Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Neiti kesäHEINÄT viikonloppuna*

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan just pakkaamassa poikaa mummolaan, jotta saadaan yksi päivä rauhassa leipoa ja siivota huomisia 2v juhlia varten.

Tänään olo on parempi. Eilen tuli valitettua oikein urakalla tänne, nyt en sitä meinaa tehdä;). Sain jostakin illalla vielä voimia lähteä vähän shoppailemaan Jumboon. No, törmäsinkin sitten heti vanhaan ystävään ja juututtiin kahville turisemaan. Oli sekin oikein mukavaa..mutta ostokset jäi sitten tekemättä yhtä paitaa lukuunottamatta. Oli silti kiva tulla kotiin, kun mies oli laittanut pojan jo unille ja oli aaah! niin rauhallista!

Mukavaa viikonloppua kaikille. Minä YRITÄN ottaa iisisti ja laitan miehen tekemään isoimmat hommat, mutta nyt ensin on jaksettava ruokaostoksille lähteä...

sitruska rv 32+6

Vierailija
2/20 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyti kyseli miten muut meinaa tehdä, rokoitehan poistuu syyskuun alusta. Me päätettiin eilen, että ei pistetä, kun kerran poistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hiljainen pino!

Tytön kavereita on käynyt ja on tälläkin hetkellä täällä. Tuolla syövät sipsejä ja keksejä pöydissä :) Antaa sotkea rauhassa..kakkua kävin antamassa ja mehua. Muuten saavat itse vapaasti herkutella..Onneksi ovat kuitenkin tuossa selän takana, saa vähän edes pidettyä silmällä..

Sain tehtyä sen perhosen mallisen ja vähän näköisenkin kakun, vaikka kestihän se hetken aikaa vääntää sitä ;)

Me ei olla vielä päätetty tuosta rokotteen antamisesta. Meillä ei tytölle tullut siitä mitään, mutta en ole edes harkinnut vielä mitä tehdään nyt.

Taidan lähteä hoitamaan eläimet tässä välissä, ennenkuin kummit ja mummo ja pappa tuleepi myöhemmin. Nuokin lähtevät tuohon leikkimökille leikkimään :) Saapi nähdä vieläkö tulee muutama kaveri, kun eivät ole vielä käyneet. Mutta niidenkin äiti odottelee vauvaa elokuun alkuun, mutta on ollut niin paljon kipeänä, että jos eivät vain ole jaksaneet lähteä. Onneksi muut ovat sitten käyneet. Ja onhan ne toiset synttärit sitten vielä torstaina keski-suomessa :) Juhlia ja kakkua piisaa..huh..Pitää varmaan mennä syömättä tai erittäin kevyellä aamupalalla maanantaina neuvolaan, että puntarin viisari kovin hirveästi värähdä ;)

Mutta nyt hiukan ulkoilemaan :)

~suviande ja öttiäinen 34+1~

Vierailija
4/20 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rakkaat heinäkuulaiset rauhoittavista viesteistänne! Ette arvaakaan, kuinka hyvältä tuntuu voida purkaa huoliaan tänne ja aina joku ihana vastaa ja rauhoittelee. Kukkia ansaitsisitte jokainen:-)

Olo on ollut tänään tosi hyvä. Mulla onkin kotona anopilta lainassa Omronin verenpainemittari ja sekä eilen että tänään on paineet olleet 113-117/73-79 luokkaa, eikä aamulla ainakaan proteiinia ollut pissassa, joten lakkasin ihan älyttömästi huolehtimasta. Ja kuten moni totesikin, on aivan mahtavaa, että Suomessa on näin toimiva terveydenhuolto ja äitiysneuvolatoiminta.

Vaipoista puheenollen, luulen käyttäväni ainakin alkuun kertakäyttöisiä. Kun ei tätä kokemusta ole muista (3-v. kummipojallakin, jota oon enemmän hoitanut, on kertiksiä), niin ajattelin olevan aluksi vähemmän stressaavaa. Katsotaan sitten jatkossa, miten onnistuu. Mä en ole ihan varma, mutta äitini soitteli eilen ja kertoi löytäneensä kirpputorilta villaisia kestovaippoja - itse epäilen, että tokkopa niitä villaisia on? Mutta, kuten sanottua, tietämätön olen itse.

Calmettesta ajattelen, ettemme sitä ottaisi, koska tutkimusten mukaan siitä ei niin suurta hyötyä olisikaan. Pitää vielä keskustella miehen veljen kanssa (lääkäri), että mitä he meinaavat omalle lapselleen rokotuksen suhteen tehdä (heillä LA 14.08, kun meillä 15.07:-))

Nyt masussa tulee sarjatulta vasempaan kylkeen, syötiin äsken oikein isot annokset perunamuusia ja kalaa (ilman suolaa;-)). Taitaapa neitonen olla sitä mieltä, että äidin ruokahalu on turhan suuri, koska hänellä liikkumatila pienenee.

Oikein hyviä vointeja kaikille!

Heinähaave ja popana tasan 32!

Vierailija
6/20 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/20 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alan oppia...

sain muuten äitiys pakkauksen ja oon pessykkin kaikki vaatteet jo,paitsi sitä makuupussia jota en aiokkaan pestä niin pysyy lämpimänä...

sain tuon 2006 vuoden pakkauksen hieman muokattuna versiona,eli mulle tuli siihen se -05 vuoden makuupussi uuden tilalle ja kestovaipan pyysin jättämään pois (koska en sillä mitään tee) ja kysääsin jos saan siihen bodyn tilalle niin tuli kaksi vanhemman pakkauksen bodya...

no nyt meen taas odottaan niittä hirviö laulajia...ne laulaa pian...

Vierailija
8/20 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun on kaksi ketjua. Jospa tuo toinen nyt tippuisi. Näin yöllä kirjoitan nyt vain yhden kysymyksen: sattuuko ketään muuta vauvan liikkeet? Mua sattuu tosi kovasti kylkiin, mutta ei ne mitään supistuksia ole, kun vauva vain puskee käsillään ja jaloillaan kyljestä läpi :( Pitää oikein pysähtyä sen kivun takia ja huohottaa. Esikoisesta ei sattunut. Tätä on nyt ollut muutaman päivän. Välillä liikkeet viiltelee kovasti alhaaltakin. Luultavasti alhaallakin viiltelee vain käsien tai jalkojen liikkeet, ei pään. Pitäisiköhän tästä huolestua? En osaa selittää miltä se tuntuu, mutta tosi kipeältä kuitenkin.

Kysyin neuvolassa alapään turvotuksesta ja kipeydestä. Th ja harjoittelija eivät yhtään tienneet mitä se on. Lääkärin piti soittaa mulle keskiviikkona, mutta ei kuulunut puhelua. No, mulla on 30.5 se vika lääkärineuvola. Siihen asti ihmettelen.

Luin toukokuisten synnytyskertomuksia ja innostuin jo kovasti. Vaikka tiedän miten kamalaa se on olis ihanaa jo päästä tositoimiin! Miten oikein jaksaa vielä kauan odottaa?

Liinaharja 34+2, kohta 34+3

Vierailija
9/20 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jääny monta päivää väliin etten ole ehtiny lukea mitä tänne kaikille kuuluu ja on jotenkin sellanen olo että olen missannut vaikka mitä juttuja. Huomaa just tosta olosta että koukussa olen tähän rupatteluun teidän kanssa :) Niin paljon hyödyllistä tietoo saa täältä ja tietysti on tosi mukavaa kuulla miten muilla suurin piirtein samoilla rv viikoilla olevilla arki rullaa.

Nappula hyörii aina vaan lujempaa ja potkut/ iskut kovenneet. Onko muilla rinnat jo " vuotaneet" ? Itelläni on jo muutamia viikkoja tullu pikku tirun verran välillä. Normaaliako? Käynnistyykö nopeammin kunnon maidon tulo jos on näin etukäteen tullu pikkusen sillon tällön,onko kellään kokemuksia? Jaa niin ja turvotus alkaa kanssa hiipumaan kroppaan,eritoten nilkoista huomaa ja naama kanssa ruvennu tosissaan levenee. Mitenkähän käy kesä helteillä...

Enää maanantai töitä ja kesäloma alkaa,jatkoksi tulee äippä loma,jee! Mieheni aloittaa viikonpäästä siitä kolmen viikon kesäloman ni voidaan tehä yhes jotain kivaa vielä kun oma vointini sen sallii ja sitte lasketun ajan aikaan on varmaan paremmat kelit ni hänellä on vielä ne isyys lomat joten jos nyt kelit on pikkusen kenkut ni uuden perheen jäsenen kanssa, mikäli kaikki menee hyvin,vietellään kesää joka päivä uutta oppien ja nauttien.

Onko kellään enää sellasta pikkusen epävarmaa oloa että sujuuko loppu raskauskin hyvin,entä voiko pikkunen masussa oikeesti hyvin vaikka ei mitään outoa olla havaittukkaan normaaleissa neuvola käynneillä? Itellä on noitten ajatusten vuoksi tosi kärsimätön olo kun ei malttais odottaa synnytystä jotta näkis et vaavi on ok. Hösö kun olen ni taas ja edelleen tämmösiä funtsin,ehkä tosi hölmöä.

SurinaS ja rv 30+2

Vierailija
10/20 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, Suomi siis todella VOITTI euroviisut!!! Kattelin kaikki biisit, sit kun alko odottaminen ja pisteiden lasku nukahdin, ja heräsin taas kun puolet äänistä oli annettu ja Lordi oli johdossa.. Hui!! Sitten katoinkin koko hela hoidon loppuun. Aika hienoa!!!

Sitten mulla alko mieletön mahakipu, kävin vessassa ja vatsa ihan kuralla.. Mulla saattaa kaikki toiminta olla tukossa pari päivää ja sit voi taas olla ihan kuralla ja oikeen sattua.. hitto vie, olen kyllä enemmän ja enemmän ruvennut odottamaan raskauden jälkeistä elämää, jaksais fyysisesti paljon paremmin!

Supistelee nytkin ihan säännöllisesti, mutta ei onneks yhtään kipeinä. Itse suunnittelin tossa kesäkuun tekemisiä. Äitini on vuokrannut mökin n. tunnin ajomatkan päästä kolmeksi viikoksi kesäkuun puolesta välistä kuun loppuun ja olin ajatellut olevani siellä lasten kanssa.. mutta onhan se aika lähellä synnytystä.. joten saas nähdä..

Eipä tässä ihmeempiä, kaikille oikeen hyvää sunnuntaipäivää!!

maryanne +poika 32+6

Vierailija
11/20 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut kyllä katsoa kun rupesin klo22 nukkumaan. aamulla kävin heti netistä tulokset katsomassa. onko tänään yleinen liputuspäivä vai viisuvoiton takiako liputtavat? meidän taloyhtiössä lippu nimitttäin tangossa.

huomenna neuvola ja sit tiistaina äitipolikäynti kun vauvalla oli viime neuvolassa niitä sydämen sivuääniä.

me ollaan ehkä muuttamassa kesäkuun puolivälissä jos vain saadaan asunto kunnalta. hieman kauhistuttaa muuttoajankohta, mutta onpahan jotain touhua niin laskettuaika tulee nopeammin. halutaan pois tästä ikävien naapureiden, asunnon kuumuuden ja muurahaisten takia. eiköhän siinä oo kerrakseen syytä lähteä. kirjoitin täällä joskus ikävistä naapureista jotka laitto postilaatikkoon tytön kakkavaippoja. toivotaan vaan et saadaan kunnalta se asunto. olisi omakotitalo, vuokra kyllä suurempi kuin tässä rivarissa mutta eipä olisi naapureita ihan seinän takana.

sassa 33+6

Vierailija
12/20 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi sitä pitää itseään rääkätä ja väkisin valvoa telkkaria katsoen..no olipahan kyllä kiva katsoa, kun Loordi voitti Suomelle euroviisut. Mahtavaa ja vielä mm pronssia jääkiekosta ni hyvä tulee.

Calmetesta sen verran, että en osaa sanoa otetaanko se vai ei. Pojalle ja tytölle ei kyllä ole tullut siitä mitään.

Saas nähdä mitä tehdään, pitää ystävän kaa jutella joka on tk-sairaanhoitajana, et mitä mieltä se on.

Jollain oli lääkäri suvussa niin voisitko infota meitäkin mitä mieltä se on siitä calmetesta?? Kiitos!

LIINAHARJA: Mulla on myös välillä alapäässä tunne et turvottaa jne. lääkäri sanoi, että näyttäisi olevan hieman suonikohjuja tulossa. Vaarattomia mutta ilkeitä ja hoidoksi antoi et laittaa bebanthenia ja side tukemaan alapäätä.

SASSA-78: Hui, ompas teillä ilkeät naapurit ja kyllä minäkin muuttaisin pois jos tuollaista olisi.

Eräs tuttuni joutui kerran myös vuosia sitten naapureiden hampaisiin ja se oli myös melkoista touhua..ihan kauheita mitä ihminen on valmis tekemään nöyryyttääkseen toista?!

Mutta koita kestää vielä nämä muutamat päivät ja nauti, kun saat muuttaa pois!

Muista ottaa iisisti ja pyydä kaverit apuun auttamaan pakkaamisessa ja purkamisessa.

Masuasukki on todellisen yökyöpelin vertauskuva...yöllä riehuu koko ajan ja heräilen siihen. Päivällä saattaa olla pitempiäkin aikoja jolloin on ihan hiljaa.

potkut tuntuu täälläkin välillä melko kipeiltä ja vihlontaa alapäässä välillä, mutta luulen niiden olevan ihan norm. kun vauva työntyy alespäin.

Eilen taas illalla tuli muutama suppari, mutta ne ovat ihan kivuttomia vielä, onneksi!

Nyt vielä lisää kahvia, et jaksan herätä kunnolla.

mutsi & rv33+1

Vierailija
13/20 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät ristissä piti herätä, kun katoin euroviisut. Iski sitten isänmaallisuus ja äänestin Lordia (vaikka ei nyt ihan meikäläisen musiikkimakua olekaan) ja upeeta, että Suomi voitti, JEE!!

Ihanaa mies palaa tänään reisulta. Täällä on vaan satanut viikonlopun ja eilen myrskysi ja ukosti. Onneks appiukko vei meidät leikkihalliin purkamaan energiaa ja poika kerkeskin käydä äkkiä kylvyssä ja syödä puuron, kun jo simahti:)

Huomenna olis taas lääkäri ja kasvukontrolli.. Saa nähdä vieläkö kasvu tulee perässä:/ Torstaina meillä piti olla synnytyssairaalaan tutustuminen, mutta poika alotti yrjöämisen tunti ennen lähtöä, eli se siitä. Oltiin just kaupassa tulossa ja koko auto oli ihan oksennuksessa.

Vauva myllää kovasti masussa ja taitaa olla edelleenkin vähän pokittain, kun tuntuu liikkeet tohon kylkeen ylos ja toiselle puolelle kylkeen alas. Sais kai tuo alkaa kääntymään pikku hiljaa. Mutta nyt taidan mennä keittämään vähän kahvia..

Vierailija
14/20 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinähaave: Minäkään en ole tietoinen villaisista kestovaipoista, mutta kenties äitisi tarkoitti hahtuva-housuja, jotka toimivat kuorikerroksena varsiaisen imuosan päällä? Niitä voi ostaa valmiina tai tehdä itse. Olen suunnitellut ryhtyväni " sekakäyttäjäksi" vaippojen osalta, eli meidän perheessä tullaan varmasti käyttämään rinnakkain sekä kertakäyttövaippoja että kestovaippoja harsoratkaisuin.

SurinaS: Ainakin minulla on aika ajoin sellainen olo, että sujuukohan kaikki hyvin loppuun asti? Välillä on epävarma olo, että entä jos lapsi päättääkin syntyä maailmaan ennen aikojaan? Selviääkö hän ja miten itse saan kaikki asiat järjestykseen? Epävarmoja pienen pelon siivittämiä pohdintoja, jotka välillä unohtuvat ja välillä nousevat pintaan.

Rokotteesta: En ole vielä keskustellut koko asiasta mieheni kanssa, mutta kerran rokote poistuu syksyllä, niin tuskinpa katsomme välttämättömäksi sen antamista lapselle. Mutta kun saatte lisätietoa aiheesta, niin informoikaa - kiitos ! =))

Kävin viikolla terveydenhoitajan vastaanotolla neuvolassa. Hän ei mitannut minulta lainkaan hemoglobiinia, koska totesi minun näyttävän niin virkeältä. Sf-mitan hän otti kahteen otteeseen ja jälkimmäisellä kerralla vauva oli vaihtanut asentoa kohdussa, jolloin lukema saatiin hieman suuremmaksi.

Ajan normaalisti kohtalaisen paljon autolla - päivittäin ja pitkiä matkoja. Ajaminen on toistaiseksi sujunut vaivatta, mutta eilen illalla kun menin hakemaan miestäni harrastusten parista ajomatka oli todella tuskallinen. Tunnin yhdensuuntainen ajomatka sujui hammasta purren. Pysähdyin kahteen otteeseen kävelemään bussipysäkillä, kun kohdun oikealle puolelle sattui niin vietävästi. En tiedä miltä supistukset tuntuvat, mutta eivät kai ne jatku yhtäjaksoisesti? Kun kävelin, niin kipu helpotti hieman, mutta istuminen tuotti tuskaa. Tuskallista kipuilua kesti noin puolitoista tuntia, kunnes se viimein helpotti.

Kuinka paljon te varaatte vaatetta pienokaisellenne vaatekaappiin?

Montako kappaletta bodyja, potkuhousuja ja sukkahousuja jne.?

Iloista sunnuntaita!

Minun pitäisi alkaa lukemaan tenttiin ja väsäämään matskua yksille kotisivuille.

pazzepartout rv 31+3

Vierailija
15/20 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, sainpas nyt koneen auki minäkin tänä viikonloppuna.

Voi vitsi, kävin juuri laittamassa onnitteluviestin hattaralle, oli synnyttänyt pojan :-), kyllä välillä toivon että tulisi heinäkuun loppu jo, kun välillä maha on joka paikassa tiellä.

Ja Suomi yllätti totaalisesti euroviisuissa, onhan se mukava kirjoittaa tulevan pikku-herran vauva-kirjaan et suomi voitti ekan kerran euroviisut hänen syntymävuotenaan.

Mulla oli perjantaina neuvola, kaikki oli ihan ok, rautaa pitää nyt syödä muutaman viikon jakso, hyvin kuului sydänäänet ym. ja kyllä vielä tuntuu tilaa olevan myllätä. seuraava neuvola onkin vasta neljän viikon päästä, ihmettelin kyllä et miksi vasta silloin, mutta ilmeisemmin kun ei ollut mitään ongelmia nyt, niin ei tarvitse aikaisemmin käydä.

Mukavaa kun on satanut nyt kahtena päivänä tuli nuo siitepölyt alas puista niin pystyy lapsien kanssa touhuamaan ulkona paremmin, siitä puheen ollen, nyt lähden pihalle! :-)

T:Tupuhupuna+ rv 30+3

Vierailija
16/20 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee!! Kannatti valvoa!! Nyt sitten aamu ollut yhtä hulinaa, siivousta ja laittamista...kohta tuleekin ekat vieraat, joten pikaisesti tässä vaan kirjoittelen:)

harmi tosiaan, että on kaksi pinoa. Otan syyt niskoilleni, sillä tämä on se myöhäisempi pinkka...no, huomenna uusia sitten taa!

Tässä calmettesta infoa ktL.n sivuilta:

http://www.ktl.fi/portal/suomi/ajankohtaista/?id=779

Minä en meinaa sitä tytölle laitattaa, kun kerraan aiheuttaa imusolmuketulehduksia eikä siitä ole enää mainittavaa hyötyä. Säästytäänpä ainakin sitten moisilta vaivoilta, jos ne vaikka yllättäisivätkin. Periaatteessa olen kyllä rokotteiden puolestapuhuja, mutta tässä tapauksessa en.

Masussa kaikki hyvin. Alavatsaa särkee edelleen ja pitää ottaa rauhallisesti. En oikein nuihjin petipuuhiinkaan enää uskaltaisi, kun on se ulkosuu jo sormelle auki ja paikat pehmenneet...ettei vaan prpvosoisi sitten supistuksia enempää.

Mutta HATTARA oli saanut jo vauvan! Uskomatonta!! Onneksi oli noinkin hyvänkokoinen! Minullakin vauvan painoarvio on jo 2,2kg, jos nyt päättäisi syntyä. Keuhkot tietty ovat vielä keskeneräiset, mutta kyllä vauva hyvin jo selviäisi. Toivotaan kuitenkin, ettei syntyisi vielä.

Moikka ja hyvää sunnuntaita!

sitruska rv 33+0

Vierailija
17/20 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taustailevaalta heinikseltä ja ensinnäkin paljon onnea HATTARAlle ja pienelle poikavauvalle. Mukavan kokoinen poika, vaikka ottikin vähän varaslähtöä meiltä muilta :-)

Olen tosiaankin taustaillut suht aktiivisesti, mutta oma kirjoittelu on vaan jäänyt pariin viestiin. Nyt olen tainnut hätkähtää, että kohtahan me aletaan olla vuorossa...toukokuu jo pian loppusuoralla! Hui!

Itseäni on viime aikoina askarruttanut tuo kestovaippojen tarvittava määrä. Olen vasta tälle meidän " neloselle" tuumaillut kokeilevani kestovaippoja ja seikkaillut kestovaippainfon sivuilla. Paljon tietoa löytyy, mutta silti olisi mukava kuulla muiden heiniksien suunnitelmia ja kokemuksia.

Muistaakseni Heddastiina kirjoitteli joku aika sitten kestoista?!? Olikos se niin, että aloittelet harsoilla, nauhavaipoilla ja villapöksyillä? Kuinka monet nauhavaipat ja villapöksyt kannattaa varata? Harsoja olen ommellut ison kasan, samoin muutamia lisäimuja, parit villapöksytkin neulonut, mutta silti askarruttaa noiden villapöksyjen ja nauhiksien tarve. Osaisiko joku jelppiä? Minkä merkkisiä nauhavaippoja suosittelet? Netin kautta kai pitää niitä tilailla...

Itsellä olo on ihan mainio. Hemoglobiinit tosin kovin matalat ja väsyttää vietävästi, mutta muuten pärjäilen kivasti. Vauva viihtyy vielä perätilassa. Toivon mukaan hoksaa itse kääntyä mahassa.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Sateen ropinaa ihmetellen,

oliivi ja pesue

Vierailija
18/20 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hattaralle, niin vain ensimmäinen heinävauva päätti jo tulla vatsanahan tälle puolen...

Pikku tyttö on kiepänä nyt toista päivää ja viime yö meni sen vuoksi valvoskellessa, tulihan siinä sivussa vilkuiltua viisujakin ja iloittua Lordin puolesta. Silti päällimmäisenä huoli tytön voinnista. Kovasti nuhainen nenä, kuume yli 38 ja kovin väsyneeltä vaikuttaa.

Kävimme tänään lääkärissä ja kaikki oli ok, flunssaa vain arvelivat olevan. Toivottavasti ei mene pahemmaksi. Lapsen sairaus on aina vanhemmalle jotain niin järkyttävää, kun syli ja supot/yskänlääke on nenänniistämisen ja höyryhengittelyn ohella melkein ainoita keinoja helpottaa pienen oloa. Tuntuu siltä, että vaikka itse olisi ennemmin kipeänä, kuin pikkuinen 1v. ja 10kk vanha tyttö. Onneksi mieheni on paljon mukana lapsemme hoidossa ja heräsimme yöllä vuoronperään, niin vähän sain itsekin nukutuksi heräilyjen lomassa...

Toinen tytsyli peuhailee mahassa malttamattomana ja väsymystä lukuunottamatta oma vointi tuntuu mainiolta. Supistelut taisivat rauhoittua antibioottikuurin johdosta...

Nyt pitää mennä, tyttö heräsi...

-SaraIda rv 30+3

Vierailija
19/20 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliivi9:

Muistaakseni Heddastiina kirjoitteli joku aika sitten kestoista?!? Olikos se niin, että aloittelet harsoilla, nauhavaipoilla ja villapöksyillä? Kuinka monet nauhavaipat ja villapöksyt kannattaa varata? Harsoja olen ommellut ison kasan, samoin muutamia lisäimuja, parit villapöksytkin neulonut, mutta silti askarruttaa noiden villapöksyjen ja nauhiksien tarve. Osaisiko joku jelppiä? Minkä merkkisiä nauhavaippoja suosittelet? Netin kautta kai pitää niitä tilailla...

Kuorivaippoja suositellaan olevan 3-4/koko. Hahtuviahan ei tarvitse pestä, jos niissä ei ole näkyvää likaa, sen kun jättää kuivumaan ilmavaan paikkaan. Kerran kuussa sitten pesupäivä ja samalla ne kannattaa lanoliinittaa. Jos käyttää PUL-kuoria, ne voi heittää samaan pyykkiin muitten vaatteiden kanssa. Hahtuvia meillä ei ole vastasyntyneen kokoa, pelkästään PUL:ja. Ihan vain koska jäävät nopeasti pieneksi. Tosin napsusormea syyhyttää kovasti tilata hahtuvaa..

Nauhavaippoja (Disana) meillä on tällä hetkellä 20, harsoja varmaan saman verran ja muutama tuttavalta saatu froteinen sisävaippa, jossa ei ole kiinnityssysteemiä. Yötä varten on kahta eri mallia taskuvaippaa kokeiltavaksi toimiiko mikä malli meillä. Taskumalli kun on helppo vaihtaa silmät sikkarallaan ;)

Kestoissa on sellainen juttu, että mikä sopii yhdelle lapselle, ei sovi toiselle. Siksi kannattaa hankkia erilaisia ja kokeilla. Itse en voinut ajatellakaan AIO:ta enkä mitään sellaista, mikä tarvitsee kuivausrummun. Halusin mahdollisimman helppohoitoisen, nopeasti kuivuvan ja pitkäikäisen vaipan. Nauhikset ja harsot vaikuttavat siltä. Harsoista on kokemusta isompien lasten kuivituksen ajalta ja ne toimi tosi hyvin. Periaatteessa nauhis vastaa paria harsoa...

Olen ollut tosi tyytyväinen Kestovaippakauppaan ja Pikku-Eeroon, molemmat paikallisia liikkeitä ja hurjan hyvä palvelu. Kummassakin on omaa kokemusta kestoilusta ja neuvovat mielellään.

Sanoinko sopivan sekavasti? *lol*

Vierailija
20/20 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on kiva palata arkeen. Mies lähtee aamulla töihin ja me aletaan pesemään pyykkiä:) Jospa sitten vihdoin alkaisi kaivelemaan esikoisen vaatelaatikkoa ja poimisi sieltä pojalle sopivat esille. Esikoiselle on tullut ostettua niin hempeää ja tyttömäistä, että taitaapi jäädä laihaksi tuo saalis. No ainakin esikoisen äitiyapakkauksen vaatteet olivat neutraaleja.

Lordin voittoa jännitettiin loppuun asti. Hieno saavutus Suomelle:) Ja hätkäytettiin kaikkia hieman erilaisella esityksellä... Toisaalta tuli sellainen olo, että eikö Suomi millään pärjää " normaalilla" musiikilla.

Esikoinen rakastaa musiikin tahdissa tanssimista, joten pitäisi kysellä syksyksi muskaripaikkaa. Voikohan muskareihin osallistua vauva mukana? Onkos kellään kokemusta? Pitäisi päivittää syksyksi jotain viikko-ohjelmaa, jotta ei aika käy pitkäksi.

Ja ensimmäinen meistä on siis synnyttänyt. Hassua ajatella, että kohta voipi olla oma vuoro:) No toivottavasti ei aivan pian vielä.

Hauskaa viikonalkua kaikille.

t.mm + pikkunen tasan 34