Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Stadin asunnot / Heka Kalasatama Kapteeni Sundmanin katu 1-3

Toiveikas
27.03.2019 |

Haettu on Heka Kalasatama Kapteeni Sundmanin katu 1-3 kohteeseen👍Onko kukaan saanut asuntotarjoustađŸ“Č👍

Kommentit (348)

Vierailija
201/348 |
26.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut asuntoa. ErittĂ€in kiireellinen luokitus. Ollaan asunnottomia lasten kanssa kesĂ€llĂ€... 

Valitettavasti nÀin he vaan tekevÀt..terveisin kahden taaperoikÀisen Àiti ja asunnoton tammikuusta asti. Toivon ettÀ ihmeitÀ tapahtuu..

Toivon kovasti ja pidĂ€n teille peukkuja,ettĂ€ asunto jĂ€rjestyy pian👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Vierailija
202/348 |
26.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut asuntoa. ErittĂ€in kiireellinen luokitus. Ollaan asunnottomia lasten kanssa kesĂ€llĂ€... 

Valitettavasti nÀin he vaan tekevÀt..terveisin kahden taaperoikÀisen Àiti ja asunnoton tammikuusta asti. Toivon ettÀ ihmeitÀ tapahtuu..

TÀÀ tuntuu niin uskomattomalta. ItsellÀ oli sama tilanne ja melko heti saatiin kun laajennettiin hakualueita. NÀistÀ uusista varmaan vaikea saada jos asunnoton.

Miksi asunnottomat eivÀt saisi uudiskohteista? En ymmÀrrÀ, joten voitko perustella.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/348 |
26.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÀÀ tuntuu niin uskomattomalta. ItsellÀ oli sama tilanne ja melko heti saatiin kun laajennettiin hakualueita. NÀistÀ uusista varmaan vaikea saada jos asunnoton.

Miksi asunnottomat eivÀt saisi uudiskohteista? En ymmÀrrÀ, joten voitko perustella.

Voin hyvin uskoa, ettÀ nÀin on. Siis ettei uudiskohteisiin valita asunnottomia.

On todella mielenkiintoista se, ettei Heka joudu koskaan selittelemÀÀn millekÀÀn taholle tekemiÀÀn valintoja. HeillÀ on tÀysi mielivaltainen oikeus tehdÀ mihin tahansa perustuvia pÀÀtöksiÀ, eikÀ kai mikÀÀn instanssi seuraa heidÀn työprosessejaan. MissÀÀn ei koskaan nÀhdÀ tilastoja siitÀ, minkÀlaisiin taustoihin perustuvat Hekan valinnat. MielestÀni tÀssÀ on selvÀ epÀkohta.

Vierailija
204/348 |
26.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Voi herranjumala tÀssÀ kohteessa on 87asuntoa ja 5000hakijaa,joista lÀhes kaikki omaa kiirellisen luokituksen. Se todennÀköisyys saada asunto on niin minimaalinen et mielummin kÀy vielÀ laittaa Eurojackpotin vetemÀÀn ku kerkee ennen kasia. Eise oo Hekalta mitenkÀÀ mielivaltaisia pÀÀtöksiÀ. Kelatkaa mikÀ homma sihteereillÀ lukee joka ikinen hakemus lÀpi ja sieltÀ sit valita onnekkaat, kun suurinosa osaa tarinoida iskeviÀ tekstejÀ lisÀtietoihin.

Vierailija
205/348 |
26.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan niin, ettÀ vielÀ ensi viikolla olisi mahdollisuus saada Kalasatamasta asunto?

Asun lasteni kanssa Hekalla kahden kerroksen asunnossa, polvissani vaikeat nivelrikot. Kulkeminen kotona portaissa on vÀlillÀ lÀhes mahdotonta. Olen töissÀ toisella puolella kaupunkia ja työmatka on pÀivittÀin lÀhes 3 h. Kalasatamasta työmatka olisi max 1 h per pvÀ. Pidin itseÀni vahvoilla hakiessani, mutta pettymys on kyllÀ aikamoinen kun ei saatukaan. Eli pitÀÀkö tÀssÀ vielÀ jÀnnittÀÀ viikonlopun yli? Luin toisaalta, ettÀ kaikki asunnot on jo jaettu.

SehÀn se onkin, kun paljon ihmisillÀ on vastaavanlaisia tilanteita, joita tÀÀllÀkin kerrottu ja hekaa ei paljon ainakaan työmatkat tunnu kiinnostavan. Samasta syystÀ halusin vaihtaa asuntoa ja muitakin painavia syitÀ oli. 4 vuoden jÀlkeen lÀhdin yksityiselle. Hain silloin lÀhes kaikilta alueilta vaihtoa.

Juuri niin. Oletko katunut yksityiselle lÀhtemistÀ? Olen itsekin miettinyt, ettÀ yritÀn kartoittaa yksityisiÀ, kun ei Hekalta löydy tilanteeseeni helpotusta.

En ole katunut ollenkaan. Tottakai joskus mietin, ettÀ olihan se mukava maksaa muutamia satoja vÀhemmÀn vuokraa. Toisaalta, nyt saan valita asuinpaikkani itse sekÀ asuntokin huomattavasti parempi kuntoinen. Entinen naapurini kertoi hakeneen myös vuosia vaihtoa onnistumatta.

Vierailija
206/348 |
26.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan niin, ettÀ vielÀ ensi viikolla olisi mahdollisuus saada Kalasatamasta asunto?

Asun lasteni kanssa Hekalla kahden kerroksen asunnossa, polvissani vaikeat nivelrikot. Kulkeminen kotona portaissa on vÀlillÀ lÀhes mahdotonta. Olen töissÀ toisella puolella kaupunkia ja työmatka on pÀivittÀin lÀhes 3 h. Kalasatamasta työmatka olisi max 1 h per pvÀ. Pidin itseÀni vahvoilla hakiessani, mutta pettymys on kyllÀ aikamoinen kun ei saatukaan. Eli pitÀÀkö tÀssÀ vielÀ jÀnnittÀÀ viikonlopun yli? Luin toisaalta, ettÀ kaikki asunnot on jo jaettu.

SehÀn se onkin, kun paljon ihmisillÀ on vastaavanlaisia tilanteita, joita tÀÀllÀkin kerrottu ja hekaa ei paljon ainakaan työmatkat tunnu kiinnostavan. Samasta syystÀ halusin vaihtaa asuntoa ja muitakin painavia syitÀ oli. 4 vuoden jÀlkeen lÀhdin yksityiselle. Hain silloin lÀhes kaikilta alueilta vaihtoa.

Juuri niin. Oletko katunut yksityiselle lÀhtemistÀ? Olen itsekin miettinyt, ettÀ yritÀn kartoittaa yksityisiÀ, kun ei Hekalta löydy tilanteeseeni helpotusta.

En ole katunut ollenkaan. Tottakai joskus mietin, ettÀ olihan se mukava maksaa muutamia satoja vÀhemmÀn vuokraa. Toisaalta, nyt saan valita asuinpaikkani itse sekÀ asuntokin huomattavasti parempi kuntoinen. Entinen naapurini kertoi hakeneen myös vuosia vaihtoa onnistumatta.

Kiva kuulla. Luulin, ettÀ polviongelmat kahden kerroksen asunnossa painaisivat erityisen paljon, mutta ei. Olen joskus itsekin pohtinut, ettÀ yksityiseltÀ voisi hyvÀllÀ onnella saada pitkÀaikaisen asunnon kivalta alueelta. Itse pidÀn itseÀni hyvÀnÀ vuokralaisena kaikin puolin.

Vierailija
207/348 |
26.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla. Luulin, ettÀ polviongelmat kahden kerroksen asunnossa painaisivat erityisen paljon, mutta ei. Olen joskus itsekin pohtinut, ettÀ yksityiseltÀ voisi hyvÀllÀ onnella saada pitkÀaikaisen asunnon kivalta alueelta. Itse pidÀn itseÀni hyvÀnÀ vuokralaisena kaikin puolin.

Kannattaa ainakin kokeilla. Paljon on kuitenkin asuntoja markkinoilla :) itsellÀ lÀhipiirissÀ todella erilaisia tilanteita kun ovat saaneet uudiskohteita, ettÀ uskon tuurilla olevan asiaa nÀissÀ valinnoissa varmasti. Harmi tietysti, koska sinulla on kuitenkin painava syy saada asunto.

Vierailija
208/348 |
26.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan vaikka kun katsoo tilastoa kaikista hekan vapautuneista asunnoista, ei kovin moni asunto ole mennyt asunnottomalle.

Vierailija
209/348 |
26.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ainakin kokeilla. Paljon on kuitenkin asuntoja markkinoilla :) itsellÀ lÀhipiirissÀ todella erilaisia tilanteita kun ovat saaneet uudiskohteita, ettÀ uskon tuurilla olevan asiaa nÀissÀ valinnoissa varmasti. Harmi tietysti, koska sinulla on kuitenkin painava syy saada asunto.

Kiitos! <3

Vierailija
210/348 |
26.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

YmmÀrrÀn ettemme kaikki voi saada asuntoa Hekalta, itsekin asuntoja hakenut jo 4 vuoden ajan, ja lÀhes aina erittÀin kiireellisenÀ. YhtÀkÀÀn tarjousta ei ole tullut, vaikka toisinaan jopa kaikki asuinalueet ovat olleet valittuina.

Mutta, kyllÀ Hekan pitÀisi mielestÀni jokainen valintaperuste julkaista, ettÀ millÀ perusteella kukin saa asunnon. Esim juuri nÀmÀ uudiskohteet, luetella millaisia tilanteita/ perheitÀ asuntoihin valitaan, sen enempÀÀ yksityisyyttÀ vaarantamatta. Olisi ainakin avoimempaa tÀmÀ homma, ja tasapuolisempaa myös meille kaikille muille, jotka emme koskaan Hekalta asuntoa saa.

Vierailija
211/348 |
26.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YmmÀrrÀn ettemme kaikki voi saada asuntoa Hekalta, itsekin asuntoja hakenut jo 4 vuoden ajan, ja lÀhes aina erittÀin kiireellisenÀ. YhtÀkÀÀn tarjousta ei ole tullut, vaikka toisinaan jopa kaikki asuinalueet ovat olleet valittuina.

Mutta, kyllÀ Hekan pitÀisi mielestÀni jokainen valintaperuste julkaista, ettÀ millÀ perusteella kukin saa asunnon. Esim juuri nÀmÀ uudiskohteet, luetella millaisia tilanteita/ perheitÀ asuntoihin valitaan, sen enempÀÀ yksityisyyttÀ vaarantamatta. Olisi ainakin avoimempaa tÀmÀ homma, ja tasapuolisempaa myös meille kaikille muille, jotka emme koskaan Hekalta asuntoa saa.

Juuri nÀin. TÀtÀ tarkoitin kun puhuin mielivallasta. Ties vaikka kaikki asunnot menisi suhteilla. Miksi tÀtÀ ei kukaan valvo tai tÀstÀ tiedota/vaadi tiedottamaan?

Vierailija
212/348 |
26.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri nÀin. TÀtÀ tarkoitin kun puhuin mielivallasta. Ties vaikka kaikki asunnot menisi suhteilla. Miksi tÀtÀ ei kukaan valvo tai tÀstÀ tiedota/vaadi tiedottamaan?

Kun asukkaat ovat muuttaneet, niin nÀkeehÀn sen sitten millaisia asukkaita on valittu. Kannattaa kÀydÀ katsomassa paikan pÀÀllÀ. Nimitaulu kertoo aika paljon.

Vierailija
213/348 |
26.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin menee. LĂ€hipiiri saanut uusista ja ei kyllĂ€ varmasti mitÀÀn suhteita ole 😂 tavallisia ihmisiĂ€. KenellĂ€kÀÀn ei kyllĂ€ oikeasti ole ollut kiireellinen tilanne saada. Asuneet hekalla 5-10v

Vierailija
214/348 |
27.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin menee. LĂ€hipiiri saanut uusista ja ei kyllĂ€ varmasti mitÀÀn suhteita ole 😂 tavallisia ihmisiĂ€. KenellĂ€kÀÀn ei kyllĂ€ oikeasti ole ollut kiireellinen tilanne saada. Asuneet hekalla 5-10v

No tÀmÀkin osoittaa juuri sen mielivaltaisuuden. Miksi ihmeessÀ erittÀin kiireelliset jÀÀvÀt asunnotta eivÀtkÀ saa uudiskohteista asuntoa, ja ihmiset, joilla ei ole mitÀÀn hÀtÀÀ asumisen suhteen, saavat? KyllÀ tÀmÀ prosessi tulisi saada lÀpinÀkyvÀksi kerta kaikkiaan.

Vierailija
215/348 |
27.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksi asunnottomien ja muissa erittÀin kiireellisissÀ tilanteissa olevien pitÀisi saada tÀysin uusi asunto? EnsimmÀinen kaupungin asuntoni oli sellainen josta varmasti moni kieltÀytyisi. Asuin useamman vuoden siinÀ asunnossa ja vaihdolla sain myöhemmin sieltÀ mistÀ halusin. En todellakaan itse hÀdÀssÀ olleena havitellut tÀysin uutta asuntoa. Otin ensimmÀisen tarjotun.

Vierailija
216/348 |
27.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea Stadin asuntojen sivuilta ne perusteet millĂ€ asuntoja myönnetÀÀn. Kaikkiin asuntoihin ei valita asukkaita vain kiireellisyysluokan perusteella. 

Vierailija
217/348 |
27.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko asunnon saaneita viime viikolla?

Vierailija
218/348 |
27.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oon asunnoton ja hakija ja elÀnyt toivossa, ettÀ nÀistÀ uudiskohteista tulisi asunto, koska vanhoja vapautuu niin harvoin. VÀhÀn vielÀ on toivoa tÀmÀn Herttoniemeen valmistuvan kohteen kanssa.

Ajatteleekohan ne siellÀ Hekalla, ettÀ asunnottomat ovat jotenkin huonoa kansaa, kun ovat kusseet asiansa ja joutuneet asunnottomiksi. Ja siksi eivÀt jaa nÀitÀ korkean profiilin uudiskohteita asunnottomille. Itse oon asunnoton lÀhinnÀ eron takia, mutta oon tÀysin vuokranmaksukykyinen ja palkkaakin saan.

Vierailija
219/348 |
27.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon asunnoton ja hakija ja elÀnyt toivossa, ettÀ nÀistÀ uudiskohteista tulisi asunto, koska vanhoja vapautuu niin harvoin. VÀhÀn vielÀ on toivoa tÀmÀn Herttoniemeen valmistuvan kohteen kanssa.

Ajatteleekohan ne siellÀ Hekalla, ettÀ asunnottomat ovat jotenkin huonoa kansaa, kun ovat kusseet asiansa ja joutuneet asunnottomiksi. Ja siksi eivÀt jaa nÀitÀ korkean profiilin uudiskohteita asunnottomille. Itse oon asunnoton lÀhinnÀ eron takia, mutta oon tÀysin vuokranmaksukykyinen ja palkkaakin saan.[/

Oletko hakenut kauan?

Vierailija
220/348 |
27.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteleekohan ne siellÀ Hekalla, ettÀ asunnottomat ovat jotenkin huonoa kansaa, kun ovat kusseet asiansa ja joutuneet asunnottomiksi. Ja siksi eivÀt jaa nÀitÀ korkean profiilin uudiskohteita asunnottomille. Itse oon asunnoton lÀhinnÀ eron takia, mutta oon tÀysin vuokranmaksukykyinen ja palkkaakin saan.[/

Oletko hakenut kauan?

Noin puoli vuotta. TiedÀn, ettÀ monet hakee kauemminkin..

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: seitsemÀn viisi kuusi