Kirpputoriviikko on tosi kallis!
Vein vaatetta lastenkirpparille. Kahdessa vuorokaudessa olen saanut myynnistä kasaan kahden viikon paikkavuokran. Viikko maksaa 30 euroa ja tuntuu olevan likipitäen sama kaikilla alueen kirppiksillä.
Mietin, mahtaako loput vaatteet enää mennä kaupaksi. Kaikki euron - kahden euron vaatteet ja siistit 8 euron kengät (ovh 80 euroa) ovat menneet.
Mutta näyttää siltä, että lähes käyttämätön vaate ei kelpaa edes 5 eurolla. Kyse siis esim. farkuista, jotka olleet kerran päällä.
Onkohan tuossa kurpparille viemisen vaivassa mitään järkeä? Siitä taitaa netota vain kirpputorin pitäjä.
Kommentit (11)
Kuten huomasit, niin pohdit meneekö kaupaksi. Jos se olisi hyvä tuote, niin et epäröisi. Kerran pidetyistä farkuista en itse pyydä 2e enempää. Monesti niistä on ns. muoti kulunut matkalla kaupasta kodin kautta kirppikselle. Myyn vain "myytävää" tavaraa ja epäilyyn päätyneet heitän Uffille tai kierrätykseen. Jos huomaan viikon aikana, että jokin ei mene, niin alennan hintaa. Lisäksi pidän pöydän siistinä ja hieman väljänä. Käyn päivittäin siivoamassa ja viemässä sinne laatikollisen uutta tavaraa. Minulla on ollut 3x viikon pöytä ja joka kerralla saanut n. 200-600e tuottoa. Pöydät maksaneet sen 30e viikolta.
Säästä tavarat kesään. Ainakin pk-seudulta löytyy muutamia, ilmaisia, sunnuntain kesäkirppiksiä (puistoissa ja lähiöissä). Sinne vaan itse myymään ja tekemään tiliä. Ei maksa muuta kuin vaivan.
Been there, done that!
Eihän nyt kukaan nettoa, jos kirpparilla myy vanhoja kamojaan. Mitenkään ei pääse voitolle, jos haluaa saada edes lähellekään myyntihinnan takaisin. Jos haluaa saada tavarat pois nurkista, kannattaa laittaa vaan reilusti hinta alas ettei tarvitse kantaa niitä takaisin kotiin.
Ihmettelen aina näitä jotka on saaneet monta sataa tuottoa. Myytävien tavaroiden ostohinta on kuitenkin ollut moninkertainen, varsinkin kun ne huonommat on jo viety vaatekeräykseen
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut 3x viikon pöytä ja joka kerralla saanut n. 200-600e tuottoa. Pöydät maksaneet sen 30e viikolta.
Mitä olet myynyt kun tuottoa on tullut 600e?
Esim jotain kympin paitoja saa ton saadakseen myydä 60kpl ja niitten pitää olla hiton hyviä että voi pyytää kympin.
Mulla oli viikkovuokra 27 euroa ja myynti oli 25 euroa. Laitoin talvi- ja kevätvaatetta eli pitäisi olla ajankohtaan sopivaa. Lastenvaatteet olivat hinnaltaan 20-50 senttiä eli paidat ja housut, haalarit yms vähän isommat tai käyttämättömät 2-8 euroa, omia käyttämättömiä hutiostoksia vaatteita ja kenkiä 3-5 euroa. Sain ison kassin viedä Uffille. En jaksa enää nettikirppumyyntiäkään, koska ostaja ei tule vaikka sovittu ja en enää luota ihmisiin, että maksavat ostoksensa.
Aion jatkossa kiinnittää huomion paremmin siihen, mitä hankin lapselle ja itselle ja lahjoitan ne sitä mukaa pois, kun menevät käytöstä. Itselläni yritän pitää painon samana, että en tarvitsisi muuta kuin välillä uusia alusvaatteita ja sukkia. Olin ennen shoppailun ja kirppislöytäjen ystävä, mutta jotenkin ennen onnistuin myös myymään, nyt ei ole viimeisellä kolmella kerralla onnistunut pöydänpito. En jaksa enää. Tällä seudulla ei ole oikein edes niitä kesäkirppispäiviä. Enkä aio lukea enää lehtijuttuja, että näin Mirkku tienasi kirpputorilla.
Kirppistely on myyjänäkin taitolaji ja osin tuurista kiinni eli esim. millainen sää sattuu viikonlopulle, jolloin myyntiä on normaalisti arkea enemmän. Eipä siinä kunnon tiliä tee, jos ei satu olemaan nurkat täynnä helposti myytävää arvonsa ok säilyttävää kamaa. Kirppiksissäkin on merkittäviä eroja eikä kannata tuijottaa pelkkää pöytävuokraa. Osalla kauppa käy samalla tavaralla ja hinnoilla selvästi paremmin. Itselleni on pääasia saada rojut pois ja pöytävuokra katettua. Loppu on plussaa.
Nettikirppikset on kyllä... mulla oli Torissa myynnissä ajankohtainen tuote, omasta mielestäni edulliseen hintaan ja kyseisten tuotteiden tarjonta aika pientä. Katselukertoja oli reilusti yli 400, kyselyitä sain kaikkiaan 11, joista yksi totesi haluavansa ostaa mutta asuu 250km päässä (ööh, kotiinkuljetustako odotti?), yksi pyysi lisäkuvia ja mittoja ja vaikka ja mitä ja sitten hiljeni, yksi lupasi tulla ostamaan ja sovittiin aika ja annoin osoitteen eipä sitten enää kuulunutkaan mitään. 10. viestin laittaja sitten lopulta tuli ja maksoi mitä pyysin, yksi ehti asettua jonoon kun tuote oli jo varattuna muttei vielä myytynä.
Ja lasten uudenveroisista vk-kengistä tarjottiin posteineen 8e (josta postikulut 5,90e), hintapyynti oli 20e. En tiedä kummalla meistä oli hintaharhaa ajatuksissaan, kenkien ovh kuitenkin 80e. No seuraava ostikin ne sitten sillä parillakympillä.
Kirpparipaikan omistajalle kyllä helppoa rahaa jos pöydästä joutuu maksaa 30e.
Onneksi meidän lähikirppiksellä voi viedä myyntiin myös 50-50 periaatteella, varmasti jää ainakin plussalle. En keksi mitään myytävää omista perus tavaroista millä voisi saada voittoa 25e pöytävuokralla..
Kannattaa ehkä yrittää myydä netin kautta? Esimerkiksi facessa voisi kokeilla lastenvaatteisiin erikoistunutta kirppisryhmää tms.