Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyyskassa mitä vi**ua?!

Vierailija
27.03.2019 |

Olin työtön työnhakija tammikuusta viime viikkoon asti. Koko tuona aikana ei ollut yhtään kokonaan työtöntä päivää vaan tein keikkatöitä kahdelle työnantajalle.

Nyt onnistuin saamaan uuden kokoaikaisen työn. Ilmoitin kassaan loput työttömyyspäivät ja että työ alkaa xx.xx

Koko aikana oon saanu YHDEN päivärahan, sen ekan, josta puolet oli omavastuuaikaa. Sen jälkeen oon jättänyt 2 hakemusta. Aina jotain liitteitä puuttuu. Nyt kun sain viimeisetkin palkkakuitit, niin mitäs... toimita meille työsopimus työstä jonka aloitat.

Mitä ne sillä tekee?? Kun en tietenkään enää päivärahaa hae/nosta sen jälkeen kun meen töihin. Ja taas ilmeisesti viivytetään sen päivärahan laskemista/maksamista!!!! Oikeasti meni nyt niin hermo, että ei mitään järkeä!!!!!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikeuksia toimittaa sitä? Onko kyseessä yli kaksi viikkoa kestävä kokoaikatyö? Ilmoititko

siitä te-toimistoon?

Vierailija
2/6 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ethän ole ollut varsinaisesti työtön kerta olet tehnyt töitä. Tietysti se mutkistaa asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskassan pitää käsitellä hakemukset lakien mukaan.

Vierailija
4/6 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis raivoat täällä, koska et ole itse osannut lukea ohjeita ja toimittaa kaikkia tarvittavia liitteitä ajallaan?

Vierailija
5/6 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kassa? Ei niillä ole mitään syytä työsopimusta pyytää, varsinkaan jos olet jo ilmoittanut työkkäriin. Soita sinne ja vaadi perusteluja pyynnölle.

Ja olen itse töissä kassalla, asiantuntijatehtävissä.

Vierailija
6/6 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoitat ensin työkkärin nettisivujen kautta, että lopetat työnhaun koska menit töihin, niin sieltä lähtee lausunto työttömyyskassaan ja sen pitäisi riittää. Veikkaan, että työ alkaa kesken sitä neljän viikon tukijaksoa ja haluavat siksi tietää tarkan päivän, että saavat tuen katkeamaan oikeasta kohdasta. Kannattaa aina eka ilmoittaa työkkäriin niin sitten se lopputuki on kassankin nopeampi maksaa.

.