Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen mummo ajaa minut hulluksi!

Vierailija
27.03.2019 |

Ihan alkuun sanon, että kyseessä on minun äitini, ei miehen.

Mummo ei usko mitään, mitä hänelle sanotaan. Hän ostaa lapselle kaikkea turhaa, leluja, vaatteita, tavaroita, ruokaa jne. Ei tietenkään haittaisi, jos ostaisi tarpeeseen, mutta ei. Hän ostaa lapselle 120cm tai isompia vaatteita, kun lapsi käyttää nyt 104cm vaatteita. Osti tuon kokoisia vaatteita, kun lapsi käytti vasta 86cm vaatteita. Sitten kiukuttelee ja loukkaantuu, kun ei kelpaa hänen ostamat vaatteet.

Leluja hän ostaa sellaisia, jotka eivät kiinnosta lasta, esim. nukkeja. Poikaa ei kiinnosta nuket, vaan autot ja työkoneet. Hänelle on aina ollut myös pehmoleluja ja muutama nukke, mutta ne eivät koskaan ole häntä kiinnostaneet.

Tavaroista mm. hoitoalustan osti pari viikkoa sitten, kun lapsi on jo 3v. Hoitoalustaa käytettiin viimeksi vauvana, 1v ikäisestä on vaihdettu vaipat seisten ja nyt on oppimassa pöntölle, päivisin ei ole enää vaippoja lainkaan jalassa.

Ruokaa toi myös viime viikolla. 8kk tarkoitettuja Pilttejä. Lapsi siirtyi normaaliin, muussattuun ruokaan 1v ikäisenä ja karkeaan ruokaan hyvin nopeasti sen jälkeen. Pilttejä annettiin pienenä hedelmäsoseita ja muutamia lihasoseita söi erikoistapauksissa.

Hän ei usko, vaikka miten monta kertaa olen sanonut nätisti ja myös rumasti. Jo pitkään olen sanonut, että jos ei tarvita ja myydään tai lahjoitetaan jos niitä raahaa, kun ei tarvita. Isompia vaatteita tottakai on säilytetty tulevaa varten, mutta niitäkin on jo kaappi täynnä yli tarpeen. Olen sanonut, että tottakai voi ostaa, mutta kysyisi ensin vaikka lapsen kokoa, ettei turhaan osta.

Lisäksi ilmestyy yhtäkkiä ovelle ilmoittamatta, että hän nyt hiukan tuli katsomaan mummon kullannuppua, ihan pikaisesti vaan kun kulki ohitse. Olen sanonut, että jos ei ilmoita, ei välttämättä voi tulla ja olenkin useamman kerran sanonut ettei sovi ja sulkenut oven. Sitten tietysti taas heittää ylleen marttyyrin viitan ja viestittelee jatkuvasti. Olen useamman kerran estänyt hänen numeronsa, josta olen ensin kyllä sanonut, että jos ei lopeta, estän hänen numeronsa. Silloin tietysti myös ilmestyy ovelle.

Kun lapsi oli vauva, neuvoi KAIKESSA. Neuvoi esim. että lapsen pitää saada tarpeeksi unta, jos nukkui 1h, oli kauheasti herättämässä tätä, että kyllä on jo nälkä, mummon pitää antaa syöttää nyt. Ei yhtään tykännyt kun imetin sen mitä pystyin, aina hoki että pitää kokonaan lopettaa imettämästä, ihan turhaa sellainen on, ei hänkään meitä lapsia imettänyt. Mummo niiiiin tykkäisi syöttää pullosta.

Jatkuu.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa.

Änkeää lapsen leikkeihin, vaikka tällä olisi kaveri käymässä ja leikkimässä, eivätkä tahdo häntä mukaan. Tottakai lapset turhautuvat tästä ja saan paimentaa äitiäni pois, usein ihan hakemaan kädestä pois hänet sieltä. Tekee tätä myös, jos lapsi tahtoo leikkiä yksin, loukkaantuu kun lapsi ei halua häntä mukaan.

Syyllistää myös lasta, jos tämä ei tahdo tehdä jotakin ja alkaa vääntää tekoitkua ja sanoo lapselle, että katso nyt miten paha mieli mummolle tuli, kun et tahdo leikkiä minun kanssani. Tai jos lapsi ei tahdo hänen kanssaan ulos eikä tahdo pukea, kun mummo hakee kauheaa vauhtia ulkovaatteita ja hokee, että juu juu mennään ilman äitiä, kyllä mummon kanssa on hauskaa. Sitten taas sama tekoitku ja lapsen syyllistäminen. 

Olen laittanut stopin tuolle lapsen syyllistämiselle ja joka kerta kyläily on loppunut heti, jos sen on tehnyt. Tätä syyllistämistä ei ole tehnyt nyt pariin viikkoon, joten se taisi mennä perille.

Olen silti ihan kypsä tähän touhuun, kun mikään ei mene perille mitä sanotaan. Olen yrittänyt ottaa väliä häneen, mutta se on haastavaa kun tupsahtaa ovelle sitten jatkuvasti. 

Olenko kamala ihminen, jos harkitsen ainakin väliaikaista välirikkoa hänen kanssaan? Olen niin monesti hänen kanssaan asioista puhunut, enkä enää jaksaisi. Kaiken lisäksi odotan toista lasta, raskaus on ihan alussa, enkä ole kellekään vielä kertonut mieheni lisäksi asiasta. Pelkään, mitä sitten tapahtuu jos ja kun kertoisin tästä raskaudesta.

Vierailija
2/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut alas sen äitisi kanssa pöydän ääreen että nyt tämä peli loppuu tai muussa tapauksessa hankit lähestymiskiellon.

Kuulostaa siltä että äitisi on yksinäinen, kun hakee noin paljon lapsesta seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istut alas sen äitisi kanssa pöydän ääreen että nyt tämä peli loppuu tai muussa tapauksessa hankit lähestymiskiellon.

Kuulostaa siltä että äitisi on yksinäinen, kun hakee noin paljon lapsesta seuraa.

Olen istunut monesti alas ja puhunut, aina vähättelee, että höpö höpö, kyllä mummo saa sitä ja tätä. Olen myös sanonut, että harkitsen oikeasti välien katkaisua, koska tilanne on niin kuormittava. Tätä ei oikein noteeraa mitenkään.

En tiedä saisinko lähestymiskieltoa, joten en tiedä voinko sanoa noin. Jos sanoisin, senkin pyyhkäisisi maton alle.

Hän ei ole yksinäinen, isäni kanssa tekevät paljon ja isä yrittää toppuutella ja on pitänyt pari puhutteluakin, kerran kyläilyn aikana jyrähti äidilleni asiasta ja sitten äiti oli naama nurin päin kahvipöydässä loppu vierailun ajan. Hänellä on paljon ystäviä ja harrastuksia, joten en tosiaan tiedä miksi käyttäytyy näin. Muistan kyllä, että jo lapsuudessani käytti tekoitkua ja minun syyllistämistäni, tiesi aina paremmin, haukkui kaikkia tuttujaan ja heidän tekemisiään jne.

Ap

Vierailija
4/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna mummon pilata teidän elämää! Parenpi että pistät välit poikki. Jos on jatkuvasti ostamassa lapselle jotain niin sillätavoin tappaa lapselta saamisen ilon. Johan tuollainen mummo vaikuttaa teidän parisuhteeseenkin koska takuulla aiheuttaa tressiä. Ilman hirviömummoa elämänne olisi harmonisenpaa. Äläkä edes ajattele että lapsilla pitäisi olla mummo, ei ainakaan kuvailemasi ja kertomasi oli vain pintaraapaisu. Itse jos olisin tajunnut aikanaan heti lasten synnyttyä poikkasta välit enkä olisi kuvitellut mummon jotenkin muuttuvan. Pahemmaksi vain meni. 

Vierailija
5/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUo on varmaan lapselle todella ahdistavaa. Sinun tehtävä on puolustaa lastasi ja taata hänelle turvallinen koti. Istuttaisin äitini pöydän ääreen ja keskusteltaisiin kunnolla että mikä hänellä on hätänä. EHkä jotain terveydellistä huolta, josta huolestuisin itse kovasti.

Vierailija
6/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tämä on vain jäävuoren huippu mummon kanssa. En ole enää pitkään aikaan antanut hänen antaa tavaroita lapselle, vaan otan ne itse ja vien kaappiin ja katson myöhemmin. Tästäkin tietysti loukkaantuu.

Ap

Vierailija
7/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa... Lapsesi kun kasvavat niin mummo alkaa sopimaan sinun ohi asioita heidän kanssaan ja sinä olet sitten se "ilkeä" joka kieltää kaiken. Mummo joka ei usko mitään ja hän "tietää mikä on lapsen parhaaksi"...ei osaa asettua toisen asemaan. Tämä tulee näkymään myöskin niin että alkaa kohtelemaan lapsianne eriarvoisesti. Ethän halua päästää sellaista ihmistä lähelle lapsiasi ja se vaikuttaa lapsen itsetuntoon. Jo hyvin pienet lapset vaistoavat kireen tunnelman, tai että toista huomioidaan enenpi ymv Jos olet jo asiasta suoraan sanonnut mummolle eikä hän korviaan lotkauta niin unohtakaa koko ihminen ja heivatkaa elämästä.  P.s itsekkin olen jo mummo, etten siis levitä mitään "vihatkaa mummoja" propagandaa.

Vierailija
8/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo yrittää jo nyt sopia lapsen kanssa mummolaan reissuja, mökille, huvipuistoihin jne. Sanoo aina, että ei me äitiä tarvita, äiti on ihan tylsä ja kieltää kaiken kivan, mummo ei kiellä mitään jne. Ja vauvasta asti on aina tiennyt paremmin, mikä milloinkin on vialla, mitä pitää tehdä, aina hän tietää.

Vastaus hieman venyi, koska olen puhunut äitini kanssa puhelimessa tässä illalla kun lapsi meni nukkumaan. Sanoin hänelle, että olisi ehkä ihan hyvä ottaa hiukan etäisyyttä hetkeksi, etteivät välit tulehdu liikaa. Sen voi arvata, mitä tapahtui. Puhelin soi lakkaamatta ja viestejä sataa, kauhee itsesäälissä kierimistä. Kun en vastannut, ilmestyi rimputtamaan ovikelloa ja itkemään hysteerisesti oven taakse. Sanoin, että on ihan hyvä nyt olla hetken aikaa erossa, hänen toimintansa ei ole tervettä.

Ap

Vierailija
9/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, todellakin sinuna katkaisisin välit!

Vierailija
10/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh, todellakin sinuna katkaisisin välit!

Nyt ainakin yritän ottaa hajurakoa hieman pidemmäksi aikaa, katsotaan nyt ainakin pari viikkoa. Ehkä äiti tajuaa, ettei voi käyttäytyä noin, vaikka epäilen vahvasti.

Hän laittaa jatkuvasti viestiä, isänkin kanssa olen puhunut ja hänestä on ihan hyvä asia. Isä kyllä saa käydä, kun ei käyttäydy noin. Laitoin äidille viestiä, että jos ei lopeta häiritsemästä, joudun estämään hänen numeronsa.

Ap

Vierailija
11/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen äitisi on? Meillä on sama ongelma miehen äidin kanssa ja ystävilläni paljon myös samaa ongelmaa. Nämä meidän mummot ovat +50v. 

Vierailija
12/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on nyt 58v, sen verran kuin olen täältäkin ketjuja lukenut, tuntuu olevan aika yleistä tässä ikäluokassa. 

Ap

Vierailija
13/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän sinun ap kertoa isällesi, että jos äitisi ei ymmärrä lopettaa toimintaansa, niin joudut hakemaan lähestymiskieltoa, koska rikkoo rajojasi jatkuvasti. Ehkä hän saisi paremmin menemään perille, että rajansa kaikella.

Vierailija
14/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin oireita selvästi. Sairautta on.

Vierailija
15/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isäni kanssa puhunut tästä äidin käytöksestä ja hän yrittää sitä hillitä. Lähestymiskielto on kuitenkin niin radikaali toimenpide, että epäilyttää sen hakeminen. Mahtaisinko edes saada, kun äitini ei ole vaarallinen? Olen ymmärtänyt, ettei sitä saa edes ne, joilla on oikeasti vaarallisia ihmisiä ympärillä? Sanoin silti isälleni, että harkitsen tätä vaihtoehtoa, jos äiti ei oikeasti rauhoitu.

Ap

Vierailija
16/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siihen nyt mitään lähestymiskieltoja tarvita, ellei toinen ihan tosissaan rupea kielloista huolimatta häiriköimään. Yhteydenpidon vähentäminen tai lopettaminen kokonaan kuulostaa kyllä kaikin puolin järkevältä.

Kuulostaa kyllä ihan kauhealta tuo mummo.

Vierailija
17/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tosiaan pari viikkoa ajattelin pitää hiljaiseloa, saa nähdä miten käy kun äiti jo ilmoitukseni jälkeen tuli oven taakse. Pelkään että tulee päivisinkin, kun olen lomalla nyt. Sitten varmasti pahenee jos saa tietää raskaudestani, pahoinvointia kuitenkin on, joten en voi pitää salassa jos ilmestyy tänne ja pakko mennä oksentamaan.

Tuskin saan lähestymiskieltoa siitä, että mummo ravaa oven takana.

Ap

Vierailija
18/38 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita äidillesi kirje, jossa kerrot mitä et halua hänen tekevän. Asiallinen kirje, ei haukkumakirje. Listaa siihen asiat, joita hän tekee nyt ja joita et halua hänen enää tekevän. Kirjoita, että vaikka hän on isoäiti ja lapsi on hänelle rakas, sinä ja lapsen isä päätatte, miten lastanne kasvatatte.  Joskus tuollaisen kirjeen lukeminen saa ihmisen ajattelemaan. Kun hän lukee kirjettä, sinä et ole siinä hänen luonaan, eikä hän voi ruveta heti inttämään vastaan.

Kirjoitettu kirje on toiminut hyvin minun tapauksessani. Minulla oli konflikti erään sukulaiseni kanssa eikä riitelystä tullut loppua. Mutta kun kirjoitin asiallisen kirjeen ja selitin mielipiteeni, saimme asiat kuntoon.

Vierailija
19/38 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kirjeitä eikä mitään kirjallista eikä mitään mistä tilanteen saa väännettyä vainoamisesta kahdenkeskiselsi riidaksi.

Ne kaikki kääntyy ap:ta vastaan siinä vaiheessa jos pitää hakea lähestymiskieltoa tai muuta juridista apua.

Vierailija
20/38 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallenna kaikki viestit, ota kuva puhelinmääristä, kuvaa kun ilmestyy oven taakse riehumaan, pyydä naapureita pitämään silmällä. Saat todistajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan