Törmäsin apteekissa nenäsuihkeriippuvaiseen! Eikä kyseessä ollut edes ensimmäinen kerta!
Olen nyt jo kaksi kertaa bongannut apteekissa ihan selvän nenäsuihkeriippuvaisen, vaikka asioin siellä vain satunnaisesti, tavallisena asiakkaana. Kummallakin kerralla merkit ovat olleet selvät: asiakas astuu apteekkiin sisään ja määrätietoisin, ripein askelin harppoo nenäsuihkehyllylle, ottaa hyllystä punaisen Nasolinin (sen vahvemman), tietäen täsmälleen mitä on tullut hakemaan ja muistaen tarkalleen, millä kohdalla se hyllyssä sijaitsee. Sen jälkeen asiakas poistuu välittömästi nenäsuihkehyllyltä suoraan kassalle, hetkeäkään epäröimättä tai jäämättä lainkaan tutkimaan tarjolla olevia tuotepakkauksia. Hän ei halua ottaa pienintäkään riskiä, että farmaseutti tulisi tarjoamaan apuaan tai kyselemään häneltä kiusallisia kysymyksiä, jotka voisivat paljastaa nenäsuihkeen väärinkäytön!
Yle on kirjoittanut nenäsuihkeriippuvuudesta useaan otteeseen. Tässä yksi juttu: https://yle.fi/uutiset/3-7887658
Oletteko muut onnistuneet bongaamaan vastaavaa apteekissa asioidessanne? Onko tämä ongelma pahentunut viime vuosina, vai kuvittelenko vain?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Edessä jokaisella jos ikää riittää.
Nämä kaksi näkemääni nenäsuihkeriippuvaista olivat kyllä molemmat nuoria miehiä. Sattumaako? Onkohan nenäsuihkeriippuvuus jossain tietyssä ikä- tai sosioekonomisessa ryhmässä erityisen yleistä?
Mieheni on riippuvainen.
Olen koittanut saada hänet lopettamaan tuloksetta.
Kyllä niihin jää helposti koukkuun, olen itsekin ollut monta kertaa. Otan siis käyttöön silloin kun on nuha/nenä tukossa, ja sitten vaikka nuha loppuu, niin nenä on vaan jatkuvasti tukossa, koska tuo suihke aiheuttaa sen, että nenän limakalvot kuivuu ja nenä tuntuu todella tukkoiselta. Eli jos sitä ei käytä, on nenä aivan tukossa koko ajan, ja yksi suihkautus helpottaa heti. Siitä irti pyristeleminen on oikeasti aika vaikeaa. Nyt en ole aikoihin käyttänyt, koska en halua siihen koukkuun. Ei ole onneksi ollut nuhaa.
Provo.
Todelliset suihkenarkkarit käyttää Otrivinia, tuosta Nasolinista tule kun paha mieli.
Kuinka ollakkaa, mä käytän A- voita- suihketta.en tosin tarvii kuin talvesta kevääseen, mutta, juu, riippuvuus on! 😂😂😂😂
No sitten lähes kaikki naiset on huulirasva riippuvaisia. Miksi sitä huulirasvaa pitää laillaa vartin välein, jokapaikassa???
Jos ap:n kuvailemasta käytöksestä tunnistaa nenäsuihkeriippuvaisen, niin varmaan minua sitten joku pitää särkylääkeriippuvaisena. Minäkin aina särkylääkettä tarvitessani menen apteekin ovelta suoraan särkylääkehyllylle, otan paketin aina samaa särkylääkettä (koska olen sen todennut tehokkaimmaksi) ja menen saman tien kassalle. Miksi jäisinkään mitään tuotepakkauksia tutkimaan, kun kerran tarvitsen vain särkylääkkeen X ja löydän sen samasta paikasta missä se aina ennenkin on.
Tosiasiassa ostan särkylääketta noin parin kuukauden välein, mutta jos joku ap on todistamassa juuri sitä kertaa, niin tuomio lienee sillä selvä...
Mistäs sinä tiedät mille on riippuvainen? Jos minä tiedän mitä apteekista haen nii kävelen sen hakemaan ja menen kassalle. Jäätkö itse jonnekkin hyllyn taakse seuraamaan muita ihmisiä kun tiesät vahvuudetkin toisten ostamista lääkkeistä? :D yleensä apteekissa henkilökunta on heti kimpussa.
Vierailija kirjoitti:
Provo.
Todelliset suihkenarkkarit käyttää Otrivinia, tuosta Nasolinista tule kun paha mieli.
totta. Suihkautan joka ilta hitusen, koska muuten kuorsaan niin, että aamulla on kurkku kipeä. Riippuvuus alkoi homeessa olevassa työpaikassa
Apteekeissa on usein näitä törmäilijöitä.
Edessä jokaisella jos ikää riittää.