Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako kouluttautua puutarhuriksi?

Vierailija
29.03.2019 |

Alanvaihtaja kyselee.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka, vähän töitä.

Vierailija
2/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko parempaa alaa olla. Ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työllisyys ei ole kovin hyvä ja sekin vähä on aika kausiluontoista. Lisäksi sä pyllistelet sit liikenneympyröissä kaikissa sääoloissa...

Vierailija
4/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä floristiksi?

Vierailija
5/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito.

Vierailija
6/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin pois huonon työtilanteen vuoksi. Harva saa ympärivuotista paikkaa, talvet pitää olla työttömänä tai tehdä jotain muuta. Jos fyysinen työ on ok, kestät ulkotyöt säällä kuin säällä ja huonot työtilanne ei haittaa, niin vaihda vaan. Kasvien kanssa puuhastelu on kuitenkin periaatteessa kivaa.

Vierailija
7/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä sitten on kivaa.. Onhan se tosi kiva kaatosateessa painavia Tuijia vaikka istuttaa 100 kpl talonyhtiön pihalle. Näpit ja varpaat jäässä. Se on miten sen ottaa.

Vierailija
8/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vakituinen työ, tosi hyvä firma ja mukavat edut. Palkkakin alkaa jopa kakkosella, mikä on alalla harvinaista. En tee ulkotöitä.

Silti sanon, että älä. Äläkä kouluttaudu floristiksi. Se ala on tosi vaikeuksissa. Itse opiskelin myös floristiksi, mutta ihan vihonviimeistä olla osaamttomien pomojen alaisuudessa pikkufirmoissa tekemässä kymmentä tuntia viikossa. Älä siihen lähde. Yrittäjyys on tosi epähoukuttelevaa, koska liikkeitä menee enemmän kiinni kuin aukeaa. Marketit ja yhden ruusun hautjaiset vie kukkakauppa-alan.

Vierailija
9/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen talvella muita töitä, mutta onhan niitä toki ympärivuotisia paikkojakin. Kesälomaa mulla ei näinollen ole. Työ on fyysisesti raskasta, ulkohommaa keväästä syksyyn. Jos ei tämä haittaa, niin antaa palaa. Itsekin olen tämän polun valinnut, koska kutsumus!?

Vierailija
10/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ellei saada samaa lakia kuin kanadassa. Sitten kyllä kannattaa. Kalifornia joka myös laillisti niin siellä osa viininviljelijöistäkin vaihtoi ruohoon. Tuotto kun on noin 40 kertainen verrattuna viinirypäleisiin.

Miettikää 40 kertainen. En yhtään ihmettele että vaihtoivat.

Suomessa laillistaminen voisi onnistua seuraavilla ehdoilla. Viljely/kasvatus olisi sallittua vain kepulaisille, tuilla off korse. Myynti ja jakelu olisi kokoomuslaisten bisnes. Muille laitonta niin kovilla sanktioilla ettei korvauksista selviäisi ikinä.

Vierailija
11/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä sekään ole kovin tärkeää.

T: Kiinalainen :)

Vierailija
12/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9€/h ja osa vuotta työttömänä.

Kyllä kannattaa!

Vierailija
13/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä sekään ole kovin tärkeää.

T: Kiinalainen :)

Kiinassa on nuo puutarhat kyllä yleensä aika hienoja. Suomessahan meillä yleisin koristekasvi puistoissa on ruoho, pari puuta ja jopa pensaita. Puiston kävelytieverkko suunnitellaan aina niin epätartkoituksenomaiseksi, että on pakko tallata oma kaunis ruskea polku siihen ruohikkoon. Pahimmat yrittävät estää ihmisiä kavelemästä suorintya reittiä jopa pensas barrikadeilla. Tärkeintä puiston suunnitelussa näyttää olevan ihmisen luonnollisen käyttäytymisen huomiotta jättäminen. En kehtaisi näitä juttuja alkaa työkseni ylläpitämään. 1800-luvulla suunniteltiin kyllä vielä ihan ok puistoja.

Vierailija
14/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangasmi kirjoitti:

9€/h ja osa vuotta työttömänä.

Kyllä kannattaa!

No ei se aina ole pelkkä raha joka tekee työstä mielekästä. Itse olin joskus noissa töissä ja se meni niin, että syksyllä homma muuttui hanttihommiksi raksalla. Ainut keino, jolla firma pystyi työllistämään vuoden ympäri. Ainut, että niillä oikeilla raksamiehillä samoissa työpisteissä oli reilusti parempi palkka, mikä sitten saikin tuon homman lopettamaan.

Vierailija
15/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin 2,5v. sitten puutarhuriksi. Ensin olin kausitöissä pari vuotta kunnes sain alkuvuodesta vakipaikan. Palkka on kunnallisella n. 14 €/h mutta yksityisellä varmaan saa enemmän.

Itse kyllä tykkään ja on todella monipuolinen työ. Raskasta kyllä ja vaatii veronsa. Kunto ja terveys täytyy olla hyvät.

Vierailija
16/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap vaihdat alaa? Kannattavuudesta sen verran, että palkka on aika huono. Kannattavuus riippuu myös siitä, millaisessa työssä nyt olet meinaan palkan suhteen. Toki jos palkasta tulee parempi alaa vaihtamalla, niin mikä ettei. Työllisyystilanne on heikko. Varaudu siihen, että voit joutua olemaan työttömänä. Tsemppiä kuitenkin!

Vierailija
17/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pääse rikastumaan hommalla

Vierailija
18/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa! Näen (kuitu)hampussa maailman tulevaisuuden ja voisin ruveta hampunviljelijäksi :D

Vierailija
19/19 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ja istuttaa tuhansia puita sitomaan hiilidioksidipäästöjä ilmasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä