Quatro-legot, löytyykö Suomesta?Käyttökokemuksia?
Katselin Legon omia nettisivuja ja äkkäsin nuo Quatrot, jotka erehdyttävästi muistuttavat niitä ensilegoja, joilla itse olen leikkinyt vuonna yksi ja kaksi:) Näissä ilmeisesti materiaali on pehmeämpää kuin Duploissa? Duplot tuntuvat vielä liian vaikeilta leikkijällemme, joten nuo Quatrot vaikuttaisivat sopivilta sen puoleen, että tornien rakennus jo onnistuu. Myyvätkö niita ihan marketit ja tavaratalot? Duplo-laatikoitahan löytyy joka kaupasta, mutta entä tätä toista sarjaa?Onko hinta kohtuullinen?
Kommentit (3)
Mummi kysyi ennen joulua että olisikohan ne isot Legot hyvä lahja, ja minä vastasin että tottakai, mielessäni Duplot. Hämmästyin kovasti kun saikin " jättilegoja" , mielestäni Duplot olisivat olleet paljon kivempia. Nyt en viitsi Duploja hommata ollenkaan vaan suoraan tavallisia Legoja. Hiukan vain hirvittää kun pikkusisko 10kk pyörii samoissa leikeissä ja laittaa vielä kaikki suuhun, joten en vielä uskalla pikkulegoja melkein 3-vuotiaalle ostaa.
Duploillakin pystyy pienikin lapsi leikkimään, niitä on kivempi kerätä ja niistä on iloa pidempään kuin laatikollisesta Quatroja, joista ei saa oikein mitään hienompaa rakennettua. Eli aika turhia minun mielestäni. Ja materiaali on mielestäni ihan samanlaista muovia kuin muutkin Legot.
Meillä 2 vuotias poika tykkää rakennella niillä edelleen, vaikka duplojakin on tarjolla. Quatroja ja duploja saa myös liitettyä toisiinsa, kovin tiukkaa liitosta niiden välille tosin ei saa.
Meillä iskä tykkää kans rakennella noilla quatroilla, kun niillä voi tehdä isoja rakennnelmia. ;) Pojat on poikia...
Näissä quatroissa on pyöristetyt kulmat ja minun mielestä ne on hiukan pehmeämpää muovia kuin duplot ja legot. Suosittelen!
todella paljon. Nyt ovat lainassa kummipojalla.
En nyt sanoisi, että ovat pehmeämpää materiaalia, mutta ovat kyllä paljon isompia ja siten helpompia käsitellä noille pienemmille lapsille. Suosittelen kyllä. Pääsee tornien rakentamisen kanssa hyvin sinuiksi ja niistä on sitten helppo siirtyä duploihin.
Me saimme Quatrot lahjaksi sellainen punakantinen " legonmuotoinen" laatikko ja muistelisin kaupoissa nähneeni (Anttilan Kodin Ykkönen jne ainakin) ja hinta olisi varmaan ollut jotain 25-35 euron välissä riippuen laatikon koosta (niitä on 3 eri kokoa). Niitä saattaa kyllä löytyä käytettynä täältä netistäkin. Välillä olen huomannut...