&hearts SUURPERHEKUUMEILIJAT la-su &hearts
Koneessa on vikaa.En päässyt taaskaan eilen enää linjoille.Yritän nyt lukea kaikki eiliset viestit.
Tässä kuitenkin uusi aloitus,palaan kommenttien kera=)
Leanna
Kommentit (27)
Oliko kohdussa yksi vai kaksi?=)Näkyykö edes tuossa vaiheessa?Paljonko sun viikot on?4+ jotain?
Muistui kysymys siitä kun kirjoitit tuonne monikko puolelle kyssärin clomeista ja kaksosuudesta=)
Utelias Leanna;)
Tulkaa nyt joku muukin pinoon!!!!!!PLIIIIIIS!
L
Kotona ollaan taas, äsken käytiin taas koeajamassa autoa koko perheen voimin kaikkine turvaistuimineen. Oli kivan tuntuinen auto ja mukavasti tällä porukalla mahduttiin, mutta jos meitä tulevaisuudessa onkin enemmän, niin auton vaihto olisi edessä. Siis, jos tuo auto päädyttäisiin ostamaan. Katsotaan, katsotaan.
Leanna, minun ymmärtääkseni kohdunulkoinen raskaus näkyy ihan normaalisti testissä, mutta sitten jossain vaiheessa aiheuttaa tosi kovat kivut ja verenvuodon eli tietysti menee kesken. Eli että kasvaa normaalisti jotenkin, ennenkuin ei enää kykene elämään kohdun ulkopuolella.
Ja tänään sitten jännitetään euroviisuja. Aikamoisen mekkalan se Lordi onkin saanut aikaan , jännä nähdä, mihin se johtaa. Olipa siellä parempiakin viisuja tarjolla kuin Hard rock Hallelujah...ja mukavamman näköisiä laulajiakin...!
Mutta taas syömään ja pikku-ukkoa päikkäreille,
Suviruusu
Minakin tanaan PAATIN etta kotihommat ennen konetta; ja vaikuttaahan tuokin ett' mies on vapaalla tanaan ,heh hee...
Nyt ruoka on melkein valmista, joten pikaisesti luin eiliset ja eikun uutta putkeen!
KURAMYYRALLE isot halaukset ylioppilaasta ja onnittelut molemmille!
Toivottavasti viela juhlapaivana olisi ilmat suotuisat!
Muille, etta kylla minakin pieni ' kauhu' takaraivossa ultraan menin, etta josko olis useampi. Se kun aina on riskina meille ' normaaleille' clomien syojille (tarkoitan etta ollaan muutenkin raskauduttu) Ma kun nain jo unia kolmosista!! ONNEKS' sita sitten yksi alkio kellui vasemmalla puolella kohtua, rv 4+4 siis nyt laakarin mukaan (laskurin mukaan 5+)
Laskettu joka tapauksessa se sama 21.1.07!
Kivut tulee kuulemma siita etta on oikeesti tatien aika; pari kuukauttakin voi naita kipuja tuntua tahan aikaan kuukaudesta.
Oli mulla jotain muutakin juttelua mielessa, mutta kaipa tuonne keittioon pitais raahautua; mies on puutarhahommissa tanaan!
Täälläpä on tänään hiljaista!!
Ei mullakaan mitään mielessä.Vettä sattaa,pilipilipom pom pom
Odottelen lukemista!
L
Perunat kiehumassa, lattiat pesty ja puolet petivaatteista vaihdettu. Vessojen kuuraus ja pölyt vielä odottamassa. Ei huvita, ei niin tippaakaan. Joko Leanna vatsakivut hellittää? Mulla on kyl aina kovemmat kivut jos on hiukankin olleet myöhässä ja eikös sulla vähän menny? Kivuista puheenollen, kärsittekö kuukautiskivuista? Ennen lapsia sain itte popsia pilleriä toisinaan et oli työkykyinen. Esikoisen synnyttyä vaivat jäi taka-alalle, mut jos myöhässä ovat niin sit tuntuu taas.
Hommiin taas...
Ajattelin täältä teidän pinosta kysellä, että mitenkäs useamman raskauden kokeneet, oletteko tunteneet kiinnittymisen?
Mulla kaks raskautta takana, esikoisesta en tuntenut mitään, toisesta osasin jo tulkita ihan eri tavalla merkkejä, liikkumiset ym.
Nyt mietinkn voiko tämä pari päivää kestänyt paha oloja vatsan kolotus olla kiinnittymiskipuja (osuis ainakin kp:n suhteenkohdalleen).
kiitos jos joku jakselee vastata.
-m-
neljättä ja viidettä kun aloin oottaa,en mielestäni tuntenut kiinnittymistä mutta muuten olin ihan varma että odotan.Paljon ennen kuin kk olis pitänyt alkaa.Oli vain sellainen olo.Vatsaa nipisteli eri tapaan ja vilutti ja väsytti jo hyvissä ajoin.Nelosesta aavistin raskauden jo 5 päivää yhdynnästä josta sai alkunsa ja oikeassa olin.
Nyt luulin tai oikeastaan olin 100%varma raskaudesta mutta kuinkas ollakkaan,en ollut oikeassa!!
Olisin voinut vannoa kiinnittymis kivut ja muut oireet oikeiksi.Mutta erehdyin pahasti=)
Eipä taida mun kertomasta olla apua sulle mutta kerroin kuitenkin=)
Toivottavasti sulla on nyt sitä itseään &hearts &hearts,peukut pystyssä!!!
Leanna
Miten tää päivä näin matelee,tuntuu ettei tunnit ollenkaan kulu...
Masu on onneksi rauhoittunut!
Joo, ei ala minun kuukautiseni. Eilen tuli kirkastakin vuotoa, tänään eka kerran tuli vähän tuhrua vasta iltapäivällä.. Eli en ota selvää ja hermostuttaa kaikki vaihtoehdot..
Leannalle, kohdunulkoinen alkaa oireilla yleensä viikoilla 7-8, kun ei enää mahdu kasvamaan esim. munatorvessa..
Mittumaari
Kiitos Leanna.
Ekasta mulla oli aavistusoireena kipeät rinnat ja tietty menkat pahasti myöhässä. Tokasta testasin ekaks negan kp 28 ja plussaa reilu viikko myöhemmin. Ja sillon vasta alkoi rinnat oireileilemaan. Molemmista väsymys tuli vasta jotain vk 6-8. Mitään kiinnittymisiä en sillon edes ajatellut enkä edes ovulaatiota bongaillut/ajatellut. Nykyään vaan huomaan jo kun ovis alkaa lähenemään ym.
Lisäks alavatsa tuntuu jännälle.
No katsellaan ja lähetetään ylöspäin toiveita.
Kaikille teille suurperheilijöille myös plussasateita (näin muuten harmaana sateisena päivänä).
-m-
Mitään kiinnittymiskipuja en ole koskaan tuntenut, enkä muitakaan oireita raskautumisesta. Kuukautisten poisjäänti on ollut se ainoa oire.
Mittumaari, jospa sieltä ei sittenkään tule kuukautisia, vaan olet tosiaan raskaana. Täytyy tunnustaa etten nyt muista oletko testannut vai et. Pää on välillä niin laho, niin laho. Tuntuu ihan uskomattomalta ajatella et on itekkin joskus yo-kirjotukset läpässy. Ei enää menis millään.
Missäköhän meidän väki oikein luuraa, ei kai kaikilla niin otolliset ajatkaan ollu et pelkästään peiton alla puuhaillaan. :)
Lattioiden kuivumista odottelen, ja ajatettelin nyt palkita itseäni hyvin tehdystä työstä pienellä nettiajalla.
Kuramyyrä, Suuren suuret onnittelut ylioppilaalle ja ylpeälle äidille!
Levinia, hienoa että kaikki on kunnossa ja olet jo nähnyt " pikkuisen" . Odotus on heti paljon todempi kun on ultrassa käynyt ja tietää että siellä tosiaan joku on.
Meillä isäntä lähti kaverinsa varpajaisiin. Pienet ovat nukkumassa, kolmosella on kaveri yökylässä ja esikoinen ja kakkonen odottelevat euroviisujen alkamista. Annoin heille luvan valvoa ja katsella viisuja, vaikkakin epäilen että nukkumatti korjaa heidät ennenkuin viisut ovat kovinkaan pitkällä. Siitä tulikin mieleeni, mites teillä muilla joilla on jo kouluikäisiä lapsia on nämä nukkumaanmenoajat kun sitten on myöskin pieniä jotka täytyy saada aikaisin sänkyyn. Meillä nuo koululaiset ovat siis 5lk., 3lk ja 2lk ja olen vähän miettinyt että olenko kenties liian tiukka, kun meillä joutuu koululaisetkin nukkumaan klo 22.00 viimeistään. Joskus erikoistilanteissa saavat valvoa vähän pidempään ja katsoa esim. jonkin ohjelman. Mutta kun nuo pienet täytyy saada sänkyyn klo 21.00 niin tykkään että isotkin saavat mennä pian perässä niin sitten jaksaa itsekin joskus jäädä vielä valvomaan.
Meillä on ollut vieraita sekä eilen illalla että tänäänkin heti kun töistä kotiuduin. Jäi tämä siivouskin sitten nukkumaanmenoaikaan, kun en kerta kaikkiaan kestä ajatusta että aamulla ensimmäiseksi tarttis ruveta lattioita pesemään (ja pesua ne totisesti kaipaa). On se kumma miten mies ja lapset saavat talon sekaisin kun ovat yhden päivän (7h) keskenään kotona. Välillä on kyllä käynyt mielessä että pitäisikö kokonaan lopettaa tämä lauantai päivien työnteko, kun sitten saa aloittaa kotona suursiivousta aina kun töistä palaa. Mahtavatko nuo koskaan oppia jälkiään korjaamaan, *huokaisee hän*
No niin ja ei kun jatkamaan.
Medison+5
Vauhtinelikko: En ole testannut enkä testaile ennen keskiviikkoa.. Mutta siis se testaaminenkin pelottaa, kun ainoan kerran aiemmin minulla on ollut tällaiset tuhrumenkat edellisen raskauden alussa ja se raskaus päättyi keskenmenoon, joten uuden raskauden alku näin tuntuu painajaismaiselta.. Ja siis silloin testasin tuhrujen aikaan ja negaa oli, mutta kun raskausoireet jatkuivat, testasin viikkoa myöhemmin ja silloin tuli kirkas plussa..
Medison, meidän koulun terveydenhoitaja (olen siis ope) sanoo aina, että ala-asteikäisten pitäisi olla sängyissään yhdeksään mennessä (siellä voi isommat vielä lueskella tms, mutta alakoululausten pitäisi nukkua jo..) eli et ole yhtään liian ankara kasvattaja! :0)
Valemenkoista vielä kyselisin, että osaako kukaan selittää, miten ne ovat mahdolliset? Miten se alkio jaksaa siellä sinnitellä, jos kerran kuukautiset tulee? Minun pääni ei sitä kyllä käsitä..
T. Mittumaari
Hypättävä mukaan, etten ihan jää porukasta!
Kuramyyrän " pienelle" isot onnittelut suuresta saavutuksesta!
Ja koska olen täysin lahopää, toivottelen yks´kantaan kaikille tarvitseville plussia++, pahoitteluja tädin saapumisesta ja onnea tärpillisiin päiviin!! (antakaa anteeksi etten osaa kommentoida jokaiselle erikseen...)
Mä sain jotain pientä positiivista tänään taas mieheltä. Ei se ole vielä vauvaa luvannut, eikä asiaan mitään sanonut, mutta asiasta puhuminen ylipäätään ei ole sille enää kauhistus, eikä sitä ehdotonta Ei:tä ole enää kuulunut! Tänään se pohti äänen, miten kauniilta mun rinnat näyttääkään kun olen raskaana.. ;) Jollakin tasolla siis ainakin asiaa miettii!! Ekäpä siis kuitenkin vielä joskus?!? :D
-haaveileva Ädä-
Kylläpäs on täällä ollut hiljainen viikonloppu!
Lyhyiden yöunien jälkeen täällä silmät sikkurassa yritetään hoitaa aamupuuhia ja toipua muun Suomen mukana viimeöisestä shokista; olihan se selvää, että Suomi voi pärjätä paremmmin kuin ennen mutta että ihan voittaa!!!Mieskin on aina yleensä mennyt nukkumaan heti alkuvaiheessa kisaa, mutta nyt kukkui loppuun saakka ja kiljui pisteidenlaskun aikaan kuten eräs muukin nimeltämainitsematon...Aivan käsittämätöntä!!
Kipeäksi taidan olla tulossa, eilen oli tosi huono olo ja vähän lämpöä ja vähän huteralta tultuu tänäänkin. Ja se menkkajomotus enteilee tätiä, vaikka ei vielä pitäisi pariin päivään. Menkkakivuista joku kyseli; ennen lapsia kärsin aivan karmeista toimintakyvyn lamaavista kivuista, mutta myöhemmin ovat laantuneet selvästi. Aina ei tarvitse enää edes särkylääkkeitä.
Kuramyyrälle onnittelut täältäkin, sekä tuoreelle ylioppilalle että äidille!
Ja taas pitäisi mennä pukkaamaan pyykkiä koneeseen!
Kaikki kirjoittamaan, vauhti on hiipunut huolestuttavasti!
Suviruusu
Kiitokset onnitteluista! Olo on ollut haikea. Sitä huomaa koko ajan muistelevansa esikoisen elämäntaivalta ihan ensi henkäyksestä näihin päiviin asti. Ihan helpolla ei nuori mies ole todellakaan päässyt. Pelkästään seitsemän nuoremman sisaruksen syntyminen on muuttanut perhekuviota moneen kertaan. Onneksi meillä on ollut mun vanhempani sekä mun ainokainen veljeni tässä hommassa apuna ja tukena.
Eilinen oli jo todellista mylläkkää. Mä saan kyllä käyttää kaikki naiselliset konstini, että saan tuon puolisoni innostumaan lisääntymisestä tässä ekassa operaation jälkeisessä kierrossa; niin ryytynyt mies oli. Keskiviikkona olisi viimeistään pakko aloitella. Saa nähdä miten käy.
Mulla on parillakin ystävällä ollut tälläiset valekuukautiset raskauden alussa, ja siitä huolimatta kaikki on mennyt hyvin. Ja mun seitsemännessä raskaudessa oli muutamana päivänä tuhruvuotoa. Mutta voin vain kuvitella, miten kurjaa on odottaa ja pelätä. Voimia Mittumaari, toivottavasti tilanteesi selviää pian.
Meillä pikkuisten pitää olla sängyssä yhdeksään mennessä ja isompienkin kymmeneen mennessä. Kyllähän nämä toivioretkeläiset aina välillä kokeilevat, että tuleeko äiti ratsaamaan television katselua. Eivät vielä osaa katsoa tv:tä niin hiljaa, etteikö sitä tänne alakertaan kuulisi. Viikonloppuina isommat saavat mun puolesta valvoa vaikka kuinka myöhään. Kunhan eivät valvota muita ja nousevat kohtuullisen aikaan seuraavana aamuna.
Mulla on aina ollut ihan hirveät kuukautiskivut, eikä lasten saaminen mitenkään ihmeemmin ole niitä helpottanut. Tietystikin näinä kiertoja joissa ei ovulaatiota tule on tässä iässä jo enemmän, ja sitä kautta osa kierroista on helpompia.
Nuo Suviruusun oireet kuulostavat todella lupaavilta!
Pakko mennä jatkamaan hommia; väki söi ja keittiö on taas sen näköinen että....
On arki tai viikonloppu, meillä koko katras iästä riippumatta siirtyy omaan sänkyynsä klo 21. Koululaiset yleensä hetkeksi ottaa jotain luettavaa, mut viimeistään puol kymmeneltä ilmoitan nukkumisajan koittaneen ja silloin kirjat lähtee. On paljon helpompaa kouluaamuinakin herätä kun viikonloppu ei unirytmiä sotke. Vielä eivät asiasta ole protestoineet, kun todellisissa erityistilanteissa ovat joskus sitten saaneet myöhempään valvoa. Tosin meillä ne on olleet hyvin vähäisiä, uusivuosi ja juhannus sekä joku urheilulähetys, esim. olympialaisista ta jäkiskisoista.
Varmasti hankalammaksi homma muuttuu parin vuoden sisällä. Ovat kyl kaikki paljon unta tarvitsevia, eli se uni tulee kohtuuhyvin eikä sängyssä pitkään hereillä kieritä.
Hirmuisia yökukkujia ei olla me aikuisetkaan, tosin ihan mielenkiinnosta tuli ne euroviisut kumminkin seurattua viime yönä. Edelleenkin olen sitä mieltä, voitosta huolimatta, et tätä hirviötyyliä en voi hyväksyä. Itse kappaletta vastaan mulla ei mitään ole ollutkaan. Parempaakin on tullut kyl kuultua, samoin huonompaa.
Mukulat katteelee parastaikaa uusintalähetystä ja hyvä ettei talon katto ilmaan lentänyt kyn Suomen vuoro tuli. Meillähän isäntä oli koko ajan sitä mieltä et kautta-aikojen paras sijoitu tulee ja voi pojat sitä rehvastelua yöllä! Kävi yöllä laittamassa pojan pöydälle viestinkin Lordin voitosta, molemmat kun kappaleesta tykkäsivät.
Meilla on muksut huutanu ' HALLELUUJAA' koko aamun; etta kiitti vaan Lordi!!!!
Noh olihan se hassu yllari tuo voitto; mutta ah, niin odotettu!
Meilla on aikas samanlainen periaate kuin vauhtinelikollakin; eli joka paiva myos viikonloppuisin ollaan sitten 9-9.30 sangyissa! Hiukan olen antanu jo vanhimmalle erityisoikeuksia lauantaikatselun suhteen, mutta kakkonen alkaa raivarin jos joutuu ' pikkuisten' aikoihin pehkuihin... Kakkonen nukkuukin ensimmaisena jos ' antaa' itselleen siihen tilaisuuden, kolmonen nukkuu aamulla pisimpaan! Kesalomat aina sekoittavat noita nukkuma-aikoja, kun paivisin on pakko viettaa ' siestaa' kuumuuden vuoksi, venyttaa illallakin nukkumista tietenkin. Kahta viikkoa ennen koulunalkuja aloitetaan taas se sama ' koulurytmi' -nukkumisaikoja; joista taalla kaikki pitaa mua ihan holmona; mutta eivat huomaa sita, etta myos mun muksut ovat ne rauhallisimmat ja tasapainoisimmat koko tan puolen suvusta!
Tanaan tulee lounasvieraita; onkin jalat kipeena seisomisesta kun ollaan tuo ukko-kullan kanssa seisottu keittiossa...
Aivan täynnä kirjoitusvirheitä toi edellinen tekstini. Katsotaan onko myöhemmin kynä paremmin hallussa.
&hearts Levinia!Ihanaa että sait nähdä vauvan.Ainakin tiedät että on jotain kasvamassa.Sitten sydämen sykkeenkin näät ensikerralla.Onnea!
&hearts Rölli!
Törkeää käytöstä naapurilta.Mitä ihmettä kuuluu edes hänelle???
Monet ihmiset kyllä lykkäävät nokkansa heille kuulumattomiin asioihin ja me suurperheet yleensä ollaan oivia koteita.Meitä kun on helppo moittia ettemme osaa käyttää ehkäisyä ja emme ehdi antaa aikaa lapsillemme...
Ja PÖH sanon minä!
&hearts Mittumaari!Toivottavasti nyt ne menkat alkaa tai sitten ei=)Miten vaan kunhan epävarmuus ja huoli väistyisi!!!)))halaus(((
&hearts Kuramyyrä!
Onnea uudelle ylioppilalle ja ylioppilaan ylpeälle äidille!
Hienot paperit tuli!!!!!
Onnelisuus jo olevista TERVEISTÄ lapsista.Kuinka monta kertaa olenkaan tuon saman ajatuksen kohdannut.Ja sen suuren tunteen kun kuitenkin meinaan pakahtua vauva toiveeseeni.Täytyy vain luottaa että kaikki menee hyvin ja jos ei...Se kolahtaa mutta varmasti vahvistaa ja yhdistää.Toivon niin.Me kestämme,olemmehan halunneet!Se on sitä rakkautta!!!
Omaa napaa myös:
Miten kohdun ulkopuolinen oireilee?Näkyykö testissä??
--Kun mun vuoto on ihmeellistä ja aivan järkyttävät vatsakivut.Pedatessa meinas jalat lähteä alta kun niin kovin sattui...
Pelottaa kun sen " haamunkin" ehdin jo saada ja olin niin varma raskaudesta ja nyt nämä ongelmat...
Jätän tilaa teille ,&hearts rakkaat ystävät!
Leanna ja katras kp 3/28?