kyllähän se vähän ärsytti 13 vuotiaana, mutta ei siitä traumoja tullut. Ehkä  minusta tuli vähän joustavampi luonne, kun sain tuommoista luonnekasvatusta.

Hyviä kavereita ollaan kaikkien puristelijoiden kanssa. Puristelu loppui, kun osasin sanoa jotain takaisin.

Tämä nyt on täysin sairasta touhua.Toihan on seksuaalinen juttu,kiihottuivat sun puristelusta.Eivät kai nyt sentään naineet, vai oliko sekin ihan teillä normaalia?Sulle siis ok jos vaikka joku sukulainen puritelisi sun 13 v.tyttären tissejä?Vaikkapa isoisä? Voisit lohduttaa lastas että kasvais vaarin hieronnasta.

Vierailija
32/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehet kunnioita naisen vapautta valita seksiä? Ei edes, vaikka vaihdatte sukunimiä heidän takia? Tehkää asialle jotain.

Vierailija
33/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehet kunnioita naisen vapautta valita seksiä? Ei edes, vaikka vaihdatte sukunimiä heidän takia? Tehkää asialle jotain.

Onhan se alkuperäinen nimi voinut olla oman isän nimi? Entä jos ahdistelija ei edes tiedä naisen sukunimeä?

Nimiasia ei liity ahdisteluun mitenkään.

Vierailija
34/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla tää kuulu kulttuuriin oletteko lahkolaisia?Maalta?

Ihmeissäni luen että ihan ok ollut siskon pokakaverin puristella, tänäpäivänä toivottavasti ei enää tapahdu ja toivottavasti sisko eroaa tälläisestä pedo, poikakaverista. Onko teille ok jos nyt puristelisivat vuorostaan teidän tyttölastenne tissit läpi?Kun nyt puristellaan että kasvais niin saisko jo tissitöntä 10 v. puristella jotta kasvu alkaisi?

Vierailija
35/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en voi varmaan enää tehdä asialle mitään. Suututtaa vaan näin jälkeenpäin, ettei kukaan puolustanut mua, vaikka olin vasta lapsi.

Hyvä kuitenkin, että nyt jo tajusit.

Vierailija
36/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minä olen se joka kerroin että kuului sen ajan kulttuuriin 60-70 luvulla.  En ole maalta, vaan kaupungista.

Pieni seksuaalinen kiusoittelu oli sen ajan tapa, silloin ajateltiin että lapsen luonnetta kasvatetaan. Olin tottunut jo siihen että kysyttiin julkisesti  että "jokos ne tissit on alkanut kasvamaan, annas kun koittelen"

Ja minusta  siinä nyt ei vain ollut mitään niin kovin kummallista.

Ja se siskon miehen siskon mieskin oli vähäsen semmoinen härski  ja huumorimies --kaikkihan me se tiedettiin.

Ja toden totta, ei se  julkinen tissien puristelu minua suuremmin ahdistanut,  läppäsn näpeille äkäisenä ja se loppui siihen. En esim mennyt  piiloon  kun ne tuli seuraavan kerran kylään. Päinvastoin, yhdessä pelattiin  joukolla korttipelejä yms, naurettiin ja laskettiin leikkiä.

Täällä on varmaan monia aikuisia naisia jotka ovat kokeneet saman, ilman minkäänlaista traumaa. Kaikkihan me tiedettiin, että se oli leikkiä. Meistä kasvoi joustavia ihmisiä ja perheenäitejä, jotka ei vähästä säikähdä.

Vierailija
37/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee rikosilmoitus. Kerro luotettavalle ihmiselle.

Kuten täysin tuntemattomille vauva.fi-nimisellä keskustelu-palstalla.

Vierailija
38/38 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus tai ainakin kysy poliisilta asiasta, mitä kannattaa tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan