Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kemikaaliton elämäni - nyt jäi deodorantti pois

Vierailija
30.03.2019 |

Päätin hetki sitten lopettaa mahdollisimman monen kemikaalin käytön. Nyt jäi deodorantti pois. Kokemuksia?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua luonnonkosmetiikkaan! Löytyy paljon hyviä tuotteita ilman kemikaaleja.

Kookosöljyä voi muuten käyttää deodoranttina :)

Vierailija
2/23 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakeli tätä ekohömpötystä....ei ihme et jengi döfää hielle ja p**shielle. Hyhhyi🤢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua luonnonkosmetiikkaan! Löytyy paljon hyviä tuotteita ilman kemikaaleja.

Niin ja tietenkin ensisijaisesti karsii kaikki turhat tuotteet pois! Montaa erilaista purkkia ja purnukkaa ei ihminen tarvi eli kaikki ylimääräinen pois vaan. Tuo kookosöljy vinkkinä vaan, jos tuntuu, että ois tarve deodorantille :)

Vierailija
4/23 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saakeli tätä ekohömpötystä....ei ihme et jengi döfää hielle ja p**shielle. Hyhhyi🤢

Deodoranttia tärkeämpää on paitojen tarpeeksi kuuma pesu (60 astetta). Kun on kunnolla puhtaat vaatteet (= ei aiempaa likaa), niin ei hiki ala haisemaan.

Vierailija
5/23 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla hiki haisee jos juo tarpeeksi vettä.

Vierailija
6/23 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 60 vuotta ilman deodoranttia ilman ongelmia. Vesi ja saippua on keksitty.

Vierailija
7/23 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo 60 vuotta ilman deodoranttia ilman ongelmia. Vesi ja saippua on keksitty.

Luulet vaan ettet haise

Vierailija
8/23 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä lailla luonnonkosmetiikassa on kemikaaleja. Ja luonnonkosmetiikan tuotteet voiva allergisoida ihan yhtä lailla.

Vierailija
9/23 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi käyttöön puinen leikkuulauta!

Muovinen lauta ja terävä veitsi on kuin fleece paita pesukoneessa. Lopputulos muovisilppua.

Vierailija
10/23 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä vain muutama kemikaalituote: hammastahna (ja muovinen hammasharja), roll'on deodorantti (hajusteeton, koska tuoksulliset dödöt alkavat löyhkätä, ihoni ph on väärä), hiustenpesuaine, huulirasva ja käsirasva. Tämä on aika lailla minimi minulle, mutta en myöskään tarvitse enempää.

Vierailija
11/23 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans työkaveri höpötti luonnon kosmetiikasta ym.. kokeilin sitten luonnollista dödöä ja sain aivan järkyttävän ihottuman kainaloihin. Niissä on muuten todella pitkät ainesosaluettelot.

Siirryin takaisin käyttämään Nivean dödöä ja ei oo ollut enää ihottumaa.

Tän perusteella en uskalla värjätä tukkaa niillä luonnon hiusväreillä vaan pitäydyn niissä "myrskyissä". Tosin harvoin nykyään värjään hiuksia kun mulla luonnostaan niin tummat.

Vierailija
12/23 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kyllä naama- ja käsirasvoja sehän hiustenhoitotuotteita , mutta dödöä en ole käyttänyt tammikuun 2020 jälkeen. Muutin silloin maalle etätöihin. Hikoilen kyllä, kun raadan tai stressaan, mutta mitä tuosta. En halua tukkia ihohuokosiani alumiinilla. Käyn suihkussa, vaihdan paitaa, jos menen jonnekin. Joskus laitan ranteisiin tipan hajuvettäkin.

Muovisista leikkuulaudoista tuumasin samaa vuosia sitten. Katselin niitä viiltoja laudassa ja hommasin puisen.

Parikymmentä vuotta suihkuttelin kainalooni rexonaa. Paljon. Mikähän järki siinäkin oli.

Vierailija
13/23 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin dödön pois jo kymmeniä vuosia sitten. Alku oli hankalaa. Hiki haisi ja kokeilin ns. Luonnon deodorantteja, jotka jättivät ikävän rasvaisen tunteen kainaloihin. Sitten totesin että kun pesee kainalot kunnolla ja käyttää luonnonkuituisia vaatteita sekä juo tarpeeksi vettä eikä syö haisevia juustoja tai mausteita hiki ei enää haise. Se vei n. 3-4 kuukautta.

Vierailija
14/23 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan. Yksi kaveri pesee vaatteensa  jollain pesupähkinöillä eikä käytä dödöä, vaatteet haisee ja  koko nainen   haisee. Sen rastatkin haisee pahalta.

Vierailija
15/23 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kans työkaveri höpötti luonnon kosmetiikasta ym.. kokeilin sitten luonnollista dödöä ja sain aivan järkyttävän ihottuman kainaloihin. Niissä on muuten todella pitkät ainesosaluettelot.

Tän perusteella en uskalla värjätä tukkaa niillä luonnon hiusväreillä vaan pitäydyn niissä "myrskyissä". Tosin harvoin nykyään värjään hiuksia kun mulla luonnostaan niin tummat.

Normikosmetiikan hiusväreissä ei onneksi ole pitkät raaka-ainelistat :D Kasviväreissä saattaa olla vain yhtä ainetta (jonka ei ole raportoitu aiheuttaneen vakavia allergisia reaktioita, toisin kuin synteettisesten värien). Ottaisin mieluummin riskin pienestä kutinasta kuin henkeä uhkaavasta reaktiosta, joka voi tulla vaikka olisi vuosikaudet värjännyt ilman ongelmia.

Vierailija
16/23 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin minäkin deodorantista, koska se aiheutti sietämätöntä kutinaa kainaloissa. Siirtymävaihe oli vaikea: kyllä haisin hielle. Nyt on hyvä, en haise, mutta joudun edelleen pesemään antibakteerisella nestesaippualla.

Vierailija
17/23 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä deodorantissa ei siis ole vettä, ei öljyjä, ei hiiltä, ei mitään? Miksi maksaisin tyhjästä tuubista? Tai sitten suosittelen sun käymään uudestaan kemian tunneilla.

Luonnonkosmetiikasta ainakin itse olen saanut pahimmat reaktiot ihoon. Rosacea paheni siihen kuntoon, että oli kunnon paukamat kasvoissa ja selässä ja nyt on syvät kuopat ihossa. Eteerisiä öljyjä ei ihoni kestä yhtään.

Vierailija
18/23 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normikosmetiikan hiusväreissä ei onneksi ole pitkät raaka-ainelistat :D Kasviväreissä saattaa olla vain yhtä ainetta (jonka ei ole raportoitu aiheuttaneen vakavia allergisia reaktioita, toisin kuin synteettisesten värien). Ottaisin mieluummin riskin pienestä kutinasta kuin henkeä uhkaavasta reaktiosta, joka voi tulla vaikka olisi vuosikaudet värjännyt ilman ongelmia.

Mulla alkoi tulla normihiusväreistä hirveet ihottumaläiskät pitkin hiusrajaa ja päänahkaa 40- vuotiaana. Olin niitä teinistä asti käyttänyt. Välillä, etenkin vanhemmiten käytin vaan harvoin. En niitä enää uskalla käyttää. Luonnonvärejä En ole myöskään vielä uskaltanut käyttää, kun pelkään, että hiuksista tulee vihreät tms. Nyt olen mennyt omalla ruskeahkolla kuontalolla.

Vierailija
19/23 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia käyttänyt mineraalikivideodoranttia. Toimii minulla paremmin kuin perusdödöt, joita olen aina inhonnut. En hikoile määrällisesti paljoa, mutta hien haju on sitäkin kitkerämpi. Siihen tuo mineraalikivi auttaa. Pitää vaan laittaa tarpeeksi monta pyyhkäisyä, pari sipaisua ei vielä auta. On todella riittoisaa, yli vuoden kestää minulla yksi kivi.

Vierailija
20/23 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi tulla normihiusväreistä hirveet ihottumaläiskät pitkin hiusrajaa ja päänahkaa 40- vuotiaana. Olin niitä teinistä asti käyttänyt. Välillä, etenkin vanhemmiten käytin vaan harvoin. En niitä enää uskalla käyttää. Luonnonvärejä En ole myöskään vielä uskaltanut käyttää, kun pelkään, että hiuksista tulee vihreät tms. Nyt olen mennyt omalla ruskeahkolla kuontalolla.

Mä sain kerran kunnon allergisen reaktion hiusväristä, vaati lääkehoitoa ja oli todella kipeä päänahka. Hetkeen en uskaltanut värjätä millään, mutta nyt olen käyttänyt kasvivärejä jo useamman vuoden ilman ongelmia. Vihreää en ole saanut kertaakaan aikaiseksi ja sen voi välttää sillä, ettei laita liian tummaa ja kylmää väriä esim. Vaaleaan suoraan mustaa. Tummiakin värejä on mahdollista saada, kunhan tekee pohjavärin ensin puhtaalla hennalla ja laittaa vasta siihen päälle indigoa sisältäviä tummia sävyjä. Indigo on se, joka vihertävyyden aiheuttaa, henna on lähinnä oranssia. Cultivators on koostumukseltaan miellyttävin, jotkut kasvivärit on hiekkaisia ja tikkuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi