♥SYYSVÄEN04 VIIKKIS♥
Kommentit (34)
miehen tyttö tulee tänään takas kotia reissusta... pyykin pesua. sisällä oloa kun ulkona sataa vettä... ja huomisesta en tiedä viellä mitään...
Mulla ei oikeestaan mitään asiaa.Roikun koneella odottamassa mahdollista ostajaa vanhoille keittiön penkeillemme.Lupasi tulla pian ja nyt on aikaa jo kulunut vaikka kuinka.Odottavan aika on pitkä=)
Lapset leikkii jotain majan rakennusta ja en ees uskalla mennä katsomaan kun tiedän hermostuvani siitä sekamelskasta=)
Tänään mulla on kampaaja,ihan ihanaa.Pääsen hetkeksi yksin liikenteeseen.
Eilis iltana tosiaan vuokrattiin lasten leffa,santa peikko.Syötiin sipsejä ja juotiin pommacia.Pienilläkin asioilla saa paljon iloa.
Eipä sitten muuta kerrottavaa.
leanna ja katras
Kohta ne Tallinnanmatkaajat syövät viron karkkeja :)
Ilon saa tosiaan pienilläkin asioilla. Me pelailimme illalla Monopolia ja söimme sipsejä mekin. Eilen kävin töistä tullessa ostamassa sipsipussin ja suklaalevyn ja virnuilin kassalla, että viikonlopun paheet pitää ostaa (Paheita ne kyllä ovat, kun minun pömppääni katsoo..)
Nyt saisin iloni, jos jaksaisin ryhtyä siivoilemaan. Samaa viettä taas, kun en jaksaisi viikonloppuna tehdä yhtään mitään. Huono omatunto vaivaa.
Vettä satelee ja ilma on olea, mutta takapihan penkissä ensimmäiset tulppaanit jo pyrkivät ilmoille.
Täytyy varmaan tulla myöhemmin vielä. Nyt täytyy meidän muiden puheripuloida, kun niin moni vakipinoilija on Tallinnassa :D
Diipa-daapa- Mukavaa päivää kaikille!!
SM
Enkeli, meillä asia pahasti kesken, odotellaan seuraavaa siirtoa. Minusta äitisi kylpyhuoneen remontin tehneeseen urakoitsijaan olisi syytä ottaa pikaisesti yhteyttä, en tiedä miten monen vuoden päähän yrityksen vastuu ulottuu... Kurja juttu, toivottavasti asunto silti menee kaupaksi, vaikka vähän voi joutua hintaa alentamaan :-(
Odottelen miestä kotiin, on hakemassa peräkärryä vuokraksi, lähdetään sitten ostamaan vuodesohvaa ja terassilautoja :-)
Meilläkin alkaa uhma nostaa päätään: Lilli on saanut huutokohtauksia, sätkii vaan lattialla ja huutaa... eikä yhtään lohduta tietää että tästä tämä vain pahenee ;-)
Toivottavasti matkalaisilla on mukavaa!
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Eilen kävin pikaseen lukemassa torstain megapinon. Menkkaränkkä oli superhupaisa!
Voi kateus Tallinnan matkaajia kohtaan. Toivottavasti ilmat suosii ja väellä on kivaa!
Kierrätysgeehen vastaan. Täällä vanhempien luona poltetaan palavat roskat saunassa, äiti on sen verran valveutunut, että kerää lasiroskan erilleen. Muuten kaikki menee sekaisin. Niin ja metallin kerää myös. Tuo tuli ajankohtaiseksi, kun lapsoset söi purkkiruokia alle vuosikkaina ja lasipurkkeja tuli rutkasti. Omassa kotonamme Kokkolassa lajiteltiin kaikki jäte.
Eilen en tosiaan ehtinyt illalla koneelle. Tuli extempore lähtö baanalle:) Onnin kummitätin kanssa praatailtiin koko päivä, nähdään aika harvoin nykyään (on mun serkku). Ja tuo nainen lähtee harvoin baariin ja eilen sain houkuteltua. Kivaa oli!! Neljän jälkeen olin kotona aamulla, ihan viiden ruuhkaan en ehtinyt:) Mutta vaikka myöhälle meni, ei ehditty ottaa ku 2 siideriä kaupungilla. Puhuttiin paljon, henkeviä:)
Tuosta tulee mieleen kysyä. Mitä mieltä syysisät on tuollaisista extempore lähdöistä, kun lähtijänä on äiti??? Meillä yleensä ei pane vastaan mutta tämä viime aikainen elo kun on ollut mitä on ollut, saatiin kauhea riita aikaiseksi...
Todellakin, Onni nukkuu tällä hetkellä taas aamulla 7 asti! Ihanaa. Vaikka vain tunnin pidempi yö mutta se on paljon se, kun se pitenee aamusta.
Lordi voittoon tänään! Harmi vaan, Euroviisut alkaa 22, kun lätkäpeli on vielä menossa.. Mutta jos peli etenee nopsaan, niin Lordin ehtii kyllä nähdä, kun esiinty numerolla 17. Mä oon lievä viisufriikki. Vuodesta 1991 tai 92 lähtien mulla on kaikki viisut nauhoitettuna... Nolona myönnän. Tää on mun pimee puoli. Plus että taitoluistelua on samalta ajalta aika monta kymmentä kasetillista... Hui mitä paljastuksia.
T-P joka tuli juuri ulos kaapista
Suomi pelaakin jo neljältä ja mä näen viisut!!!!!:)
Toivottavasti Tallinnassa on kivempi sää!!
Jotenki hitaasti matelee tämä päivä ku ei huvita lähtee ulos kastumaa..
Apteekissa kyllä kävin ja piristin itseäni housuilla,rintsikoilla ja pikkareilla :-)
Niin on se kiva et sai ihottumiin apua,mut lääkäri+rasvat 90¿!!Et ei paljo naurata...ja kaikkia rasvoja en ottanu..
Viisuista ei yleensä perusta,mut nyt täytyy kattoo!!!
Vai on Tipi viisu friikki ;-) Mitähän salaisia " paheita" mammoilla on??
LApset on aikas rasittavaa seuraa tälläsenä päivänä..Itikseeki jäi lähtemättä ku vei tuo lekuri niin paljon rahaa..
Lilalle tsempit maidottomuutteen..aika ikävä teko mieheltä!!
Eipä mullakaa oikeeta asiaa...
jatu
Aika matelee ihan hirveän hitaasti.
Syysisä katselee kiekkoa josta itse en juurikaan perusta.Lasten operaatio kodin-kaaos jatkuu.Mutta leikkivät niin kivasti etten jaksa puuttua=)
Syysisä ei meillä pane pahakseen vaimon extempore menoista.
Vaikkei niitä niin usein tulekkaan.
Mutta kaiken kaikkiaan meillä hyvin tasainen " kahden kauppa" emme rutise toistemme menoista vaan suomme sen hengähdys tauon mikä kulloinkin tarjoutuu.Mieluiten hengähdämme kuitenkin kaksin &hearts!
Nyt sivuille kiertelemään jospa aika etenisi...
L
Oli vain pakko vielä piipahtaa sanomaan moi! Hiljaiseloa pinossa. Suomi sitten hävisi, mutta jospa Lordi vaikka pärjäisi... (TiPille terkkuja :))
Antsa kaatoi maidot lattialle ja halusi välttämättä itse luututa lattian :) Mies oli ahkera ja siivosi ulkovaraston. Minä en saanut lattioita pestyä...
Tärkeimmät asiat siinä (miten niin luovuus uupuu ;))
Joops!
SM♥
Meidän pitäs saada iso pino aikaseks niin että Tallinnan matkaajat luulis et on tapahtunu mullistavia ;-)
Saunan raikkaana,mies saunassa,kohta ottaa pojan sinne..Ootan et lapset nukkuu!
Tänään kohtauksen pihalla tarjosi meidän perhe :-/ SAde taukosi ja oli pakko päästä ulos..Yleensä aina,myös tänään poika alottaa et en lähe!!Ei menny vessaa,ei pukenu-makoli pikin lattiiaa..Pyys purkkaa,en antanu ja alko tuolilla kiipeillä...Sit menki hermo ja niinku yleensä,lähettii huudon kanssa!!!Naapurin pari lasta tuli kattomaa mitä poika itkee ni poika löi yhtä...Minä sit et pyydä anteeks-ei pyytäny enneku sanoin et joutuu illaks huoneeseensa jos ei heti pyydä anteeks!!!
No naapurin mummo tuli siihen lässyttää et onko pojalla nälkä ku noin kiukuttaa..
Tehtii pyörälenkki-sateessa!!!meni se sadetauko siinä taistellessa!!!
Että tosi kivaa!!!!!
Niin Alli,kyllä se typy syö roskiksesta!Meil on lukko niis ovis ja jos se on jääny auki typy nuolee esim.jugurtti purkit.yks päivä veteli flora-rasiasta jämät..tai sit saattaa keräillä ruuantähteitäkin...Ja oikeesti,me annetaa sille ruokaa ;-D
Lapset kattoo joulu TiTi-nallee..outoo!!!
oli jotain,mut ei muista...
jatu
Niin vaan Suomi pojat hävis. Ja kun näyttää sille, että Ruotsi tulee huomenna vastaan, tietää, ettei mitallia tule.
Mutta LORDI VOITTAA!!! Ainakin kympin sakkiin menee.
Kuulostipa virkistävältä pyöräilyreissulta Jatu, eikös se sade piristä aina vähän:) Vitsi vitsi. Ihanasti vielä naapurin mummot sitten tulee kertomaan teille, miksi teidän lapsi ehkä itkee..
Täällä ei ole satanut ei. Kuivaa on mutta ihan kivahan se on että aurinko paistaa.
Tänään on ollut aika hermostuttava päivä. Onni nukkui vain 1,5h päikkyjä, heräs itse. Sitten päivällä tuli veli perheineen ja niitten poika oli nukkunut vajaan tunnin. Elikkäs kiukkuisia poikia oli juu. Ja kuten tavallista, eihän tämä eräs rouva kyllä katsonut poikansa perään vaan minä sitten täällä kahden taaperon perässä kuljin. Kaksin niitä ei vaan voi jättää samaan tilaan. Kun silmä vältti tänäänkin, tarttui Onska naamasta kii. Lisäksi äiteellä meni hermo johonkin asiaan saunalla ja rupes kiroaan ku mikäkin ja Onni oli siellä. Ei Onni sitä oikeastaan säikähtänyt, varmaan sitä säikähti kun mä menin hakeen pojan sieltä ja vähän annatin takas äitille... Sitten Onni alkoi itkeen vähän. Arvattavaahan se oli, että jossain vaiheessa kiehahtaa yli.
Välillä tuntuu, että vuokralle tästä olis hyvä lähteä. Ettei tästä tuu mitään, kun tietää, että vähintään 2-3kk pitäs tässä vielä asua... Kääks.
Diu dau. Mitään ei sitten mullakaan muuta. Tunnin päästä se alkaa! Ja saa avata juustonaksupussinkin.
T-P
Meinasin vain katella kuulumisia, mutta oli niin vaisua, että pitänee jotain kirjoitella.
Kerhoreissulla olin siis tänään isompien kanssa. Eipä siinä muuta ohjelmaa tarvinnu päivälle suunnitella. Sekä lapset että minä oltiin kotiin tullessa ihan väsyksissä. Ei kuitenka auttanu silloin enää ottaa päikkäreitä, joten tupa on ollu jo puolisen tuntia hiljainen, mikä on tosi aikasta meille. Toivottavasti unta riittää sitte aamullaki. Taitaa viisut kuitenki jäädä multa kattomatta.
Vaivaa kovin, kun yhdellä kerhon äidillä on niin paha olla ja murheitä eikä mitään muuta voi tehdä kuin kuunnella ja koittaa sanoa, ettei tuollaista kenenkään tarvi hyväksyä. Tänäänkin kävi niin,että ko äiti kertoi, nieli itkua, itki ja kertoi ja viimein oksensi. Sanoinkin, että jos hän on raskaana ja on tehny ihan liian raskaita töitä. Ei kuulemma oo mahdollista, mutta mä sanoin, että aina on mahdolista. (Paitsi tietty, jos seksielämää ei ole).
Täällä ei muuten oo satanu. Hyvä ilma oli koko reissun ajan.
Kun en oikein muuta jaksanut, surffailin aikani täällä ja sitten rupesin jatkamaan niitä villiksiä. Toisen lahkeen sain jo alkuun, että aika pian pitäis päästä Pekan kanssa kokeilemaan. Kovasti on myös pyllyä tuuletettu eli ilman vaippaa on saanu poika aina vaihtaessa viipottaa, mutta pottailu ei ota sujuakseen. Joskus suostuu potalle, mutta mitään sinne ei tule. Ja kuitenki hetken päästä tulee sitten vaippaan. Eli näillä näkymin mulla on sitte kaks vaippapyllyä ja siksi pitää varmaan hommata lisää kestoja, että riittää molemmille.
No joo, jotain pinon täytettä edes.
T@hti
Mulle tuli muuten tänään tädiltä tekstari. Kun sain viimein ilmoitettua tuosta lomareissusta. Ja alun perin oli aateltu mennä heille yöksi. No,hän onkin tyttönsä kanssa just silloin etelänlomalla. Onneks tuli hommattua toinen yöpaikka :) No, eipä oo niin paineita kyläilyistä. Muutenkin oon aatellu, että taitaa olla parasta, että katellaan mitä katellaan ja ostoksista on turha ottaa paineita. Mutta toivon toki, että jotain kivaa läytyy ja jaksetaan vähän kierrellä, kun sinne asti vihdoin päästään.
Mutta Ikea taitaa jäädä väliin, kun en oo keksiny, miksi sinne mentäis. Paitsi siksi, että täältäkin muutamat ihan asioikseen lähtee sinne.
T@hti
Ankkiksen euroviisupeli jaksoi pitää mielenkiintoa hetkenaikaa yllä. Kiitos kivasta pelistä! :-)
Lila75
Hyvä Suomi!!!!Lordi teki historiaa!!!!! :-)))
Kai T-P valvoo??????
Jännitti niin ettei uni tule heti!!!LAsilliset Lordille vielä :-)
Öitä!
jatu
*kilistää lasia Jatun kanssa, ja kai ainakin Tikru-Pikrukin on mukana*
:-) :-) :-)
Ankkis
*kilauttaa mehulasinsa mukaan*
Ai-van uskomatonta :)))))))))
Kuka olisi ikinä voinut arvata, että Suomi voittaa Euroviisut?
Viis hölmöistä jääkiekkopeleistä, maailmanmestaruushan tuli SUomelle jo yli kymmenen vuotta sitten. Euroviisut rulaa!!
Da-dim-da-daa---Hard-Rock-Hallelujah----
:D Nyt ei uni tule silmään
Käväsin yhel musalistal täs välissä..
MM-Lätkävuosi oli meidän häävuosi...11vuotta sitten oli melkoset hääsäpinät menossa :-) niiks...
Näkyyköhän viisuvoitto mitenkään siellä missä Simam on??
Kai kilistää meidän kanssa?
Ja TiPi etkö tule enää tänne??
jatu
Siellä ne Tallinnan reissulaiset on jo matkalla, oispas mukana!
Eilisilta sujui hyvin katkerissa merkeissä, kun en päässyt ystäviä tapaamaan. Tarkoitus oli, et oltais tehty jotain kivaa, mut kun ei oo rahaa ja ei voi kavereita nähdä, niin kotona kyykötettiin. Mä en ollenkaan nauttinut olostani, kun puhuminen sattui kurjasti ja Nea vaati koko ajan seuraa. Illalla söin kostoksi ison kasan irtokarkkeja ja pitkästä aikaa katoin vähän telkkua miehen kainalossa ennen nukkumaan menoa. Moneltakohan tulee euroviisut tänään? Olis kyl ihan kiva kattoa, kun en oo edes sitä Lordin biisiä kuullut kertaakaan, kiinnostaa miten käy. Mut jaksanko valvoa ikuisena iltaunisena..
Lila, ihanaa, et Rosan iho parempi! Jaksamista maidottomuuteen, kyllä päivät menee nopeasti! Mulla oli kerran Mary Kayn meikkivoide, oli hyvä, mutta kallis. Huulipuna oli ihana, mut hinnan puolesta en raaskinut ostaa! Kiitos lohdutuksesta Nean suhteen. Se on juuri kurjaa, kun monet ei ymmärrä tai ainakaan mitenkään arvosta sitä, että Nea on arka ja ehkä ihmettelevätkin.
Sateinen ilma ulkona ja kylmä..mitähän sitä tänään tekis. Ei huvita mennä puistoon kastumaan.. Kun olis hyvä ilma, ni vois mennä tohon Linnanmäelle kävelylle, mut mitäpä siellä tihkusateessa.. Mua alkaa ihan oikeesti tympimään tää ainainen rahapula, vaan eipä miehen palkka tuu koskaan olemaan iso, eikä munkaan. Töihin en halua, vaan haluan olla Nekun kanssa. Asiaa tietty helpottaa hetkeksi sitten äitiyspäiväraha, joka oli mulla hyvä, mutta sitten onkin entistä tiukempi talous kahden lapsen kanssa. Oikeesti ahdistavaa, että ei voi ostaa jotain ihan pieniäkään juttuja, kuten limua, jota nyt tekis hulluna mieli. Tälläisiä vähävaraisia lapsiperheitä ite avusti ja neuvoi työssä, heko heko. Pitäisköhän lähteä diakonin vastaanotolle.. Sitä vaan on tottunut liian hyvään. Mut kyllä välillä ärsyttää, että työttömänä tienaisin paljon enemmän, kuin nyt! Opiskelijat ja kotiäidit saavat kärsiä.. Anteeksi paasaus.
Jatu ja Pile, hyvä kun saitte kunnon hoito-ohjeet ja lääkkeet ihottumiin!
T@hdelle jaksamista!
TiPi, hyvä jos 45min ohjeesta oli hyötyä! :)
Ankkis, miten teillä meni se asuntojuttu, kun oli sitä hometta? Äitini on nyt myymässä asuntoa ja kosteusmittaaja tarkasti kodin. Viisi vuotta sitten rempatussa kylppärissä onkin jossain rakenteissa kosteutta (homeesta ei vielä tietoa, pitäis vielä jotkin reiät porata seinään..) ja se oli aika järkytys, kun remppa maksoi kuitenkin. Nyt olis asunnolle ostaja ja äiti huolehtii, että miten tässä nyt käy, kiinnostaako asunto enää ja kuka uuden remontin tekee.. Onneksi asia selvisi kuitenkin nyt. Mutta pystyyköhän sitä remppaajaa saamaan mitenkään edesvastuuseen huolimattomasta työskentelystä?? Harmittaa niin äidin puolesta kun aina uutta huolta toisen päälle.
Mies ja Nekku vielä nukkuu. Mulla on jo valmiiksi sellainen olo, että tämäkin päivä menee pieleen. En jotenkin osaa nyt vaan nauttia kotona oleilusta kun sitä saa tehdä päivät pitkät ja kun sit ei saa vaan olla, vaan koko ajan Nea vaatii seuraa. Olen oman aja tarpeessa kipeästi..valivali..
Mukavampia tunnelmia muille toivon.
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 13+5