Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole tuottava yhteiskunnan jäsen joten...

Vierailija
27.03.2019 |

miksi minun pitäisi jatkaa täällä kun ei minusta ole mitään hyötyä? Käytännössä olen 24/7 365 kelan tuolla elävä ellen satunnaisesti löydä jonkun työn jossa kestän random ajan kunnes pääkoppa hajoaa ja pakko lopettaa. Minulla on paljon mt-ongelmia ja ne ovat varmasti syntymästä asti olleet olemassa kun jos muistelee lapsuutta niin kyllä selkeesti olen oireillut mutta ketään ei ole kiinnostanut enkä itse luonnollisesti ole huomannut niitä. Koulussa oli vaikeuksi, ammattikoulun kävin mutta tarvitsin helpotusta että pääsin läpi enkä enää muista oppimastani mitään. Elämä ei ole yhtään mielekästä kun ei voi mitään tehdäkään kun ei ole varaa ja muut vaan menee ja tekee mitä haluavat. Olen myös pahasti katkeroitunut "terveille" ihmisille kun heillä ei ole rajoitteita jotka estäsivät elämästä. Vihaan myös itseäni todella paljon.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/103117/Karinen_Miia_Korho…

"Sähköstimulaatiolaitteilla tuotettu virta on vaihtovirtaa (alternating current, AC) tai tasavirtaa (direct current, DC). Vaihtovirtoja ovat muun muassa kaksivaiheinen vaihtovirta, jatkuva vaihtovirta sekä sinimuotoinen, kolmionmuotoinen ja suorakulmainen vaihtovirta. Tasavirtoja ovat muun muassa jatkuva tai yksivaiheinen tasavirta. Lisäksi on pulssittaista virtaa, joka voi olla yksi- tai kaksivaiheista."

Vierailija
22/39 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki ei toimi, mutta mitä tuosta sai googlella irti, tuo opinnäytetyö ei käsittele tässä tarkoitettua sähköshokkihoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hakeutua samankaltaisten pariin jotta saa vertaistukea kuten vaikka kuntouttavaan työtoimintaan missä ei ole mitään suorituspaineita. Meitä on paljon yhteiskunnan oravanpyörästä pudonneita eikä pärjää kovenevassa paineisessa yhteiskunnassa. Niillä eväillä mitä on niin koitetaan porskuttaa vaikkei niin tuottavia oltaisikaan. Osan ihmisistä ei mielestäni tarvitsekkaan olla niin tuottavia jotta maailman saastuminen vähän hidastuisi. Kaikilla ei tarvitse olla rahaa kuluttaa turhuuteen niin älyttömästi ja matkusteluun. Elämä voi muuttuakkin enkä ymmärrä miksi elämän pitäisi ollakkaan helppoa ja kaikki pitäisi saada nyt ja heti. 

Vierailija
24/39 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä suosittele sähköhoitoa. Voi aiheuttaa muistihäiriöitä. Mieluummin jotain pehmeämpiä keinoja kannattaa kokeilla. Esimerkkinä liikunta, hyvä ruoka, pitkät yöunet, vitamiinit, kiva tekeminen, rentoutuminen, mindfulness... Ne ei ehkä ihan heti vaikuta, parin kuukauden päästä näkee tuloksia. Vitamiineja pitää ottaa tarpeeksi suurina annoksina. Monivitamiinipillerissä yksittäisiä vitamiineja on liian vähän. Sen sijaan vahvat B-, C- ja D-vitamiiniannokset tehoaa paremmin. Tässä kannattaa kuitenkin olla tarkkana siitä, ettei tule yliannostusta, josta voi olla haittaa.

Vierailija
25/39 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä suosittele sähköhoitoa. Voi aiheuttaa muistihäiriöitä. Mieluummin jotain pehmeämpiä keinoja kannattaa kokeilla. Esimerkkinä liikunta, hyvä ruoka, pitkät yöunet, vitamiinit, kiva tekeminen, rentoutuminen, mindfulness... Ne ei ehkä ihan heti vaikuta, parin kuukauden päästä näkee tuloksia. Vitamiineja pitää ottaa tarpeeksi suurina annoksina. Monivitamiinipillerissä yksittäisiä vitamiineja on liian vähän. Sen sijaan vahvat B-, C- ja D-vitamiiniannokset tehoaa paremmin. Tässä kannattaa kuitenkin olla tarkkana siitä, ettei tule yliannostusta, josta voi olla haittaa.

Minulla on jo niin huono muisti että varmaan katoaisi se loppukin. Ja tuosta listastasi niin suht kaikkea tehnyt mutta eipä ne auta. Työelämässä ollut noin 14 vuotta ja se on ollut kokoajan katkonaista, työttömänä, osa-aikatyössä tai kokoaikatyössä. Ja jos kokoaikatyöhön on päässyt niin jonkin ajana päästä, riippuen työstä tulee tilanne että pakko lopettaa kun ei jaksa, on fyysisesti ja henkisesti ihan poikki. Harvoissa tapauksissa olen tykännyt työstä ja olisin varmaan jaksanutkin siinä mutta sitten on sanottu että sinua ei enää tarvita ja työt loppu siihen. Olen pelkkä taakka tälle yheiskunnalle.

ap

Vierailija
26/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaanko ihmisen arvoa mitata rahassa?

Vierailija
27/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Ei pitäisi verrata itseään muihin, mutta se on ainakin välillä todella vaikeaa.

Kun ei se vaan kaikkien elämä mene niin kuin haluaisi.

Et sinä ( tai minä ) valinnut sitä, että sairastuit. Jos vielä itse olisikin jotenkin tyytyväinen, niin aina on niitä jotka ihmettelevät ja

syyllistävät. Ei ; Minä en ole laiska tai haluton, tietäisittepä vain.

Helppo on huudella, kun omat asiat on niin hyvin...

Vierailija
28/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin masentavaa kun tuntuu ettei voi saada edes peruselämää. Työelämään en varmaan pääse koskaan, ja mä en saa mitään parisuhdettakaan. Kyllä tässä aika pahasti on elämän mielekkyys hakusessa. Elämä päin persettä eikä edes tiedä miten sitä voisi parantaa. Toistaiseksi ainoa keino siihen mulla on ollut liikunta, että ei päästä itseään huonoon kuntoon.

Vierailija
29/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein näissä tapauksissa sähköhoito toimisi hyvin

50 000 volttia. Samalla saa permiksen.

Sinccis

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sahkohoito-yleistyy-masennuksen-hoi…

"Vaikeaa masennusta hoidetaan yhä useammin Suomessa sähköhoidolla. Sähköshokkien on todettu olevan tehokas apu potilaille, joiden masennus on lääkeresistenttiä eli he eivät saa apua tavallisista masennuslääkkeistä."

No kai mä nyt sen tiesin. Mulle sanottiin osastolla, että se on yksi hoitomahdollisuus.

Sinccis

sulla bipolaari?

Vain pipoja omistan.

Sinccis

Vierailija
30/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin masentavaa kun tuntuu ettei voi saada edes peruselämää. Työelämään en varmaan pääse koskaan, ja mä en saa mitään parisuhdettakaan. Kyllä tässä aika pahasti on elämän mielekkyys hakusessa. Elämä päin persettä eikä edes tiedä miten sitä voisi parantaa. Toistaiseksi ainoa keino siihen mulla on ollut liikunta, että ei päästä itseään huonoon kuntoon.

Siis tää työelämä-kysymys... Tein kyllä opinnot mutta mun tapauksessa ne ei auta työllistymistä, olen huonosti työelämään sopiva sairaalloisen huonon itsetunnon takia - ja ei, terapia ei voi korjata itsetuntoa jos tilanne on se että aina jos jotain työtä yrität tulee siellä vain lisää vammaa ja traumaa siihen. En tiedä mitä työtä voisin tehdä, jotain helppoa duunia ehkä voisinkin mutta pitäisi olla tosi hyvä työyhteisö ja just mulle sopivaa hommaa joka ei stressaa. En vaan sovellu tässä maailmassa oikein minnekään.

Vierailija
31/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä saa elää kaikki. M-t ongelmaisille työelämä on erityisen raskasta. Teen sen verran töitä ku jaksat, esim. osa.aikatyö?

Ilmapiiri vaan tuntuu siltä että ei saisi, kun on kaikki aktiivimallit jne. joissa todetaan että työtön on täysi luuseri ja mt-ongelmainen vielä suurempi luuseri. Olen yrittänyt tehdä sen minkä jaksan ja pystyn mutta sitten jos loppuu voimat niin tuntuu että syylistetään heti kun on saatava lepoa.

ap

Sinä olet yhtä arvokas ihminen kuin muutkin. Meillä on jokaisella oma polkumme. Jos ihmisellä on kaikenlaisia vaikeuksia lapsesta lähtien, ei ole ihme jos se syö itsetuntoa ja saa olon tuntumaan arvottomalta. Kaikki eivät sitä ymmärrä. Toivon, että löytäisit oman paikkasi ja hyviä ihmisiä ympärillesi.

Kauniisti sanottu aloittajalle!

Vierailija
32/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

"Vaikeaa masennusta hoidetaan yhä useammin Suomessa sähköhoidolla. Sähköshokkien on todettu olevan tehokas apu potilaille, joiden masennus on lääkeresistenttiä eli he eivät saa apua tavallisista masennuslääkkeistä."

No kai mä nyt sen tiesin. Mulle sanottiin osastolla, että se on yksi hoitomahdollisuus.

Sinccis

sulla bipolaari?

Vain pipoja omistan.

Sinccis

Mä taisin taas joskus olla vähän ikävä sulle, anteeksi. Toivottavasti sulla on kaikki hyvin, ja varmasti onkin. Hyvää viikonloppua sulle, Sinccis.

Vierailija
33/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva meistä on niin tuottava. Toivottavasti löydät jotain mielekästä tekemistä. Ehkä jotain luovaa, jossa voit purkaa tuntojasi? Piirtäminen, kirjoittaminen, musa, näytelmäkerho?

Harva meistä on rrraaautaa.

Sinccis

Vierailija
34/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Sinccis

sulla bipolaari?

Vain pipoja omistan.

Sinccis

Mä taisin taas joskus olla vähän ikävä sulle, anteeksi. Toivottavasti sulla on kaikki hyvin, ja varmasti onkin. Hyvää viikonloppua sulle, Sinccis.

Ei mulla ole mitään bipoa. Mutta kiitos kuitenkin ystävällisyydestä.

Mä kerran tosiaan tapasin naisen, joka sanoi, että sillä on bipo ja mä kun en tajua näistä asioista mitään, niin ihmettelin, että miksiköhän tuo luulee, että mä tiedän mitä se tarkoittaa.

(en kehdannut alkaa utelemaankaan, vaikka itse otti asian esille)

Sinccis

Vierailija
35/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuule suuri joukko meitä, joita aktiivimalli kurittaa, mutta kuhan tuo kokoomuksen torkkupeitto

Vartiainen lykätään pois tuolta eduskunnasta ja saadaan joku tolkumpi porukka päättämään meistä ei niin

tuottavista työttömistä, niin alkaa parempi aika. Vartiainenhan sanoi, ettei aktiivimallin pidäkkään saada työttömille töitä, vaan olla peloite eli nostaa työttömät pois kyykystä. Muttei tuo näkökanta pelitä. Mieluummin hyviä asioita tapahtuu kun annetaan porkkanaa=perustulo, kuin keppiä=aktiivimalli.

Et ole sen huonompi, koska meitä on jo miljoona, jotka roikutaan tässä kyykytyksessä.

Minullakin on ollut tuki- ja liikuntarajoitteitä,enkä ole voinut tehdä lähihoitajan töitä moneen kymmeneen vuoteen, mutta tässä yhteiskunnassa annetaan lääkkeitä mielialaan sekä unettomuuteen, jos jostain napisee.

Ei muutakuin pää pystyyn ja rinta rottingille. Kannattaa lukea (kirjasto) ja harrastaa liikuntaa(kävelyä). Mielestäni

On parempi ostaa vaatteet käytettynä, kun nuo työssä olevat päivittää niitä niin usein.

Itse olen todella kierrättäjä ja lisäksi nautin kun voin elää milimalisesti. Myös hyväntekeväisyys, jos jaksaa

olla jossain mielekkäässä järjestössä auttelemassa, vaikka ruokajonoissa, antaa arvokkuutta.

Vierailija
36/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään.

Olen aikamoinen luuseri, ja perustanut perheenkin vielä. Yritän parhaani, yritän olla läsnä, pitää rajat, rakastaa, auttaa ja tukea koulunkäynnissä ja kavereiden kanssa. Muiden kanssa olenkin rauhallinen ja kannustava, yritän ajatella positiivisia juttuja. Mielelläni pohtisin syvällisiä ystävien kanssa, mutta ei sellaisia ole.

Päivä päivältä alan olla paniikissa. Minulla on diagnoosit ja eläke, mutta en koe itseäni ihan niin "hulluksi", en koe että viiteryhmääni olisi muut mt-potilaat ja heille (meille) otsaan lyöty surkeuden, tyhmyyden ja osaamattomuuden leima. Koen, että ilman diagnoosejani olisin ihan fine tyyppi. Koen myös, että muu maailma ei todellakaan koe niin. Että maailma ei anna anteeksi sitä, että en ole kuten muut.

Vierailija
37/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä saa elää kaikki. M-t ongelmaisille työelämä on erityisen raskasta. Teen sen verran töitä ku jaksat, esim. osa.aikatyö?

Ilmapiiri vaan tuntuu siltä että ei saisi, kun on kaikki aktiivimallit jne. joissa todetaan että työtön on täysi luuseri ja mt-ongelmainen vielä suurempi luuseri. Olen yrittänyt tehdä sen minkä jaksan ja pystyn mutta sitten jos loppuu voimat niin tuntuu että syylistetään heti kun on saatava lepoa.

ap

Nyt vaihtuu eduskuntaan uudet ihmiset, ja niillä on jo perustulo käsitys eli kaikille taloudet kuntoon ja siitä töihin

tai opiskelemaan vaikka oppisopimuksella. Räätälöidään jokaiselle oma polku, josta on hyvä jatkaa.

Nyt on tapahduttava tällainen kehitys, muuten töillä ei enää eletä eikä perheitä synny. Loppuu se hyvä kehitys, mistä Suomea on kehuttu onnellisimmaksi maaksi.

Antaa ns. Sähköjänisten tehdä töitä, joille sinäkin sanoit olevasi kateellinen, mutta hekin uupuvat ja huomaavat

ettei siitä raatamisesta jää elämiseen mitään. Varsinkaan lapsia hankita ja asuntolainoja ja muita kulutusluottoja

edes ei voi harkita. On pakko tämän yhteiskunnan muuttua ja nopeasti.

Vierailija
38/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalalle olet arvokas.

Vierailija
39/39 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän