Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun mies pukeutuu vanhojen miesten vaatteisiin, slipovereihin ja pappapaitoihin.

Vierailija
27.03.2019 |

Kolmekymppinen mieheni pukeutuu noin vanhanaikaisesti eikä tyyli imartele miestä laisinkaan. Miten voisin ehdottaa nuorennusleikkausta miehen tyyliin? Vaatteet ovat siistejä ja ehjiä, mutta en halua että mies pukee päälleen anoppilaan isäni kaltaisia vaatteita. :( Saanko hävittää miehen rumat pappavaatteet salaa? Miehellä on kyllä muodikkaampiakin vaatteita.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on lukenut että semmoisia ne trendikkäät hipsterit on.

Mies ei ole hipsteri

Vierailija
62/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppisenä voi kai  jo pukeutuakin kuin aikuiset miehet. Tietysti nykyään näkee paljon tätä, että vielä 40-vuotiaana huppari päällä ja tennarit jalassa, tämä toki taitaa olla yleisempää alemmissa sosiaaliluokissa.

Perinteiset ja istuvat vaatteet näyttävät mielestäni miehen päällä hyvältä. Vaikea tavoittaa tuota miehesi tyyliä ilman kuvia.

Tässä viitteitä miehen tyylistä https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&tbm=isch&q=slipoveri&c…

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1366&bih=654&tbm=i…:

Ihan kamalia!! :D Naurettavan hirveitä... N44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa ap millaisiin vaatteisiin miehesi pitäisi pukeutua. Eihän slipoveri ole mikään pappa aate. Tietysti voi olla rumia väriyhdistelmiä yms.

Mielikuva slipoveriin pukeutuvasta miehestä on 60-vuotias mahakas harmaahapsi, joka asuu kaksin kissansa kanssa ja mieheni ei ole tuollainen. Miehen pitäisi pukeutua nuorekkaan muodikkaasti kauluspaitoihin, puvuntakkeihin, farkkuihin ja chinoihin.

Onpa sulla stereotyyppisiä mielikuvia.

Itse en pidä slipoveri- yms. tyyliä mitenkään karmeana. Siinä on jopa jotain söpöä kolmekymppisellä miehellä. 🙂

Mutta anna hänen pukeutua miten haluaa. Sen voit tehdä että kehut kun jokin asu näyttää mielestäsi näyttää hyvältä, kehu sitä miehellesi. Mies tekee sitten itse päätökset mitä pukee päälleen.

Slipoverit ovat man-nejen, joidenkin nolojen turkkilaisäijien ja vanhusten vaate, ei muiden. En katsoisi sitä vaatetta mieheni päällä minuuttia kauempaa tai jos mies sellaisen ostaisi, niin täältä pesisi myös. Pistäisin päälleni jonkun isoäidin neliöistä kokoon kyhätyn karmean liivin. Siihen mukaan vielä ruskeat tukisukat ja terveyssandaalit, niin ah, ihana nainen!

Slipoveri ei vaatteena hirveä ole, mutta se on vähän turhake. Naisillakin on vastaavia turhakkeita kuten esimerkiksi "hihat" tai mikä lie bolero. Miksi ei kunnollista mekkoa? Tai leggingsit eli paksut pitkät alushousut/juoksutrikoot. Miksi nainen ei voi edes käyttää sieviä sukkahousuja tai sitten oikeita housuja?

Vierailija
64/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokka pitää sarjan Oslowin kuvat kertovat nopeasti miten tyylikäs slipoveri on. Katsokaa ihmeessä, jos ette muista.

Vierailija
65/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa ap millaisiin vaatteisiin miehesi pitäisi pukeutua. Eihän slipoveri ole mikään pappa aate. Tietysti voi olla rumia väriyhdistelmiä yms.

Mielikuva slipoveriin pukeutuvasta miehestä on 60-vuotias mahakas harmaahapsi, joka asuu kaksin kissansa kanssa ja mieheni ei ole tuollainen. Miehen pitäisi pukeutua nuorekkaan muodikkaasti kauluspaitoihin, puvuntakkeihin, farkkuihin ja chinoihin.

Itse en pidä slipoveri- yms. tyyliä mitenkään karmeana. Siinä on jopa jotain söpöä kolmekymppisellä miehellä. 🙂

Mutta anna hänen pukeutua miten haluaa. Sen voit tehdä että kehut kun jokin asu näyttää mielestäsi näyttää hyvältä, kehu sitä miehellesi. Mies tekee sitten itse päätökset mitä pukee päälleen.

Slipoverit ovat man-nejen, joidenkin nolojen turkkilaisäijien ja vanhusten vaate, ei muiden. En katsoisi sitä vaatetta mieheni päällä minuuttia kauempaa tai jos mies sellaisen ostaisi, niin täältä pesisi myös. Pistäisin päälleni jonkun isoäidin neliöistä kokoon kyhätyn karmean liivin. Siihen mukaan vielä ruskeat tukisukat ja terveyssandaalit, niin ah, ihana nainen!

Slipoveri ei vaatteena hirveä ole, mutta se on vähän turhake. Naisillakin on vastaavia turhakkeita kuten esimerkiksi "hihat" tai mikä lie bolero. Miksi ei kunnollista mekkoa? Tai leggingsit eli paksut pitkät alushousut/juoksutrikoot. Miksi nainen ei voi edes käyttää sieviä sukkahousuja tai sitten oikeita housuja?

Omistan kunnollisia mekkoja mutta en yhtäkään boleroa enkä legginsejä.

Vierailija
66/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä millaisia vaatteita tässä tarkoitetaan, mutta musta sellainen vanhanaikainen tyyli näyttää just hyvältä. 

Vierailija
67/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies ei pukeutuisi ja jos sellaisia kaappiin ilmaantuisi jostakin ihmeen syystä, niin siirtäisin ne suorinta reittiä jonnekin lumppujen keräykseen. Sanoisin miehelle suoraan, että vaatteet ovat kamalia.

Puhumme toisillemme suoraan.

Eikö tuo ole todella törkeää hävittää toisen vaatteita. Ja mikä sinä olet määräämään toisen vaatetusta, jos mies itse pitää niistä vaatteista. 

Vierailija
68/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies ei pukeutuisi ja jos sellaisia kaappiin ilmaantuisi jostakin ihmeen syystä, niin siirtäisin ne suorinta reittiä jonnekin lumppujen keräykseen. Sanoisin miehelle suoraan, että vaatteet ovat kamalia.

Eikö tuo ole todella törkeää hävittää toisen vaatteita. Ja mikä sinä olet määräämään toisen vaatetusta, jos mies itse pitää niistä vaatteista. 

Ei ole.

Vierailija
69/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Olet varmaan samaa mieltä jos mies viskoisi sinun hyvänä pitämiäsi vaatteita ja kenkiä roskiin mielihalujensa mukaan?

Vierailija
70/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, olisiko sinusta kivaa että mies tulee määräämään mitä saat pukea päällesi? ei varmaan, miksi siis sinä saisit päättää mitä mies päälleen pukee?

Mielensäpahoittaja astui kehiin. Ap ei määrää mitä mies pukee, vaan hänen mielestään joku slipoveri ei ole kivan näköinen siinä missä vaikka nainen pukisi päälleen jonkun mummomaisen (tai pääsiäisnoitamaisen) kukikkaan essun tai leuan alta sidottava huivin.

Naamiaisiin voi pukeutua miten vain, mutta joku säällinen linja voi olla arjessa.

Mieheni on moittinut minua pukeutumisesta joskus ja nyt kun niitä vaatteita ajattelen, niin ihan kauhea se paita olikin, joten aiheesta valitti. Mielipiteensä voi ja kannattaa sanoa aina, mutta se miten sen tekee, on iso asia.

Menepäs vihjaamaan vaimokullalle hänen vaatemaustaan...

Niin? Mieheni on sanonut minulle yhdestä paidastani, että se on kamala ja se todella oli kamala. Oikeassa hän oli.

Eri asia! Mies on logiisempana sukupuolena parempi neuvonajantaja. Ikinä ei kannata uskoa naista ja päästää niitä päättämään asioista.

71/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa hänen pukeutua oman makunsa mukaan. Tyyli kuulostaa kuitenkin ihan asialliselta.

Voithan antaa hänelle kokeeksi lahjaksi jotain nuorekkaampaa vaatetta tai asustetta, ja sitten luovuttaa, jos hän ei käytä sitä.

Vierailija
72/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomattavasti suopeammin suhtaudutaan siihen, että nainen kontrolloisi miehensä pukeutumisia kuin toisinpäin.... Edelleen taidetaan ajatella, että naisella on etuoikeus kontrolloida ja hallita, ohjata ja ojentaa miestä, mut auta armias, jos mies esittäis jonkun vastaavan edes toiveen tasolla!

Nuo ovat sinun ajatuksiasi, joten älä yleistä. Alkuaikoina mies teki selväksi ettei pidä jos pukeudun paljastavasti esim näkyy dekolteen yläosa, niska ja hameen helma on liian lyhyt. Mies oli heti peittämässä minua ja laittamassa takkia niskaani. Sanoi myös ettei halua minun palelevan.

Tiedä sitten kuka kontrolloi ja ketä, kun joskus tuntuu, että naisten tyylin suurimmat arvostelijat ovat toiset naiset ei miehet. - Mutta totta on, että miesten mahd. valita tyyli, jonka kautta hänet saatetaan ottaa vakavast  on usein paljon rajoitetumpaa kuin naisilla. Esimerkiksi itse työskentelen alalla, jossa ei tulisi kuuloonkaan, että laittaisin jalkaani jotkut muut housut kuin pitkälahkeiset housut; oli ulkona millainen helle tahansa. Pitkälahkeisten housujen malliakin on rajattu niin, ettei niiden ole syytä olla farkkuja saati nahkaa.

Olsin tietysti voinut sanoa että verkka tai tuulihousut, tai muut "itsestään selvät"  Mutta jälkimmäinen nyt tuli vain mieleeni kuin itse satuin hankkimaan itselleni nahkahusut ja kuljin ne päällä vapaapäivänäni, niin sain mielenkiintosia reaktioita.

Pari tuttua jopa uskaltautuis suoraan kysymyään, että olenko tullut ulos kaapista. Tietysti pisteet avoimuudesta, mutta silti tuo ennakkoasenne yksien housujen takia yllätti. 

Ehtoommalla sain kuulla homottelua, joka kyllä minusta on "hieman" nolo tapa haukkua tai nimitellä ketään; tai ainakin kertonee minusta enempi haukkujasta. Mutta kertonee myös siitä, miten konservatiivisesti miesten pukeutuisvalintoihin suhtaudutaan.

Tai ainakin minun on hyvin vaikea ajatella, että kukaan nainen enää joutuisi kokemaan epäilyjä sukupuolisesta suuntauneisuudestaan, jos hän käyttäisi julkisesti  nahkahousuja. 

Pitäsiköhän seuraavaksi kokeilla jättämällä niskaa ja dekolteen alue paljaaksi. Tai vaikka vain valita jalkaan korkokengät?  En tiedä niiden opivuudesta itselleni mutta olisivatpahan jotain muuta kuin tyypillistä edellä halveksittua vanhojen miesten tyyliä.      

Vierailija
73/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapa sitä kun se alkaa käyttää villasukkia ja imeskelemään kurkkupastilleja. Jotkut alkaa jo 35-v., ja hetkessä näyttää kuin olisi 55.

Vierailija
74/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on perustyylikästä pukeutumista. 

https://www.google.com/search?q=slipoveri&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved…:

Jep, varsinkin tuo lumihiutalekuvioinen slipoveri oli tosi tyylikäs!! :D Tai sitten ei.

No se on lapsen vaate, mutta muuten yksivärinen slipoveri kauluspaidan kanssa näyttää hyvältä. 

Vähän siinä ja tässä. Slipoverin tarkoitus on kai tuo lämpö. Minusta parempi vaan olla istuva kauluspaita tai sitten neule ilman sitä kauluspaitaa.

Vierailija
75/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotapa sitä kun se alkaa käyttää villasukkia ja imeskelemään kurkkupastilleja. Jotkut alkaa jo 35-v., ja hetkessä näyttää kuin olisi 55.

Siihen vielä henkselihousut ja kuomat. Paluu lapsuuteen on valmis!

Vierailija
76/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukkia käyttää vain talvella ja mieluummin kurkkupastillit kuin epäterveelliset vanukkaat ja einespitsat.

Vierailija
77/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se luki vauvapalstalta, että hopeaketut saavat nuoria naikkosia ja yrittää nyt pukeutumisellaan iskeä sellaisen.

Mies ei käy palstalla eikä ole nuorten naikkostan (bimbojen) perään.

Nuori nainen ei tarkoita bimboa.

Vierailija
78/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen vaatteita ei saa heittää pois, eikä muutakaan omaisuutta.

Mies saa pukeutua kuten tahtoo.

Vierailija
79/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisia enää käytä ketään. Mistä on niitä löytänyt?

Kannattaa opetella kirjoittamaan kunnolla oma äidinkieli. Sinuna alkaisin pikaisesti opettelaan kuka ja ketä sanojen eron, kun et sitä näytä osaavan. Kaupasta slipovereja saa niin kuin muitakin miesten vaatteita.

Anteeksi, en osaa suomea vielä oikein hyvin, ei ole äidinkieleni.

Virheitä sattuu.

Ymmärrän kyllä, että niitä saa kaupasta, tuskin niistä maksetaan.

Vierailija
80/91 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se luki vauvapalstalta, että hopeaketut saavat nuoria naikkosia ja yrittää nyt pukeutumisellaan iskeä sellaisen.

Mies ei käy palstalla eikä ole nuorten naikkostan (bimbojen) perään.

Nuori nainen ei tarkoita bimboa.

Niinpä, Joku toiennkin täällä taisi jo huomauttaakin siitä, että naiset ovat sekä heitä, jotka arvostelevat eniten miesten tyyli ja pukeutumis -valintoja. Mutta myös heitä, jotka arvostelevat etten sanoisi halveksivat myös eniten muiden naisten tekemiä pukeutumis ja vaatevalintoja; hyvässä ja pahassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän