Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mulla synnytys teistä käynnissä vai ei?

Vierailija
10.04.2013 |

Rv 40+4 tänään ja eilen jo kuvittelin että nyt se on menoa...kirjoittelinkin, että vatsa oli löysällä ja tuli supistuksia epäsäännöllisesti. Iltaa kohden kuitenkin katosivat ja tänään on ollut normaali olo. Supistellut ehkä vajaa kymmenen kertaa, supistus siis sellainen että ensin sattuu alavatsaan (ei kamalasti) ja se ikäänkuin "leviää" sieltä ja sitten kohtu menee piukaksi, on tuskainen olo jne. No, lueskelin tuossa äsken purppuraviivasta joka kuulemma tulee lähes jokaiselle synnyttäjälle siinä vaiheessa kun kohdunsuu alkaa avautumaan. Pistin miehen tarkistamaan ja kappas, viiva oli ilmestynyt ja sitä oli n. 2,5cm! Vaan voiko tuohon luottaa, jos muut oireet ovat luokkaa "satunnaiset supparit"? :/

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

purppuraviiva? missäs tällainen näkyy? en ole ikinä kuullutkaan.

Vierailija
2/8 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset ainakin kuulostavat todellisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sen tietää sitten kun se on menoa. laske supistusten välisiä aikoja, sitten kun alkaa olla 10-15 min tai sitä vähemmän ja kivuliaita niin se on menoa.

Vierailija
4/8 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purppuraviiva on siis sellainen juttu, joka tulee tuonne pakaroiden väliin kun synnytys on käynnissä jollain tapaa. :) Muualla maailmassa siitä päätellään vaikka mitä, Suomessa vain pari kätilöä käyttävät menetelmää muistaakseni.

Nämä supparit muuten tuntuvat enemmänkin tuolla peräsuolen puolella, kuin emättimessä. Vähän kuin "kiskoisi", minulla on menkkojen aikaan usein samanlaista fiilistä. ap

Vierailija
5/8 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on purppuraviiva?

Ei oo sulla synnytys käynnissä. Synnytyssupistukset on säännöllisiä, jatkuvasti voimistuvia, kestoltaan noin minuutin.

Mulla oli ekaa odottaessa säännöllisiä kivuliaita supistuksia 5min välein noin 16tuntia, mutta kestoltaan vain noin 35sek, ja ne pysy koko ajan samanlaisina. Sairaalassa katsottiin että synnytys ei ole käynnissä(niinkuin ei ollutkaan, tuo oli vaan pitkittynyt alkuvaihe) sitten kun vedet meni niin supistukset alko nopeesti voimistumaan ja kyllä sen eron sitten huomas.

Vierailija
6/8 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen synnyttänyt kahdesti suomessa ja kahdesti keski-euroopassa. en ole ikinä kuullutkaan mistään purppuraviivasta.

oppia ikä kaikki. että persettä tarkkailemallako sitä osaa sitten lähteä synnyttämään?

Vierailija
7/8 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on tuollaisia oireita monta päivää. Ekan kanssa oli supistukset 5 min välein monta tuntia, mutta loppuivat vielä tunneiksi ennen kuin synnytys varsinaisesti käynnistyi.

Itse erotan "oikeat" supistukset siitä, että ne lähtevät "värisemään", ikäänkuin lähettävät aaltoja samalla tavalla kuin veteen heitetty kivi renkaita pitkin koko kroppaa. Edeltävät supparit voivat olla kipeitä ja tulla tiheästi, mutta eivät "värise" koko vartalossa vaan vain kohdun alueella.

Yksilöllisiähän nämä tietysti ovat.

Vierailija
8/8 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, itse kun luin tuosta purppuraviivasta pyysin miestä kattomaan pyllyäni ja hän totesi että minullahan on se viiva ihan tonne pakaroiden yläpuolelle asti, mikä siis olisi tarkoittanut että olisin täysin auki =D

Ja sitten muksu muuttikin mieelnsä ja ryömi takaisin sisään ja veti oven kiinni perässään, koska viiva hävisi eikä ole koommin näkynyt.. (Tämä siis pari päivää sitten)

Ja teille muille, tässä tietoa purppuraviivasta (Itse epäilin jo aprillipilaksi =D )

http://www.vau.fi/Synnytys/Synnyttamassa/Purppuraviiva-takamuksessa-kertoo-synnytyksen-kulusta/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan