Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kärsin masennuksesta ja lääkäri kirjoitti minulle!

Vierailija
29.03.2019 |

Skitsofrenia lääkettä! Olantzapiiniä 10mg päivässä. Uskallanko ottaa lääkkeen?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota! Se on neuroleptit eikä mikään masennuslääke.

Vierailija
2/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista. Nostaa painoa aika helposti. Onko sulla psykoottinen masennus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota ellet halua lihoa ~10 kiloa kuukaudessa tahdilla.

Vierailija
4/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota ellet halua lihoa ~10 kiloa kuukaudessa tahdilla.

Eivät ne pillerit lihota, vaan se kaikki muu, mitä suuhunsa mättää.

Vierailija
5/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele lääkäriä, älä palstalaisia. Nämä lääkkeet aloitetaan aina pienellä annoksella ja annosta nostetaan hiljalleen, että sopiva löytyisi, vointia seurataan, jos lääke ei sovi korotetaan uutta merkkiä. Pariin viikkoon ei pitäisi odottaa liikoja lääkkeeltä, yleensä sivuvaikutuksia esiintyy aluksi, todellinen vaikutus näkyy yleensä vasta 1-3kuukauden päästä.

Vierailija
6/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään psykoosia! Ja ei kai yksi pieni tabletti voi lihottaa!? Muuten menee Ketipinor 200 mg depot.

Vierailija
7/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömien ei tule itse alkaa arvioimaan lääkkeiden sopivuutta itselleen, vaan lääkkeen tarpeen arvion tekee lääkäri tai psykiatri

Vierailija
8/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit määrää aika hövelein perustein liian stydejä lääkkeitä. Tutki asiaa ja tee omat päätelmät.

Itse päätin kerrasta että enää en lääkkeitä ota. Ellei oo siis joku tsygoosi.

Vierailija
9/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei.... En ottais jos ei ole psykoosi päällä.

Vierailija
10/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku syy siihen on ollut että sulle neurolepti laitettiin.. tuo on kyllä todellakin lihottavan lääkkeen maineessa.

Vierailija
11/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi neuroleptiä päälletysten ”masennukseen”? Ketipinor 200 mg ei ole mikään ”nukkuma-annos”.

Vierailija
12/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työttömien ei tule itse alkaa arvioimaan lääkkeiden sopivuutta itselleen, vaan lääkkeen tarpeen arvion tekee lääkäri tai psykiatri

samahan se on nämä työttömät jotka tekee itse työkyvyttömyys diagnoosin (johon kukaan järkevä lääkäri ei suostuisi) ja sitten sossussa väittävät kiven kovaa että tämä ja tämä työ ei sovi kun "selkä on kipee" tms

Vierailija
13/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi neuroleptiä päälletysten ”masennukseen”? Ketipinor 200 mg ei ole mikään ”nukkuma-annos”.

Olen masentunut. Kuulemma kun 5 viikkoa olin osastolla minusta löydettiin käyttäytymisen takia jotakin muuta. Psykoosissa en ole!

Vierailija
14/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot nyt muissakin ketjuissa ollut sössöttämässä tätä samaa sontaa työttömistä ja lääkkeistä. Esität vielä olevasi psykiatri. Mene pois.

Vierailija
15/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrit on vastuuntunnottomia pikkunilkkejä. Ei niitä kannata uskoa. Oikea tieto löytyy netistä vertaistuesta.

Vierailija
16/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen masentunut. Kuulemma kun 5 viikkoa olin osastolla minusta löydettiin käyttäytymisen takia jotakin muuta. Psykoosissa en ole!

Etkö siis itse tiedä, mitä "jotain muuta" on löydetty? Oletko katsonut esim. Omakannasta?

Vierailija
17/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö siis itse tiedä, mitä "jotain muuta" on löydetty? Oletko katsonut esim. Omakannasta?

Katsoin äsken. Vakava masennus psykoottisin oirein !  ? Mitä hemmettiä.

Vierailija
18/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on nykyään todella yleinen, kannattaa etsiä vertaistukea esim. facessa on hyviä ryhmiä. Terapiaa suosittelen. Lääkkeet ovat monesti tarpeen. Lääkäri on aina se henkilö jota tulisi kuunnella, on kumma että kukaan ei sano "älä syö sydänlääkkeitä", mutta masennukseen ja mielenterveys ongelmiin suhtaudutaan yhä epäluuloisesti ja vastustaen hoitoa. Eli syö lääkkeesi.

Vierailija
19/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin äsken. Vakava masennus psykoottisin oirein !  ? Mitä hemmettiä.

Ota yhteyttä lääkäriin ja kysy asiasta, jos mietityttää. Et sinä täältä tuohon asiaan saa selvyyttä.

Vierailija
20/31 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrit on pikkunilkkejä. Ei niitä kannata kuunnella.