Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anotaanko koululaisen lomaviikko ennen kesälomaa vai...

Vierailija
10.04.2013 |

miten? varasimme lomamatkan ja toinen lomavko osuu elokuussa sille koulunaloitusvkolle. Ja kun kyseessä yli 3vrk poissaolo niin sehän pitää rehtorilta anoa se vapaa, ei vain ilmoittaa opettajalle.

Eli toimitammeko hakemuksen opettajalle esim juuri ennen kesäloman alkua vai? tätä ennen lomat osuneet niin että kys lupalappu voitu hoitaa esim pari vkoa ennen ajankohtaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä lomamatkalta käsinkö sit meinasit? No tottakai haet jo keväällä.

Vierailija
2/11 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen anoa vaikka heti huomenna.

Ja huom. ei se lyhyempikään vapaa ole mikään "ilmoitus opettajalle", pakko vähän opettaa, sori...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vastauksen tietysti haluatkin kuulla, mutta miksi ihmeessä joku varaa loman koulunaloitusviikolle? Nyt tietysti tulee tavanomaista "eihän silloin vielä tehdäkään mitään"-crappiä, mutta kysymys on kuitenkin oppivelvollisuuden suorittamisesta ja toisaalta myös asettumisesta luokkaan lukukauden alkajaisiksi. Muut ovat kaverinsa jo löytäneet kun teidän koulukas tupsahtaa luokkaan ja siinäpä sitten piruparka kärvistelee, joutuu ignooratuksi, kiusatuksi ja kenties jopa nyt niin muodikkaasti työnnetyksi ellei tuupituksi.

Vierailija
4/11 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, luulin jo nähneeni näiden vuosien aikana kaiken mahdollisen olettamisen ja luulemisen tason tällä palstalla mutta ei, sinä kuulut kyllä Top3-sarjaan.

Niin, muksumme aloittavat elokuussa 4-ja 6-luokan ja opettaja sekä luokkatoverit ovat samat kuin kaikkina aiempinakin vuosina.

Lisäksi aina ei lomamatkan ajankohta natsaa niin että kaikki päivät osuisivat sille varsinaiselle loma-ajalle ja huomattavasti vähemmän siitä on "haittaa" jos elokuun eka kouluvko jää pois kuin vaikkapa siitä että loppusyksystä/talvella kouluaikana lähtisi reissuun.

Ja vielä 1 tieto sinulle; lapsiemme koulunkäynti on tasoa 9 ja 10 ja opettajat sanoneet ettei silloin ole minkäänlaista ongelmaa olla joskus muutama päivä-vko pois koulusta.

ap

ps, mielenkiintoinen näkemys tuokin että ensimmäisten 5 koulupäivän aikana oletat oppilaiden jo linkkiytyneen ja jonkun jäävän "ulkopuoliseksi" sen jälkeen, ei ole kokemusta moisesta vaan päinvastoin, kummankin luokkalaiset ottaneet esim kesken lukuvuoden uuden oppilaan hienosti vastaan.

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 20:43"]

Tämän vastauksen tietysti haluatkin kuulla, mutta miksi ihmeessä joku varaa loman koulunaloitusviikolle? Nyt tietysti tulee tavanomaista "eihän silloin vielä tehdäkään mitään"-crappiä, mutta kysymys on kuitenkin oppivelvollisuuden suorittamisesta ja toisaalta myös asettumisesta luokkaan lukukauden alkajaisiksi. Muut ovat kaverinsa jo löytäneet kun teidän koulukas tupsahtaa luokkaan ja siinäpä sitten piruparka kärvistelee, joutuu ignooratuksi, kiusatuksi ja kenties jopa nyt niin muodikkaasti työnnetyksi ellei tuupituksi.

[/quote]

Vierailija
5/11 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaatteessa on koska max3vrk poissaoloon riittää ihan se ilmoitus "vain", toki saama paperi on täytettävä mutta ei se ole lainkaan sama asia kuin se että kys paperi toimitetaan koulun pääjehulle ja hän sitten myöntää opettajan lisäksi sen luvan, jos myöntää.

ap

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 20:43"]

Voihan sen anoa vaikka heti huomenna.

Ja huom. ei se lyhyempikään vapaa ole mikään "ilmoitus opettajalle", pakko vähän opettaa, sori...

[/quote]

Vierailija
6/11 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3 vrk anotaan opettajalta. Ja sitä pidemmät vapautukset koulunkäynnistä anotaan rehtorilta. Ei tosiaankaan vaan ilmoiteta. Molemmissa tapauksissa sitten päätetään myöntää vapautus koulunkäynnistä (tai sitten si myönnetä). Ja etukäteen anotaan. Rehtorilta voitte anoa vaikka heti tai viimeistään kesäkuussa (alkupuolella) niin, että ehditte saada vastauksenkin ennen heinäkuuta, mikä on rehtorillakin vapaakuukausi.

Vierailija
7/11 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 5 päivän lomat myöntää ymmärtääkseni luokanopettaja. Sitä pidemmät (eli viikkoa pidemmät) myöntää rehtori.

Täytä loma-anomus ja laita lasten mukana menemään kouluun.

Vierailija
8/11 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kesälomaa. Sen verran hyvissä ajoin että ehtivät sen käsitellä ennen lomaa.

Vierailija
9/11 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, että miten niin lomamatka ei osu loma-ajalle. Siis mistä ihmeen lomamatka-arvonnasta te matkanne hommaatte? Kyllä mä aina matkaa varatessa saan ihan itse valita päivät koska matkustan. Koskaan ei ole käynyt niin, että matkani osuisi vahingossa työ- tai kouluajalle. Aina on siihen loman aikaan osunu koko matka.

Vierailija
10/11 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kans joskus särähtänyt korvaan tuo, mitä näissä keskusteluissa paljon viljellään, että se matka nyt ei vaan osu aina niihin loma-aikoihin. Minä kyllä henk koht aion myös viedä lapseni ensi talvena matkalle niin, että joutuvat olemaan kolme päivää koulusta pois, mutta ei se nyt varsinaisesti mikään vahinko ole, kyllä mä ihan ite sen varauksen hoidan. Siihen vain vaikuttaa yksi tapahtuma ja näin ollen olemme tehneet päätöksen anoa vapaata juuri näin. Vahingossa se loma ei siihen osu.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen: minä laittaisin anomuksen menemään toukokuun alkupuolella

Vierailija
11/11 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 20:52"]

Alle 5 päivän lomat myöntää ymmärtääkseni luokanopettaja. Sitä pidemmät (eli viikkoa pidemmät) myöntää rehtori.

Täytä loma-anomus ja laita lasten mukana menemään kouluun.

[/quote]

Kyllä se raja on tuo 3päivää, kuten täällä on kerrottu. Tämä on varmaa tietoa ainakin niissä kunnissa, jotka minä tunnen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän