Elämä pilalla matalan äo:n takia!
Kävin neuropsykologisissa testeissä ja järkytyin, kun selvisi että mun älykkyysosamäärä on alle 80, olen siis täysi idiootti :( Todettiin myös vaikea hahmotushäiriö, se selittääkin vuosia jatkuneen koulukiusaamisen ja opiskeluvaikeudet...
Matikka täyttä herpreaa ja vitosella läpi, muut aineet keskivertoja mutta aina on ollut ongelmia sos.tilanteiden hahmottamisessa ja muut ovat tietenkin huomanneet tämän ja siksi kiusanneet. Itsetuntoa mulla ei ole enää ollenkaan, eläkepapereita on suositelu koska en tule selviämään ns. normaalista työelämästä.
Matala äo on varsinkin nykyaikana kirous, suurin osa palkkatöistä vaatii normaalia älykkyyttä ja hyviä hahmotustaitoja sekä sosiaalisten tilanteiden hallintaa. Multa puuttuu nuo kaikki. Olen harkinnut itsemurhaa...
Kiitos jos joku jaksoi lukea, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekin. Tällä hetkellä olen todella masentunut...
Kommentit (27)
Älykkyyttä on monelaista kaikki ei ole mitattavissa olevaa. Olet arvokas omanaitsenäsi olipa äö mikä tahansa
Luokallani oli aikoinaan poika, joka ei meinannut millään pärjätä. Peruskoulun jälkeen sitten äo-testissä kävi ilmi, että äo oli alle 80 (muutaman pisteen alle). Se selitti paljon. Kuitenkin tämä poika haki lähihoitajakoulutukseen ja on ollut työelämässä hoitajana ja pärjännyt oikein hyvin. Hänellä on mahtava persoonalisuus ja hyvin paljon ystäviä. Reissailee ympäri maailmaa ja tekee kaikenlaista jännittävää. Ei tulisi mieleenkään, että alhaisen äo:n vuoksi olisi jäänyt jostain paitsi. Tämä vain inspiraatioksi sinulle. Mensan testit eivät määritä ihmisyyttäsi ja persoonallisuuttasi. Ja ne ovatkin tärkeämpiä kuin älykkyys!
Minulle tehtiin myös joitain testejä(aikuisena 30-vuotiaana) kun tutkittiin adht:ta. Se diagnosoitiinkin, tai tarkemmin add. Hahmotushäiriökin on eikä sekään tullut yllätyksenä. Aina on ollut karttojen tulkitseminen hankalaa ja paikkoihin löytäminen.
Matikka on ollut myös aina haastavaa ja koulu ylipäätään.
Niissä testeissä tehtiin myös joku älykkyystesti ja minä sain siitä hieman alle 80 😅
Siinä oli juuri niitä "palikkatestejä" jotka on minulle haastavia.
En ole kuitenkaan kertonut kenellekään että sain tuosta älykkyystestistä alle 80! 😅
Itse olen aina ollut sosiaalisesti taitava ja omaan hyvän maalaisjärjen. Olen myös taitava ratkomaan erilaisia ongelmia jotka liittyy ihmissuhteisiin tai erityislasten haasteisiin. Tykkään analysoida ja pyöritellä asioita ja miettiä niitä monelta kantilta ja päätyä siten parhaaseen lopputulokseen.
En siis usko että tuo älykkyystesti olisi kertonut koko totuuden. Se kertoo vaan yhdenlaisesta älystä.
Jos omaa vielä tarkkaavuuden häiriön niin tuollaiset testit on kyllä ihan kauheita, varsinkin jos kello tikittää ja keskittyminen herpaantuu kun tuijotat kelloa etkä osaa miettiä muuta kuin että aika loppuu.
Onko sinulla ap poissuljettu tarkkaavuuden häiriö tai asperger?
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo nyt naisena mikään maailmanloppu.
Ainahan voi etsiä varakkaan miehen ja sitten pääsee elämään ja tekemään ihan niitä samoja juttuja kuin älykkäätkin - joskin ilman arkista puurtamista.
Voi, jos on erityisen kaunis. Harvempi nainen on.
Kuitenkin monet sitten "onnellisia" joiden puheita sitten nyökytellen kuunnellaan ja arkikin aiheuttaa monasti suurta hämmästystä.Toiset sitten aina hermostuneita ja hiukan aina agressiivisia.
Enpä usko, että on noin matala.
Tuo on somalialaisten tasolla.
Jos kirjoitat noin hyvin ja muodostat koherentteja lauseita, sekä pystyt pohdiskelemaan omaa älykkyyttäsi kriittisesti, olet lähellä sataa äo-pisteissä.