Kärsin masennuksesta ja lääkäri kirjoitti minulle!
Skitsofrenia lääkettä! Olantzapiiniä 10mg päivässä. Uskallanko ottaa lääkkeen?
Kommentit (31)
Erikoista. Nostaa painoa aika helposti. Onko sulla psykoottinen masennus?
Älä ota ellet halua lihoa ~10 kiloa kuukaudessa tahdilla.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota ellet halua lihoa ~10 kiloa kuukaudessa tahdilla.
Eivät ne pillerit lihota, vaan se kaikki muu, mitä suuhunsa mättää.
Kuuntele lääkäriä, älä palstalaisia. Nämä lääkkeet aloitetaan aina pienellä annoksella ja annosta nostetaan hiljalleen, että sopiva löytyisi, vointia seurataan, jos lääke ei sovi korotetaan uutta merkkiä. Pariin viikkoon ei pitäisi odottaa liikoja lääkkeeltä, yleensä sivuvaikutuksia esiintyy aluksi, todellinen vaikutus näkyy yleensä vasta 1-3kuukauden päästä.
Ei ole mitään psykoosia! Ja ei kai yksi pieni tabletti voi lihottaa!? Muuten menee Ketipinor 200 mg depot.
työttömien ei tule itse alkaa arvioimaan lääkkeiden sopivuutta itselleen, vaan lääkkeen tarpeen arvion tekee lääkäri tai psykiatri
Lääkärit määrää aika hövelein perustein liian stydejä lääkkeitä. Tutki asiaa ja tee omat päätelmät.
Itse päätin kerrasta että enää en lääkkeitä ota. Ellei oo siis joku tsygoosi.
Ei ei ei.... En ottais jos ei ole psykoosi päällä.
No joku syy siihen on ollut että sulle neurolepti laitettiin.. tuo on kyllä todellakin lihottavan lääkkeen maineessa.
Kaksi neuroleptiä päälletysten ”masennukseen”? Ketipinor 200 mg ei ole mikään ”nukkuma-annos”.
Vierailija kirjoitti:
työttömien ei tule itse alkaa arvioimaan lääkkeiden sopivuutta itselleen, vaan lääkkeen tarpeen arvion tekee lääkäri tai psykiatri
samahan se on nämä työttömät jotka tekee itse työkyvyttömyys diagnoosin (johon kukaan järkevä lääkäri ei suostuisi) ja sitten sossussa väittävät kiven kovaa että tämä ja tämä työ ei sovi kun "selkä on kipee" tms
Vierailija kirjoitti:
Kaksi neuroleptiä päälletysten ”masennukseen”? Ketipinor 200 mg ei ole mikään ”nukkuma-annos”.
Olen masentunut. Kuulemma kun 5 viikkoa olin osastolla minusta löydettiin käyttäytymisen takia jotakin muuta. Psykoosissa en ole!
Vierailija kirjoitti:
Sä oot nyt muissakin ketjuissa ollut sössöttämässä tätä samaa sontaa työttömistä ja lääkkeistä. Esität vielä olevasi psykiatri. Mene pois.
Psykiatrit on vastuuntunnottomia pikkunilkkejä. Ei niitä kannata uskoa. Oikea tieto löytyy netistä vertaistuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen masentunut. Kuulemma kun 5 viikkoa olin osastolla minusta löydettiin käyttäytymisen takia jotakin muuta. Psykoosissa en ole!
Etkö siis itse tiedä, mitä "jotain muuta" on löydetty? Oletko katsonut esim. Omakannasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis itse tiedä, mitä "jotain muuta" on löydetty? Oletko katsonut esim. Omakannasta?
Katsoin äsken. Vakava masennus psykoottisin oirein ! ? Mitä hemmettiä.
Masennus on nykyään todella yleinen, kannattaa etsiä vertaistukea esim. facessa on hyviä ryhmiä. Terapiaa suosittelen. Lääkkeet ovat monesti tarpeen. Lääkäri on aina se henkilö jota tulisi kuunnella, on kumma että kukaan ei sano "älä syö sydänlääkkeitä", mutta masennukseen ja mielenterveys ongelmiin suhtaudutaan yhä epäluuloisesti ja vastustaen hoitoa. Eli syö lääkkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin äsken. Vakava masennus psykoottisin oirein ! ? Mitä hemmettiä.
Ota yhteyttä lääkäriin ja kysy asiasta, jos mietityttää. Et sinä täältä tuohon asiaan saa selvyyttä.
Psykiatrit on pikkunilkkejä. Ei niitä kannata kuunnella.
Älä ota! Se on neuroleptit eikä mikään masennuslääke.