Stadin asunnot / Heka Kalasatama Kapteeni Sundmanin katu 1-3
Haettu on Heka Kalasatama Kapteeni Sundmanin katu 1-3 kohteeseenđOnko kukaan saanut asuntotarjoustađČđ
Kommentit (348)
Uunoutelias kirjoitti:
Pajatso kirjoitti:
Jep, ihan totta, mutta loppupeleissÀ aikaturhaa. KyllÀ se asukaskoon mukaan se asukas valitaan asuntoon. Yksin muuttava tuskin tulee saamaan kaksiota ja kahdenhengen perhe tuskin saa kolmioo jne...
Yksin muuttavalla voidaan tarjota kaksiota ja kaksin muuttavalle kolmiota, kolmelle neliötÀ neljÀlle viisiötÀ. Tunnen kaksi henkilöÀ, joilla hekan kaksio missÀ asuvat yksin ja toisella lÀhemmÀs 60 neliötÀ ja toisella 42. Kummallakin makuuhuone, olohuone ja keittotila. TyttöystÀvÀn kanssa haettiin pieniÀ kolmioita Kapteeni sundmanin kadulta.
Kaikki on mahdollista Hekan asunnoissa. TiedÀn tapauksia, joissa 1 hlö asuu neliössÀ sossun piikkiin ja 3 hlö viisiössÀ sossun piikkiin.
MÀ en usko ettÀ tÀmÀ on ulkomaalaisasia. HeitÀ on varmaan kuitenkin eniten siellÀ "asunnottomat" kategoriassa, koska vastaanottokeskuksissa asuvat ovat virallisesti asunnottomia ja kuuluvat erittÀin kiireelliseen luokkaan. Varmaan ei kuitenkaan heille jÀrjestÀen anneta niitÀ uusia, koska tulisi vÀhÀn sanomista ja syystÀkin.
Uunoutelias kirjoitti:
Pajatso kirjoitti:
Jep, ihan totta, mutta loppupeleissÀ aikaturhaa. KyllÀ se asukaskoon mukaan se asukas valitaan asuntoon. Yksin muuttava tuskin tulee saamaan kaksiota ja kahdenhengen perhe tuskin saa kolmioo jne...
Yksin muuttavalla voidaan tarjota kaksiota ja kaksin muuttavalle kolmiota, kolmelle neliötÀ neljÀlle viisiötÀ. Tunnen kaksi henkilöÀ, joilla hekan kaksio missÀ asuvat yksin ja toisella lÀhemmÀs 60 neliötÀ ja toisella 42. Kummallakin makuuhuone, olohuone ja keittotila. TyttöystÀvÀn kanssa haettiin pieniÀ kolmioita Kapteeni sundmanin kadulta.
Yksin asuvalle voidaan tarjota kaksiota, koska moni yksin asuva ei halua kaksiota, vaan yksiön (yleensÀ halvempi) ja niistÀ on hirveÀ pula. Samoin kaksioista on enemmÀn pulaa kun kolmioista, joten niitÀ tarjotaan senkin takia myös kaksin asuville. Ei monikaan halua ylisuurta asuntoa, koska tÀllöin turhaan maksaa neliöistÀ, joita ei tarvitse. En ymmÀrrÀ toisaalta, miksi kolmelle henkilölle tarjottasiin neliötÀ tai neljÀlle ihmisille tarjottaisiin viisiötÀ, koska niistÀ ei todellakaan ole ylitarjontaa ja nÀihin neliöihin ja viisiöihin on varmaan pilvin pimein hakijona isompiakin perheitÀ kun 4 hlö perheitÀ.
Monet tapauksista, joissa perhe asuu ylisuuressa kaupungin asunnossa, on tilanne, jossa asunnosta on muuttanut henkilöitÀ pois, esim. lapsia. SiinÀ sitten pysytÀÀn sen takia, koska havempaa ja samantasoista ei vÀlttÀmÀttÀ löydy tai sitten muuten vaan asunto on sopiva eli ei ylikallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Laitoin hakemukseen sienakuja 2 ja risupadontie 3 en ole valittuna nyt laitoin tÀmÀ kalasatama ja kanarinkuja odotellaan jÀÀnnittÀÀ kovasti mulle asunto tarpeen. Hae 4h-3h+k.
Isompiin asuntoihin on helpompi pÀÀstÀ.
Valitettavast hekai ei ole tarjottu mulle isompiin asunto. Nyt on 4 kertaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Laitoin hakemukseen sienakuja 2 ja risupadontie 3 en ole valittuna nyt laitoin tÀmÀ kalasatama ja kanarinkuja odotellaan jÀÀnnittÀÀ kovasti mulle asunto tarpeen. Hae 4h-3h+k.
MiltÀ alueelta haet? Kannattaa laittaa kaikki alueet hakuun. Uudiskohteet on suosituimpia ja epÀtodennÀkösintÀ saada asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiltÀ alueelta haet? Kannattaa laittaa kaikki alueet hakuun. Uudiskohteet on suosituimpia ja epÀtodennÀkösintÀ saada asunto.
Kiitos kysyy minÀ en valitta alueelta kaikki sopii minulle koska tilanne on tosi huonosti hetkellÀ. ( kaikki Helsingi k sopii) uusi tai vanhoja asunnot sopii mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakenut noin yli 49 vanhoihin asunnot stadiun asunnot sivulta. (Stadiun asunnot ei ole mahdollisuutta tarjota minulle ika ja suuru mutta he tiedÀ minun tilanne)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on mahdollista Hekan asunnoissa. TiedÀn tapauksia, joissa 1 hlö asuu neliössÀ sossun piikkiin ja 3 hlö viisiössÀ sossun piikkiin.
NÀissÀ tapauksissa on varmaan alunperin ollut enemmÀn asukkaita, joista osa on muuttanut pois. Asuntoja jaettaessa huoneluku ei saa olla kuin yksi enemmÀn kuin asukkaiden lukumÀÀrÀ eli yksinasuva voi saada kaksion, pariskunta kolmion jne.
Aiemmin, kun keskinÀiset asunnonvaihdot hoidettiin alueyhtiöissÀ tÀstÀ sÀÀnnöstÀ saatettiin joustaa ja esimerkiksi meidÀn nykyiseen 4h-asuntoon muutti pariskunta. Tulorajojen myötÀ vaihdot siirtyivÀt Stadin asunnoille, joka pitÀÀ tiukasti kiinni tÀstÀ sÀÀnnöstÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalaiset etusijalla. SisÀpiiritietoa.
Ainakin Dirika-korttelissa olevassa vuokratalossa on vain pari tummaa perhettÀ ja hekin Etiopiasta. SelvÀsti nÀillÀ merenranta-alueilla suositaan kaupungin työntekijöitÀ.
No onpa "kiva" taas kuulla tÀllaisia. Eikö mikÀÀn Suomessa mene rehellisesti ilman kÀhmÀilyjÀ? :(
HSL, Helsingin Seudun liikennelaitos tukee työntekijÀÀn (bussi-, metro- ja raitsikkakuskit) ja pyrkii löytÀmÀÀn heille työsuhdeasuntoja kaupungin vuokra-asuntotarjonnasta.
Tervetuloa kuskiksi ja tekemÀÀn töitÀ! Haku kÀynnissÀ koko ajan ja töitÀ on!
"Kaupungilla on noin 3 000 palvelussuhdeasuntoa eri puolilla kaupunkia. KaupunkiympÀristön toimialan asuntovuokraus vÀlittÀÀ työsuhdeasuntoja kaupungin työntekijöille".
Jospa hakisitte kaupungille töihin, niin saisittekin asunnon.
Jaetaanko ensin yksiöt, sitten kaksiot, jne vai meneekö asunnon numeron mukaan miten sattuu?
TĂ€nÀÀn saadun tiedon mukaan asiakaspalvelusta,Kapteeni Sundmanin katu 1-3 kohteesta on osalle jo lĂ€hetetty asuntotarjouksiađČSitĂ€ en tiedĂ€ aloittavatko isommista vai pienemmistĂ€ huoneistoistađKerran asiaa kysyin, mutta asiakaspalvelusta ei osattu sanoađTsemppiĂ€ kaikille hakijoilleđđđ
Vierailija kirjoitti:
TĂ€nÀÀn saadun tiedon mukaan asiakaspalvelusta,Kapteeni Sundmanin katu 1-3 kohteesta on osalle jo lĂ€hetetty asuntotarjouksiađČSitĂ€ en tiedĂ€ aloittavatko isommista vai pienemmistĂ€ huoneistoistađKerran asiaa kysyin, mutta asiakaspalvelusta ei osattu sanoađTsemppiĂ€ kaikille hakijoilleđđđ
Kiitos tiedosta. TsemppiÀ sinullekin!
Vierailija kirjoitti:
MinkÀ kokoista asuntoa hait? Itse hain kolmiota (1 aikuinen, 2 lasta). Asumme jo Hekalla, mutta kaukana työpaikasta.
Merikoti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinkĂ€ kokoista asuntoa hait? Itse hain kolmiota (1 aikuinen, 2 lasta). Asumme jo Hekalla, mutta kaukana työpaikasta.[/quote Hain yksiötĂ€đ
Vierailija kirjoitti:
Merikoti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinkĂ€ kokoista asuntoa hait? Itse hain kolmiota (1 aikuinen, 2 lasta). Asumme jo Hekalla, mutta kaukana työpaikasta.[/quote Hain yksiötĂ€đ
Onko ulkomaalainen voi saada uudisasuntojen? Olen hakenut montaa paikkoja ei ole saanut sen takia ma kysyn.