Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos paranet sairaslomalla ollessasi työkuntoiseksi aikaisemmin, menetkö töihin?

Vierailija
29.03.2019 |

Eli keskeytät sairaslomasi?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei päästä sairaslomalla töihin. Vakuutus ei korvaa, jos sattuu tapaturma.

Vierailija
2/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ei päästä sairaslomalla töihin. Vakuutus ei korvaa, jos sattuu tapaturma.

Älä jauha sontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes pidä sairauslomaa jos koen olevani työkykyinen. 3 viikkoa on jäänyt pitämättä. Saikkea saa ihan ihmeellisistä asioista.

Vierailija
4/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tuollaista tilannetta käynyt. Flunssa kestää yleensä 1-1-5 viikkoa, josta saikkua 2-5 päivää.

Vierailija
5/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran menin, mutta oli vähän pakko. Mulla oli kyseisen päivän iltana sellainen meno, mistä en voinut olla pois, kun olin itse vetäjä ja tuuraajaa ei siihen hommaan ollut, mutta asiasta oli ilmoitettu lehdessä. En iljennyt olla päivää pois töistä, kun oli tuo meno. En ollut kyllä ihan kunnossa vielä silloin ja joku keino perua se meno olisi kyllä pitänyt keksiä. Se on ainoa sairasloma nykyisessä työpaikassa, mikä on ollut, paitsi yhtenä päivänä läksin kesken päivän pois, olin jo seuraavana päivänä kunnossa. Migreenikohtaus tuli, eikä ollut lääkkeitä työpaikalla mukana, yleensä mulla on siellä. Jotenkin pärjään migreeninkin kanssa töissä, jos saan lääkkeen ajoissa. 

Vierailija
6/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä työnantajalla ei olisi mitään probleemaa jäädä kotiin, jos on lääkäriltä lappu. Edellisen työnantajan kohdalla olisin soittanut esimiehelle ja sopinut asian hänen kanssaan. 

Vierailija
7/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä paikkaansa ettei vakuutus korvaisi jos on sairaslomalla töissä. ikivanha urbaani legenda. Jos en ole enää sairas, menen töihin. Lääkäri antaa saikkua sen verran kuin paranemisen voi olettaa vievän, ettei lekurissa tarvi joka päivä hypätä. Lääkäri ei ole ennustaja, joka tietäisi kuinka kauan kunkin yskilön paranemiseen milläkin kerralla menisi. Tiedän itse, koska olen työkuntoinen ja koska en.

Vierailija
8/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan mene! Oon harvoin kipeä ja silloin kun oon saikulla niin nautin täysin rinnoin koko ajasta vaikka paranisin kesken kaiken :D

Vierailija
9/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.

Vierailija
10/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkasin kerran kaatuessani käteni perjantaina ollessani oppilaiden kanssa luontopolulla. Menin lauantaina päivystykseen ja sain viikon sairaslomaa ja lääkäri sanoi, että soita viikon kuluttua lisää.

Olin kuitenkin jo maanantaina aivan terve. Pidin sen viikon saikkua kuitenkin, koska sijainen oli jo hommattu. Kaupungilla liikkuessani pidin kättä alkuviikon saamassani kantositeessä, vaikkei olisi tarvinnut, mutta en halunnut että alkavat puhua laiskan opettajan lintsaavan, vaikka tavallaan niin teinkin, mutta toisaalta olin saanut sen viikon sairaslomaa. Toista viikkoa en viitsinyt itselleni soittaa, koska omatunto vaivasi sillä jo määrätylläkin sairaslomalla.

Vierailija
11/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei! Haen lisää saikkua;D

Vierailija
12/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menen. Olen yrittäjä.

Vierailija
13/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei pidä paikkaansa ettei vakuutus korvaisi jos on sairaslomalla töissä. ikivanha urbaani legenda. Jos en ole enää sairas, menen töihin. Lääkäri antaa saikkua sen verran kuin paranemisen voi olettaa vievän, ettei lekurissa tarvi joka päivä hypätä. Lääkäri ei ole ennustaja, joka tietäisi kuinka kauan kunkin yskilön paranemiseen milläkin kerralla menisi. Tiedän itse, koska olen työkuntoinen ja koska en.

Just oli minullakin tilanne että 3vk saikulta soitin työnantajalle että voisin tulla jo ens vk töihin. Ei voi ottaa kun on lääkäri kirjoittanut sairaslomaa. Ei ole mikään urbaani legenda. Työnantajahan on kusessa jos tietoisesti ottaa lääkärin lausunnolla työkyvyttömän töihin ja jotain sattuukin.

Vierailija
14/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Todella harvoin olen ylipäätään saikulla. Jos olen flunssassa, työskentelen kotona. 

Vierailija
15/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, koska kukaan muu ei niitä töitä tee, niin onpahan pienempi vuori saikun jälkeen odottamassa.

Mutta kun raskaana saikulla ollessa rv 27 loppuraskaudeksi määrätty saikku osoittautui rv 32 tarpeettomaksi, ja määräaikainen työsuhteeni oli päättynyt saikun aikana, niin en kyllä hakenut töitä tai ilmoittautunut työkkäriin kolmeksi viikoksi vaan oli sairauspäivärahalla äitiysloman alkuun.

Vierailija
16/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todellakin Pitää mennä töihin jos on jo terve ja työkuntoinen! Kuuluu kyllä vakuutuksen piiriin töissä ollessaan, vaikka olisikin sairaslomalappu olemassa. Lääkäri itse on kertonut, eikä ole pahoillaan jos menee töihin, kun on parantunut :)

Vierailija
17/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just oli minullakin tilanne että 3vk saikulta soitin työnantajalle että voisin tulla jo ens vk töihin. Ei voi ottaa kun on lääkäri kirjoittanut sairaslomaa. Ei ole mikään urbaani legenda. Työnantajahan on kusessa jos tietoisesti ottaa lääkärin lausunnolla työkyvyttömän töihin ja jotain sattuukin.

Se, että sun työnantaja uskoo tähän urbaaniin legendaan, ei tee siitä totta...

Vierailija
18/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vakuutukset ovat kunnossa vaikka sairaslomalta palaakin aiemmin töihin.

Nykyäänhän sitä suositellaankin, että jos vain työkykyä on, niin töihin vain.

Vierailija
19/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä menen. Olen yrittäjä.

Niinpä. Minäkin eikä ole kymmeneen vuoteen ollut lääkäristä saikkua. Toisaalta olisi varmaan vakavasta asiasta kyse, jos saisi sairaslomaa eli koko toipumisaika voisi tulla tarpeeseen.

Vierailija
20/42 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-5766693 sairaslomalla saa mennä töihin.