Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luupiikki kantapäässä, kauanko teillä on kestänyt parantua?

Vierailija
27.03.2019 |

Kolmatta päivää en pysty kävelemään, huomenna lääkäri. Kauanko kestää toipua, työkykyinen jalka olisi tarpeen 4 viikossa, ehtiikö?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa vuodessa paranee.

Vierailija
2/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni kuukausia.

Mulla tuli juoksemisesta. Selvittelin venytyslaitteita (joita voi ostaa fyssarilaitekaupasta), päädyin tekemään itse venytyksiä. Venyttely kyllä auttoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta se meni minullakin.

Vierailija
4/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla ilman mitään kortisonipiikkejä melkein vuosi meni, että oli kokonaan parantunut.

Vierailija
5/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitkeä vaiva, podin vuosikausia, pystyin kyllä kävelemään. Tärkein asia oli ostaa uudet kengät, joissa kantapään alle sain laitettua rengasmaisen osapohjallisen, jolloin paine ei osunut siihen kipeään kohtaan. Sain myös kortisonipistoksia kantapäähän. Hoitoa hankin tosiaan vasta parin vuoden kuluttua, koska kipu oli ajoittaista. Sitten väärät kengät pahensivat sen. Pyydä kunnon kipulääke, etsi kengät, joissa kipu tuntuu vähiten. Ja anna kotona kylmähoitoa, luupiikkihän on oikeasti tulehdus.

Vierailija
6/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästi on mulla luupiikki ollut ja täytyy kyllä sanoa, että on todella veemäinen vaiva. Kuukausia kestää.

Vierailija
7/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin lisäksi suosittelen käymään fysioterapeutilla. Vaiva saattaa johtua virheasennoista. Tämä paransi mun kroonistuneen vaivani: puolierot ja lihasheikkous/lihasepätasapaino korjaantuivat perinteisellä voimaharjoittelulla eikä kipu ole vaivannut enää vuosiin.

Vierailija
8/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauan kestää,viikkoja linkutin töissä varpailla ja koko kinttu kipeytyi.

Vierailija
9/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti pari kuukautta. Työfysioterapeutti antoi venytysohjeita ja käski laihduttamaan, kun vaiva kuulemma johtuu ylipainosta. Mun bmi oli tuolloin 22,5. En laihduttanut. 

Vierailija
10/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luupiikki ei muuten ole syy vaan oire. Eli sun pitäisi tarkemmin tietää mikä on ongelma ja sen mukaan sitten hoito. Itselläni oli kantakalvon tulehdus molemmissa jaloissa ja toiseen jalkaan oli kehittynyt luupiikki. Oloa helpotti oikeat pohjalliset, tukisukat tai teippaus riippuen tilanteesta. Lopullisesti parani yllättäen b-vitamiinikuurilla. Vaiva kesti melkein kaksi vuotta.

Vierailija
11/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraneminen kesti noin 9 kuukautta. Teetin pohjalliset. Aamuisin konttasin vessaan, jalalle ei voinut astua yhtään.

Vierailija
12/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tarvit vain kunnollisen pohjallisen, jossa sisäholvi on tuettuna kantaluulta alkaen. Esim. Pedag-merkiltä löytyy valikoimaa. Oleellisinta on, että tuki alkaa jo kantapään kallistuksesta, ei siis vain sen löllyrän keskiosan kohottamisella. Terv. Satoja luupiikkivaivoja hetkessä ihmeparantanut kunnollisten valmispohjallisten myyjä

Vierailija
13/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 2 vuotta. Sitten luovuin työsandaaleista ja siirryin lenkkareihin, ei ole takaisin tullut muutamaan vuoteen! Eli kunnon iskunvaimennus.

Toki tein kaikki venytykset, tulehduskipulääkekuurit jne, mutta kenkien vaihto lopetti tämän vaivan, muut vain hetkellisesti lievitti.

Vierailija
14/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden verran ja kun alkoi paranemaan, niin iski toiseen, nyt kohta vuosi podettu sitäkin. Helpottaa kun kävelee pehmustetuilla tossuilla sisälläkin. Voi siis uusiutua kun miettinyt sitä? Ei oo uskaltanut ottaa työmaan sähköpöytää käyttöön.

Vierailija
15/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä tarvit vain kunnollisen pohjallisen, jossa sisäholvi on tuettuna kantaluulta alkaen. Esim. Pedag-merkiltä löytyy valikoimaa. Oleellisinta on, että tuki alkaa jo kantapään kallistuksesta, ei siis vain sen löllyrän keskiosan kohottamisella. Terv. Satoja luupiikkivaivoja hetkessä ihmeparantanut kunnollisten valmispohjallisten myyjä

Suosittelen kaupasta saatavia Schollin pohjallisia.

Vierailija
16/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista!

Autoitte paljon. 

Sen verran v..mäinen olo kipeässä jalassa ettei olisi jaksanutkaan mitään pieruaiheisia vastauksia lukea.

Hyvät yöt kaikille kivoille. 

-ap-

Vierailija
17/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puoli vuotta. Littanapohjaiset kengät kipeyttää vieläkin nopeasti, ehdottomasti pitää olla kannasta korkeammat

Vierailija
18/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kedti vuosia. Uskoin että jää ikuiseksi vaivaksi, mutta parani lopulta itsestään. Fysioterapeutti teki pohjalliset, mutta ne pahensivat kipua. Kuljin vuosia ontuen.

Vierailija
19/22 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä luet, niin kerron oman tarinani. Eli 10kk kärvistelin vaivan kanssa. Ison kasan kaikenlaisia pehmusteita hommasin jopa Kiinasta. Lainasin myös venytyskenkää, 3kk jaksoin pitää, ilman tulosta. Samoin teetin Intersportissa mittapohjalliset, mitkä olivat liian kovat kivun aikana.

Sitten, yllätysyllätys: löysin Saksan matkallani kempparista hyvät pohjalliset, jotka veivät vaivani. Pehmeä pohja, mutta holvikaaren alla on tukevampi, kohottavampi osuus, joka kohottaa jalkaterää. Nyt minulla on niitä useammatkin.

Leikkaa muuten pesusienen kappale kantapään alle. Helpottaa ainakin kotona.

Vierailija
20/22 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paraneminen vei 11 kuukautta ja kaksi viikkoa.