Luokaa muhun toivoa -kuinka vaikeasta erosta voi selvitä?
14 vuoden suhde lentämässä romukoppaan. Ei yhteisiä lapsia onneksi, mulla entisestä liitosta kaksi teiniä.
Vuosiin ei tunteita, ei juuri seksiä, ei muuta yhteistä kuin talovelka.
Suhteen historiassa todella pahoja luurankoja. Lähtökohdat eroon ymmärrettävät, mutta tuntuu ylivoimaiselta. Stressaan taloutta, mitä muut ajattelee jne.
Nyt olisi tarjolla täydellinen koti mulle ja lapsille, tilaisuuteen pitäisi tarttua koska toista ei ehkä tule.
Olen ihan lamaantunut ja koko maailma tuntuu täysin toivottomalta.
Kuinka hankalasta tilanteesta olet selvinnyt?
Kommentit (12)
Narua ja sopiva puu tai autolla liikenteeseen ja iso rekka.
Vierailija kirjoitti:
Ohitetaan ihan apn aihe. Mut kerroppa nyt miksi just se rekka?
Tätä en ole ikinä tajunnut, valaise vähän
Heti kun eropäätöksen olet oikeasti tehnyt, asiat helpottuu. Koska ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ero niin asiat kolahtavat paikalleen.
Ensimmäiseksi kotia etsimään ja muutto.
Anna aikaa surulle kun olet muuttanut, nyt jos alat suremaan et uskalla lähteä. Koska mitä ihmisetkin nyt sanoo? Olen huono ihminen kun eroan, epäonnistunut luuseri, parempi se on jäädä kuiteskin, kyllä kestän.
Nokunetkelesentäänkestä. Haluat elämän itsellesi, lapsillesi ja toki ilman muuta exälle. Matka oli silmiä avaava ja nyt on se hetki kun ei vielä tapella.
Onnea matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Heti kun eropäätöksen olet oikeasti tehnyt, asiat helpottuu. Koska ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ero niin asiat kolahtavat paikalleen.
Ensimmäiseksi kotia etsimään ja muutto.
Anna aikaa surulle kun olet muuttanut, nyt jos alat suremaan et uskalla lähteä. Koska mitä ihmisetkin nyt sanoo? Olen huono ihminen kun eroan, epäonnistunut luuseri, parempi se on jäädä kuiteskin, kyllä kestän.
Nokunetkelesentäänkestä. Haluat elämän itsellesi, lapsillesi ja toki ilman muuta exälle. Matka oli silmiä avaava ja nyt on se hetki kun ei vielä tapella.
Onnea matkaan!
Kiitos, olet ihana ihminen.
Päätös tehty ja keskusteltu miehen kanssa. Yllättävän helposti kävi. Miehen ainoat sanat ”niin kai sit”
14v nykyinen liitto ja edellisestä kaksi teiniä? Et ole ainakaan aikaillut.
Kyllä näistä selviää, vaihtoehtoa ei ole ja tällainen on osa elämää! Hoida sisulla käytännön asiat ja sitten vaan rauhallisesti uutta elämää kohti. Tottakai selviät vaikka suru ja paha mieli voi kestää hyvin kauankin. Ero on kuitenkin aina hyvä ratkaisu jos suhde on huono ja sinulla on edessä omanlainen ihana elämä. Se tulee maistumaan hyvältä. Älä jä masentumaan, hae ystävien seuraa, katso komedioita, naura, hemmottele itseäsi, mene tinderiin jos siltä tuntuu, harrasta seksiä soolona tai jos löydät kivan kumppanin, syö lempiruokiasi, kuntoile tai liiku luonnossa, vietä kivaa laatuaikaa lastesi kanssa ja nauti siitä että huono suhde on ohi, koko maailma on nyt avoin. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohitetaan ihan apn aihe. Mut kerroppa nyt miksi just se rekka?
Tätä en ole ikinä tajunnut, valaise vähän
Et tajua mikä ero on törmätä parisen tonnia painavaan henkilöautoon verrattuna jopa 50 tonnia painavaan rekkaan?
Noin 20 vuotta olin aika perussuhteessa, lapsiakin siinä. Ero tuli yllättäen, toisen osapuolen hölmöilyn vuoksi. Aluksi oli vähän hankalaa, asioiden järjestelyt sun muut. Ja mitä muut sanoo ja kuinkas tuo juttu nyt hoituu jne.
Hiukan oli myös yksinäistä välillä, mutta kyllä siinä hyviäkin puolia alkoi havaita pikku hiljaa. Sai olla oma herransa ja järjestää asiansa niin kuin itse halusi. Nyt jälkeenpäin voin sanoa, että ero oli todella hyvä asia minulle. Olin vain jumiutunut olemaan 'tavallisessa' suhteessa ja oppinut ajattelemaan, että tällaista kai se on. Vaan voi olla paljon muutakin. Nyt kun olen ollut useita vuosia uuden kumppanin kanssa, olen huomannut, että elämä voi muutttua hyvinkin paljon. En silti koe, että tuo aika meni hukkaan, siinä oli oma tarkoituksensa ja tärkeintä on, että nyt elämä sujuu hienosti. Eli anna aikaa itsellesi, äläkä huolestu etukäteen asioista, joita ei ehkä koskaan tapahdu. Kyllä se siitä lähtee.
Vierailija kirjoitti:
14v nykyinen liitto ja edellisestä kaksi teiniä? Et ole ainakaan aikaillut.
Ja pieleen meni valinta.
Ei ole kokemusta noin pitkästä suhteesta, mutta vaikeasta erosta kuitenkin. Parasta lienee keskittyä ensin siihen että todella onnistut eroamaan, hoitamaan asian siis käytännössä. Sen jälkeen kun olet lapsinesi uudessa kodissa aloittamassa elämää yksin niin voit antaa kaiken surun ja ahdistuksen tulla. Aika parantaa.