Kuinka monta kertaa elämässäsi olet ihastunut palavasti?
Minä olen ihastunut elämässäni kahdesti. Kerran teinivuosilla ja kerran aikuisena. Kumpikaan ihastus ei johtanut suhteeseen, mutta ne kestivät palavina vuosikausia. Kumpaankin myös liittyi pakkomielteisyyttä ja henkistä kipua. Sellaista useasti monta kertaa alati on mieleni tehnyt eniten olla kanssasi paljon en saa sinua kuitenkaan -taistelua.
Nyt kun olen jo rehellisessä keski-iässä ja jonkinlainen tarkoituksettomuuden kriisi painaa päälle, tuntuu, että olisi kiva ihastua. Sinkulle se sopisikin.
Mutta lieneekö palava ihastus enää näin kypsemmässä iässä mahdollinen?
Kuinka monta kertaa olet itse ihastunut oikein toden teolla?
Kommentit (5)
11v poikana rakastuin luokan tyttööni todella rajusti.
Lapsena ihastuin naapurin poikaan ja olimme hyviä ystäviä vuosikaudet. Molempien vanhemmat olivat varma, että meistä tulisi pari, mutta eipä tullut. Ystäviä olemme vieläkin, mutta en tunne häntä kohtaan mitään ystävyyttä enempää.
Teininä ihastuin muutamankin kerran palavasti, mutta ujona en tehnyt mitään. Nuorena aikuisena oli muutamia ihastuksia, mutta aika laimeita kunnes mieheni tuli eteeni. Olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta.
Olen ihastunut palavasti yhden kerran kaksikymppisenä. 35 vuotta nyt yhdessä ollaan oltu.
12-vuotiaana ensimmäinen, mutta en silloin osannut viedä asiaa ihan seurusteluun asti kun poikana olin vähän kehittymätön. Sitten neljänkympin molemmin puolin kaksi kertaa, joista ensimmäinen suhde kariutui parin vuoden jälkeen ja jälkimmäisessä olen tällä hetkellä.
Kyllä se onnistuu ihastuminen aikuisenaksi. Nuorempana menin vähän perässä kun vedettiin, nyttemmin olen vasta ymmärtänyt mitä se on kun ihan tosissaan ihastuu.