Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säännöllinen päivätyö ei ole minua varten, muita?

Vierailija
31.03.2019 |

Olen nyt tässä 26 vuoden ikään mennessä tullut siihen tulokseen ettei ma-pe klo ~7-16 työ ole minulle. En siis karta työntekoa itsessään, mieleni ei vaan kestä joka päivä samaa, "ulkopuolelta aseteltua" rytmiä.

Eniten tässä häiritsee se, että tuntuu että kukaan, jolle asiasta olen puhunut, ei tunnu lainkaan ymmärtävän minua ja ajatuksia. Olen vain omituinen, itsekäs ja jotenkin huono ihminen. Ehkä vertaistukea(?) kaipailisin...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän säännöllisyydestä, mutta nk. toimistoaika olisi minulle lähinnä kidustusta ja rangaistus. Olen pari vuotta tehnyt töitä 3.30-11.30 aikavälillä, viikonloppuisin vähän miten sattuu. Tämä sopii oikein hyvin, vaikka töissä kaikki olisi päin mäntyä, on minulla vielä monta tuntia aikaa elää ihan kivaa päivää, vrt. jos pääset klo 17 niin päivä on ohi jo...

Vierailija
2/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Olin noin vuoden normaalissa toimistotyössä. Meillä oli liukuva työaika, mikä helpotti jo paljon, mutta siitä huolimatta meinasin hajota. Hyppäsin freelanceriksi ja lopulta perustin oman yhden hengen firman. Paras. Päätös. Ikinä.

Nyt teen välillä 10-12 tunnin päivää ja sitten välillä taas sluibailen puoli päivää, ihan oman fiiliksen mukaan. Eikä kukaan valita, kunhan hoidan sovitut työt sovittuun aikaan mennessä. Voin tehdä töitä vaikka yöllä, jos siltä tuntuu! Ja lomat tietysti pidän tasan silloin kun siltä tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin teen yötyötä 22-05. Jotenki ku menee nukkumaan ni työt pyyhkiytyy heti pois ja päivällä heti uusi sivu.

Normi päivätyössä tosiaan ku tuli klo 17 kotiin niin työpäivä roikku päässä mukana

Vierailija
4/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 26.

Teen päätyötäni 20 h viikossa, usein esim. klo 12-16. Tämä on pätkätyö, loppuu 5 kk päästä.

Lisäksi olen yhdessä projektissa mukana parin muun nuoren kanssa, tavataan välillä päivisin ja kotona itse voin valita, että milloin teen omaa osuuttanu.

Lisäksi opiskelen yliopistossa paria kurssia kerrallaan.

Arvaa mitä? Tää on aika mukavaa. Mieleistä tekemistä.

Kyllä, yhteiskunnan normien mukaan olisi ehkä parempi tehdä kokoaikaista työtä ja saada sitä 2800-3100 e bruttopalkkaa ja säästää vaikka omaa asuntoa varten, mutta ei inspaa.

En tarvitse isoa palkkaa ollakseni onnellinen, koska ei mikää sisustaminen tai kallis puhelin ja kivat vaatteet kiinnosta + en niitä hanki myöskään siksi, että muut ajattelisivat minusta positiivisesti.

Vierailija
5/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän säännöllisyydestä, mutta nk. toimistoaika olisi minulle lähinnä kidustusta ja rangaistus. Olen pari vuotta tehnyt töitä 3.30-11.30 aikavälillä, viikonloppuisin vähän miten sattuu. Tämä sopii oikein hyvin, vaikka töissä kaikki olisi päin mäntyä, on minulla vielä monta tuntia aikaa elää ihan kivaa päivää, vrt. jos pääset klo 17 niin päivä on ohi jo...

Varmasti mukavaa päästä töistä jo ennen puolta päivää! Itsestäni tuntuisi varmaan kuitenkin vaikealta lähteä töihin tuohon aikaan. Säännöllistä kolmivuorotyötä olen tehnyt ja siitä pidin kovasti! Arkivapaat on parhautta!

Ap

Vierailija
6/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös ahdistaa ns. normaalitöissä se, että pää ei kestä ajatusta työajan jatkumisesta samana seuraavat monta kuukautta. Joka aamu töihin kasiksi, kertaa sata. Ihan hirveää. Lisäksi olen törkeän aamu-uninen, eikä sitä tosiasiaa ole poistanut edes lapset. Kun ne vääntäytyvät aamupimeässä kouluun, minä palaan nukkumaan.

t. freelancer jo 20 vuotta

Vierailija
7/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista työtä sun mieli sit kestäis?

Vierailija
8/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista työtä sun mieli sit kestäis?

No ihan vaikka säännöllinen jatkuva kolmivuorotyö on tuonut riittävästi vaihtelua elämääni. Minulle ei tuota ongelmaa myöskään tehdä esimerkiksi 16h työpäiviä. Päivätyössä nämä sunnuntait ovat tuskaa, kun tiedän että taas sama rumba jatkuu huomisaamusta lähtien, työni itsessään on mukavaa, se on vain tuo työaika joka saa pääni hajoomaan. Jotain on keksittävä.

Vierailija
9/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullekaan ja 8 tuntia on ihan älytön pituus päivästä, eihän siinä ehdi tehdä mitään muuta? Sitä sitten muka teet vuosia? En suostu.

Vierailija
10/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin hajoaisi pää 8-16 työssä, mutta toisaalta kroppa ei kestä kolmivuorotyötä.

Nyt on ihan ok kun työvuorot on välillä 6-17 ja voin itse päättää että teen välillä pidemmän päivän esim klo 19 saakka. Arkivapaita kaipailisin silti.

Vierailija
11/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle 8-16 on paras työaika.

Ehdin nukkumaan jotakuinkin tarpeeksi ja sen lisäksi jää myös iltaisin aikaa tehdä jotain.

Meillä on sellainen juttu, että kerran viikossa voit lähteä töistä jo 14.45 joten ehdit vielä vaikka rannalle ottamaan aurinkoa.

En tykkää ilta tai yövuoroista.

Vierailija
12/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla meillä on kuitenkin vain se 24h/vrk. Ei tuo sinun työaikasi antaisi minulle yhtään sen enempää "kivaa päivää", koska joutuisin menemään nukkumaan niin aikaisin. Hyvä sinulle, jos et tarvitse unta juuri lainkaan. 

Vierailija
13/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla meillä on kuitenkin vain se 24h/vrk. Ei tuo sinun työaikasi antaisi minulle yhtään sen enempää "kivaa päivää", koska joutuisin menemään nukkumaan niin aikaisin. Hyvä sinulle, jos et tarvitse unta juuri lainkaan. 

Tiedostan kyllä, ettei tuokaan työaika kaikille sovi. Kun menen nukkumaan klo 19 jälkeen, kun muksut ovat syöneet iltapalan, saan riittävän pitkät unet (herään 2.45), ja haen lapset vasta päiväuniajan jälkeen päiväkodista --> ehdin hienosti salille tai lenkille JA viettämään päivää lasten kanssa. Totta kai osallistuva puoliso, jolla on perus duunarityöaika klo 7-15 on tässä myös ihan kiva.

Vierailija
14/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin niin, mutta ongelma oli ehkä jossain muualla, koska nykyisin 8-16 ei tuota henkistä kärsimystä.

Vierailija
15/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kituva työläinen myöskin! Aamuduuni on iät ajat tuottanut mulle suunnatonta stressiä ja kärsimystä. Olen sitä kuitenkin ajautunut tekemään jo vuosiksi. Pää ei pelaa, kroppa ei pelaa, stressaan jatkuvasti heräänkö kellon soimiseen ajoissa, aina väsyttää, ketuttaa ja univelkaa kertyy joka ikinen viikko koska olen niin iltavirkku... pakko keksiä jokin iltapainotteinen ammatti jossain vaiheessa!!

Vierailija
16/16 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä N36. Olen tehnyt liukuvaa työaikaa ja normaalia toimistotyöaikaa. Minulle parhaiten sopii vapaasti valittava työaika, kunhan työt on vaan tehty annettuun päivämäärään mennessä. Muuten olen väsynyt, kärsin migreenistä ja vapaa-aika menee nukkuessa, kun sisäinen kelloni ei koskaan asetu normaalin työajan vaatimuksiin. 

Parhaita tuloksia työntekijä antaa ollessaan onnellinen, hyvinvoiva ja tyytyväinen. Joillekin se tulee juurikin vapaasta työajasta.

Teen nykyisin osa-aikaista työtä pienellä palkalla. Työajat saan päättää itse. Pidän tästä enemmän kuin tiukilla työajoilla varustetusta hyväpalkkaisesta työstä. Raha on tosi huono motivaattori mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme