Ihan perseestä, että miehellä on opettajan lomat. Aina joutuu maksamaan kalleimman mukaan, jos haluaa reissuun.
Ajankohta on aina kallein, ruuhkaisin jne. Turha ehdottaa, että kyllähän voi olla pois. Ei voi.
Kommentit (41)
Vistiäinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt varmaan sellainen kuuluisa first world problem?
Blogisti H. Visti kirjoitti taannoin, että Suomessa yksinkertaisin tie keskiluokkaan on mennä töihin julkiselle sektorille - ja päästä kärsimään first world ongelmista.
Eihän ap edes sanonut olevansa julkisella sektorilla, joten hänen ongelmansa siis mielestäsi vieläkin teennäisempi? Outoa ettei tässä asiassa saa harmittaa rahanmeno, kyllähän ihmiset laskee pienemmistäkin, että miten olisi hyvä toimia jotta saisi hankintoja edullisesti.
Jep. Tuota kärsin kaks vuotta. Onneks ymmärsin erota opettajamiehestä. Nyt matkustan just sillon kun mua huvittaa :)
Silloinhan on halvinta reissata tarjouksilla.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tuota kärsin kaks vuotta. Onneks ymmärsin erota opettajamiehestä. Nyt matkustan just sillon kun mua huvittaa :)
Ja parisuhteessa oleva ei voi matkustaa just silloin, kun haluaa, syystä että? Jos perheeseen ei kuulu lapsia, kuten sinullakaan ilmeisesti ei kuulu.
Onkohan tiellä vain sitten ne ruuhkaisimmat kohteet vaan mielessä? thaikkulaan suuntaan pääsee sikahalvalla nyt ja hotellitki joskus puoleen hintaan kesäsin siellä.
No onneksi miehelläsi on sentään töitä ja teillä varaa matkustaa. Opettajia on niin paljon että osa on työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän lapsen opettaja ainakin reissailee millin sattuu, nytkin on kahden viikon ulkomaanmatkalla. Ei toki onnistu kaikilta, mutta ei siis ole mikään mahdottomuuskaan.
Oletko nyt aivan varma, että on oikeasti lomamatka? Voihan se olla joku koulutus/opiskelumatka. Ei kyllä rehtorit palkkaa sijaisia opettajien lomamatkojen ajaksi. Opettajia on pois töistä muutenkin koko ajan sairauslomilla ja heille on hankittava sijaiset. Jotenkaan en usko tuota sinun kirjoittamaasi ollenkaan.
Älä usko, kolme lasta ja jokaisen opettaja ollut jonain vuonna 2 viikkoa ihan vaan lomamatkalla. Kertovat asian ihan avoimesti wilmassa ja lapsetkin tietävät. Näin Espoossa...
Vierailija kirjoitti:
Halvemmalla pääsee kun ottaa lennot suoraan lentoyhtiöltä ja etsii hotellin erikseen. Ihan edullisia reissuja ollaan tehty koulujen loma-aikaan.
Mulla on opettajavaimo ja yleensä nämä lomahinnat eivät ole ongelma, varsinkin kun me yleensä mennään Europaan suurkaupunkeihin kesäkuussa, jotta vältetään Euroopan loma-ajan ruuhkan, mutta ihan pari vastaväittämää.
1. Laskettelukohteiden hinnat hyppää varmasti hiihtolomalla, siis myös Euroopan kohteiden, koska lentoja on vain rajallinen määrä, ellei ala kikkailla reitityksillä liikaa.
2. Esimerkiksi Välimeren risteilyt olisivat tosihalpoja kauden alussa toukokuussa, hinnat pomppaa heti kesäkuussa.
Eli tämä vähän riippuu siitä, miten haluaa lomailla. Lapsiperheellisenä kuitenkin osaan arvostaa, ettei perheen sisällä tarvitse setviä, miten lomat riittävät lasten hoitoon koulujen lomakausina ja miten vielä perhe ehtii lomailla yhdessä.
Lomamatka kouluaikana on opettajilla palkatonta. Ei kovin halpaa siis. Lisäksi palkka on alle 3000 e reilusti. Minä saan käteen n. 2000-2300 e/kk ja olen aineenopettaja yläkoulussa, työaika 40 t/viikossa tai itseasiassa hiukan yli, koska mulla on yksi ylitunti. Palkkaa nostaa yksi erityiskorvaus "hankalasta" luokasta, jonka luokanvalvoja olen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä sama ongelma koske kaikkia kouluikäisten lasten vanhempia, jotka joutuvat järjestämään matkansa lasten koulujen lomien mukaan? Ainoa vaan, että heillä ei automaattisesti ole lomaa silloin eikä muutenkaan lähellekään yhtä paljon, joten heidän pitää huolehtia myös lasten hoidosta lasten loma-aikoina, vaikka ovat itse töissä.
Kun vanhemmilla on lomaa 5 + 5 viikkoa vuodessa, mutta lapsilla jotain 13 viikkoa, se tarkoittaa, että vanhemmat lomailee pääasiassa eri aikaan keskenään jos ei halua lapsia pitää yksin viikkokausia kotona. Ja lomat on pidettävä juuri niihin koulujen loma-aikoihin ja hyvä kun joku viikko yleensäkään pystytään pitämään koko perhe lomaa yhtä aikaa. Ei todellakaan riitä lomia, jotta voitaisiin pitää niitä vielä muina aikoina ja molemmat vanhemmat yhtä aikaa.
Miehesi käy sääliksi, mennyt naimisiin kiroilevan moukan kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Lomamatka kouluaikana on opettajilla palkatonta. Ei kovin halpaa siis. Lisäksi palkka on alle 3000 e reilusti. Minä saan käteen n. 2000-2300 e/kk ja olen aineenopettaja yläkoulussa, työaika 40 t/viikossa tai itseasiassa hiukan yli, koska mulla on yksi ylitunti. Palkkaa nostaa yksi erityiskorvaus "hankalasta" luokasta, jonka luokanvalvoja olen.
Pitäisikö siitä siis sun mielestä vielä maksaa palkkaa?! Kun lomaa on jo valmiiksi 14 viikkoa vuodessa.
Ei opettajat lomalle kun loma-aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö siitä siis sun mielestä vielä maksaa palkkaa?! Kun lomaa on jo valmiiksi 14 viikkoa vuodessa.
Ei tietenkään pitäisi maksaa palkkaa. Monessa muussa työssä voi ottaa ylitöitä lomana, pekkaspäiviä, tehdä etänä tai sopia itselleen sopivat loma-ajat koulun lomien ulkopuolelle.
Opettajilla ei muuten ole kuin muutama päivä enemmän lomaa kuin muilla palkansaajilla. Loma alkaa opettajilla juhannuksen tienoilla ja loppuu elokuussa, muu aika on kesäkeskeytystä eli ei lomaa. Lisäksi opettajien palkka oli ennen vain 9 kk ajalta, mutta sitten sama summa jaettiin 12 kk ajalle eli käytännössä emme saa kesällä palkkaa.
Opettajat ovat kyllä palkkakuopassa. Ansaitsisivat ihan kunnon korotuksen, kuten myös muut naisvaltaiset alat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään pitäisi maksaa palkkaa. Monessa muussa työssä voi ottaa ylitöitä lomana, pekkaspäiviä, tehdä etänä tai sopia itselleen sopivat loma-ajat koulun lomien ulkopuolelle.
Opettajilla ei muuten ole kuin muutama päivä enemmän lomaa kuin muilla palkansaajilla. Loma alkaa opettajilla juhannuksen tienoilla ja loppuu elokuussa, muu aika on kesäkeskeytystä eli ei lomaa. Lisäksi opettajien palkka oli ennen vain 9 kk ajalta, mutta sitten sama summa jaettiin 12 kk ajalle eli käytännössä emme saa kesällä palkkaa.
Toisaalta monessa muussa työssä on myös mahdotonta saada lomaa koulun loma-aikoina, jolloin haaveet koko perheen voimin matkustamisesta voi unohtaa ja lisäksi pitää
huolehtia pienten koululaisten pärjäämisestä, kun he ovat loma-ajat yksin kotona vanhempien ollessa töissä. Lisäksi pekkaset, ylityövapaat ja etätyöt ovat edelleen vain harvojen oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän lapsen opettaja ainakin reissailee millin sattuu, nytkin on kahden viikon ulkomaanmatkalla. Ei toki onnistu kaikilta, mutta ei siis ole mikään mahdottomuuskaan.
Oletko nyt aivan varma, että on oikeasti lomamatka? Voihan se olla joku koulutus/opiskelumatka. Ei kyllä rehtorit palkkaa sijaisia opettajien lomamatkojen ajaksi. Opettajia on pois töistä muutenkin koko ajan sairauslomilla ja heille on hankittava sijaiset. Jotenkaan en usko tuota sinun kirjoittamaasi ollenkaan.
Meidän lapsen ope reissaa joka syksy ja kevät. Itse siitä ilmottaa,niin tuskin on mikään työmatka.
Heippa, meen pariksi viikoksi paikkaan X katsomaan kohdetta Y. T.ope.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Thaimaaseen ole halvemmat lennot kesällä, kun siellä on sadekausi. Mieshän voisi lomailla siellä ja sinä sitten vaikka Turkissa kun siellä on halpaa.
Se on Thaimaahan, ei ThaimaSEEN.
Thaimaa
Thai-MAA
MAA -> MAA-HAN (ei maa-seen)
THAI-MAA-HAN -> Thaimaahan
Tulisiko tämä nyt lopultakin selväksi kaikille?
Ei kannata lähteä Thaimaaseen asti. Eikö kannattaisi mennä johonkin EU -maaseen? Alankomaihinseen pääsee jopa alle viidelläkympillä.
Eikös tämä sama ongelma koske kaikkia kouluikäisten lasten vanhempia, jotka joutuvat järjestämään matkansa lasten koulujen lomien mukaan? Ainoa vaan, että heillä ei automaattisesti ole lomaa silloin eikä muutenkaan lähellekään yhtä paljon, joten heidän pitää huolehtia myös lasten hoidosta lasten loma-aikoina, vaikka ovat itse töissä.