Mitä järkeä tehdä yli paljon töitä rikastuakseen?
Eikö vaatimaton ja kohtuullinen elämä ole yhtä hyvää?
Kommentit (15)
Hullu paljon töitä paiskii viisas pääsee vähemmällä.
Vai miten se meni??
Suomalaistyylinen ankea vaatimattomuus ei vaan onneksi ole kaikkien juttu.
Kukin tyylillään. Teen nelikymppiseksi töitä ja lähden pois tästä maasta.
Minkä takia tehdä töitä joutuakseen työttömäksi kaikkensa antaneena...?
Äänestäkää keskustaa Äänestäkää keskustaa Äänestäkää keskustaa Äänestäkää keskustaa Äänestäkää keskustaa Äänestäkää keskustaa Äänestäkää keskustaa Äänestäkää keskustaa Äänestäkää keskustaa Äänestäkää keskustaa Äänestäkää keskustaa Äänestäkää keskustaa
Kaikki materia vanhenee. Kaikkeen kyllästyy.
Tavallinen elämä on realistista ja järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisellä työllä ei rikastu, sanotaan.
Yrittäjyys on rehellistä työtä myös. Ja sillä voi rikastua, ihan helvetisti.
Tehdä töitä paljon? Rikastua? Hä? Eihän tollanen ole mahdollista tässä maassa. Ainoastaan osakekuljailulla tai muulla vähemmän työksi laskettavalla voi rikastua.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki materia vanhenee. Kaikkeen kyllästyy.
Tavallinen elämä on realistista ja järkevää.
Ihan hel-ve-tin tylsää, tasapaksua, ankeaa, jne...
Ei kiitos!
Minut on luotu parempaa varten.
Riippuu varmaan minkä tyyppistä työtä tekee ja onko siinä ylipäätään mahdollista rikastua. Osa saattaa tehdä paljon töitä että omien lasten elämä olisi helpompaa ja sitä varallisuutta kertyy useamman sukupolven ajan kuten perheyrityksessä.
Minulle riittää kyllä ns. kohtuullinen elintaso ja monet harrastukset vaativat enemmänkin vapaata aikaa kuin enemmän rahaa. Toki rahaa kannattaa olla sen verran että laskujen maksaminen ei ole kiinni tilipäivästä, vaan taloudessa on riittävästi joustovaraa jos vaikkapa tv, tietokone tai pesukone hajoaa eikä tarvitse laskeskella senttejä ruokakaupassa käydessä.
Itse teen arkisin yli 12 h päiviä ilman taukoja. Kuukausipalkka alle 2000 euroa. Ei naurata.
Äärimmäisyydet eivät tee minua onnelliseksi, mutta ne ovat auttaneet määrittelemään väylääni. Tunnen olevani lähempänä omaa kultaista keskitietäni. Sieltä löytyy tasapaino.