Tekisitkö töitä mitä et tykkää?
Tekisitkö töitä missä ollaan paljon lasten kanssa jaet tykkäisi lapsista?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Työ voi merkiitä kahdella eri tavallla ihmiselle: jokooo se on koko elämää taii osa elämäää tai see on nuoruuudesssa koko elääämä ja joskuuus osa elämäää.
Muttta kylllä moni aammatti on tunnnistetttavissa ihmisen persooonassa.
Tekisin, mutta varmaan aika huonosti.
Varsinkin nuorena joutui tekemään töitä mistä ei pitänyt, mutta jostakin oli rahaa ansaittava. Olen ollut mm. Puutarhalla, kaupan kassalla, elintarviketehtaassa yms. Pienipalkkaisissa hanttihommissa. Nämä antoi hyvän motivaation pyrkiä haluamalleni alalle ja selviytyä opinnoista. Vähitellen olen saanut enemmän itseä kiinnostavia töitä. Uskoisin ,ettei se työkokemus noista muistakaan ole hukkaan mennyt. Kyllä niistä on apua ollut uusia paikkoja hakiessa.
Nuorena tein. Nyt kun olen 25 niin ei kiinnosta hanttihommat. Mieluummin opiskelen sitten itselleni mieluisan ammatin kuin kärvistelisin duunissa mikä ei nappaa.
Olen tehnyt vaikka mitä töitä, mistä en tykännyt, elantoni eteen. Nyt olen työssä, josta aidosti pidän, enkä aio vaihtaa tätä mihinkään muuhun. Mutta jos jostain syystä joutuisin vaihtamaan, voisin ihan hyvin tehdä töitä lasten kanssa. Lapset on tosi kivoja, mutta ymmärsin niiden ihanuuden vasta, kun olin saanut oman. En tajua niitä ihmisiä, jotka rakastaa omia lapsiaan, mutta muiden kakarat on vain ja ainoastaan kamalia. Toki ongelmaisiakin lapsia on, mutta noin ylipäätään kivoja ne ovat, niillä ei ole vielä aikuisten kyynisyyttä, ennakkoluuloja ja juonittelua.
Tekisinkö?.näköjään, sitähän mä olen tehnyt viimeset 28vuotta, huoh ja prkle..
Olen tehnyt. Mielummin teen töitä joista en pidä ja elätän itseni kuin istun kotona yhteiskunnan elätettävänä.
Matkan varrella on ollut elämäntilanteita jolloin on pitänyt vain ottaa niitä töitä mitä saa, oli ne mitä tahansa enkä voi sanoa olleeni aina "ylpeä" työstäni mutta ainakin olen ihan itse elättänyt itseni, siitä taas olen ylpeä!
Tämä aikakausi onneksi kuitenkin päättyi siihen kun valmistuin ja sain koulutustani vastaavan työpaikan, pahan paikan tullen kuitenkin tekisin edelleen niitä inhottavia hanttihommia työttömänä lorvimisen sijaan.
Totta kai jos ei olisi muuta työtä. Olen ollut tarhassa töissä vaikka en todellakaan pidä lapsista.
Olen tehnyt enkä ihan hevillä tee uudestaan. Ei mielenterveys kestä. Tylsää työtä voisin tehdä, samoin mitäänsanomatonta, mutta en semmoista mistä en yhtään tykkää.
Mä menin siis opiskelemaan äitin käskyst ja en tykkää lapsista ja työs ollaan paljon lasten kaa. Loppu elämän työ tää mitä en tykkää.
- ap
Työ voi merkiitä kahdella eri tavallla ihmiselle: jokooo se on koko elämää taii osa elämäää tai see on nuoruuudesssa koko elääämä ja joskuuus osa elämäää.