Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan perseestä, että miehellä on opettajan lomat. Aina joutuu maksamaan kalleimman mukaan, jos haluaa reissuun.

Vierailija
29.03.2019 |

Ajankohta on aina kallein, ruuhkaisin jne. Turha ehdottaa, että kyllähän voi olla pois. Ei voi.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomamatka kouluaikana on opettajilla palkatonta. Ei kovin halpaa siis. Lisäksi palkka on alle 3000 e reilusti. Minä saan käteen n. 2000-2300 e/kk ja olen aineenopettaja yläkoulussa, työaika 40 t/viikossa tai itseasiassa hiukan yli, koska mulla on yksi ylitunti. Palkkaa nostaa yksi erityiskorvaus "hankalasta" luokasta, jonka luokanvalvoja olen.

Pitäisikö siitä siis sun mielestä vielä maksaa palkkaa?! Kun lomaa on jo valmiiksi 14 viikkoa vuodessa.

Ei tietenkään pitäisi maksaa palkkaa. Monessa muussa työssä voi ottaa ylitöitä lomana, pekkaspäiviä, tehdä etänä tai sopia itselleen sopivat loma-ajat koulun lomien ulkopuolelle.

Opettajilla ei muuten ole kuin muutama päivä enemmän lomaa kuin muilla palkansaajilla. Loma alkaa opettajilla juhannuksen tienoilla ja loppuu elokuussa, muu aika on kesäkeskeytystä eli ei lomaa. Lisäksi opettajien palkka oli ennen vain 9 kk ajalta, mutta sitten sama summa jaettiin 12 kk ajalle eli käytännössä emme saa kesällä palkkaa.

Toisaalta monessa muussa työssä on myös mahdotonta saada lomaa koulun loma-aikoina, jolloin haaveet koko perheen voimin matkustamisesta voi unohtaa ja lisäksi pitää

huolehtia pienten koululaisten pärjäämisestä, kun he ovat loma-ajat yksin kotona vanhempien ollessa töissä. Lisäksi pekkaset, ylityövapaat ja etätyöt ovat edelleen vain harvojen oikeuksia.

Alat joilla on pekkaset on taas pidempi päivätyöaika. 8h + palkaton ruokatunti (30-60 minuuttia), eli töissä vierähtää 8,5-9 tuntia joka päivä. Sekin aiheuttaa omat haasteensa arkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi