Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? Riita ystävän kanssa!

Vierailija
25.03.2019 |

Olen aivan hämilläni. Olemme ystäväni kanssa molemmat +30, eli ihan aikuisia ihmisiä, silti minusta tuntuu että tämän ystäväni kanssa elämä on yhtä draamaa ja tappelua. Meillä on erilainen elämäntilanne (minä perheellinen pienten lasten äiti ja ystäväni on sinkku ja lapseton) joten se on varmasti yksi syy miksi arkemme ei vain tahdo kohdata.

Ystäväni loukkaantuu hyvin herkästi ja hän ei kerta kaikkiaan kestä sitä että elämässä tapahtuu vastoinkäymisiä toisin sanoen asiat eivät mene kuin hän haluaa. Minulla on kiireinen elämänvaihe menossa, johon kuuluu minun ja puolisoni vuorotöiden sovittelut, nuorimmaisen lapsen päivähoito ja isomman lapsen harrastukset. Ystäväni taas on hurahtanut fitnekseen ja hänen elämänsä pyörii töiden jälkeen lähinnä salilla ja erilaisissa ryhmäliikuntatunneilla. Hän on yrittänyt saada minua mukaan jumpalle ja hänen painostuksen alla ostin salikortin. Niinkuin arvasinkin, en ole korttia juuri ehtinyt käyttää ja ystävä painostaa minua siitä syystä joka tapaamisella. Olen käynyt hänen mielikseen noin kerran viikolla jollain tunnilla ja viime viikolla hän pyysi minua eräällä toiselle jumpalle. Lupasin tulla. Lupaus ei kuitenkaan pysynyt mielessäni koska se ei minua oikeasti millään tavoin kiinnostanut. Niimpä menin eilen sopimaan lapseni kummitädin kanssa iltakahvit viikon ainoalle vapaa-illalle, eli sille jumppapäivälle. Unohdin koko jumpan!!! Lapsen kummitädin kanssa olemme nähneet viimeksi vuosi sitten, joten en kerta kaikkiaan kehdannut soittaa ja perua tapaamista JUMPAN takia. Siispä soitin ystävälleni ja sanoin etten pääsekkään sille jumpalle ja tulisin kyllä ensi viikolla.

Noh, ystävä pillastui ja laittoi viestiä perään ettei hänelle sovi keväälle suunniteltu shoppailureissumme eikä hänelle itseasiassa sovi lähiaikoina mikään tapaaminen. Olen ihan pöyristynyt. Soitin hänelle, muttei hän vastaa. Laitoin viestiä että olen todella pahoillani ja perunko tapaamisen kummitädin kanssa, mutta hän ei vastaa.

Mitä minun tulee tehdä? Olenko itse nyt se kus*pää tai siis kyllähän minä olen...mutta jotenkin itse en vain suuttuisi tuollaisesta koska minulle jumppa on vain jumppa. Eihän siellä kaveerata vaan jumpataan. Lisäksi ystäväni käy jumpilla muutenkin ilman minua joten en ymmärrä miksi tämä asia oli niin vakava hänelle...

Ajatuksia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön joka aamu suuren kulhollisen graham-puuroa kerman kera. Se riittää kunnon hoitamiseen. Ei tulisi mieleenkään käydä missään jumpassa. Mutta meitä on monenlaisia.

Vierailija
2/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupauksen pettäminen on aina lupauksen pettämistä. Unohtelu kertoo myös paljon ystävyyden laadusta. Miksi haluaisit kuitenkin ystävyyttä jatkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen teistä on lapsi ja toisella teistä on lapsia.

Joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy.

Ystävien pitäisi tuoda energiaa ei viedä sitä.

Vierailija
4/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh ylikuntoilu friikistä on vaan hyvä päästä eroon. Valitettavasti ne sinkku ystävät muutenkin jäävät. Ei ne ymmärrä sitä perhearkea valitettavasti. Ehkä joskus teininä vielä olisin suuttunut peruuntumisista, mutta kyllä aikuinen ihminen ymmärtää eri tilanteita. Se, että jos peruuttaminen olisi toistuvaa, niin loukkaantuminen olisi ymmärrettävää. Anna sille tilaa ja jatkat elämää. Pahoittelu viesti riittää. Kannattaa ihan suoraan sanoa ettei ole niin kuntoilu ihminen. Jos on oikea ystävä, niin ymmärtää.

Vierailija
5/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo ole ihan normaalia käytöstä ystävältäsi. Eihän kukaan voi päättää toisen puolesta, että sen oman harrastuksen pitäisi kiinnostaa ystävääkin. Sitä paitsi toinen tapaaminen on aivan hyvä syy perua meno jumppaan.

Onko ystävyytenne laatu muuttunut sen jälkeen, kun sait lapsia vai onko ystäväsi ollut aina pomottava?

Anna kaverisi murjottaa. Jos välit menee tuollaisen vuoksi, niin todennäköisesti ne olisi menneet jonkun muun asian vuoksi myöhemmin. Hän on vain odottanut syytä, josta purkaa kiukkunsa sinuun.

Vierailija
6/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitit ja peruit ihan asiallisesti jumppaan menon. Ystäväsi oli lapsellinen kun loukkaantui. Anna asian olla, pallo on nyt ystävälläsi. Olet tehnyt sen minkä voit. Et ole tehnyt mitään väärin. Olisi eri juttu jos et olisi soittanut ystävällesi ja kertonut etukäteen että et pääse jumppaan.

Vierailija
7/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä näen tuonniin, että olit sopinut tapaamisen ystävän A kanssa, ja sitten tarjoutuikin ystävä B seuraksi samaan aikaan, ja peruit A:n. On tosi epäkohteliasta minun mielestäni. Kyllä siellä jumpassa ehtii kuitenkin pukkarilla tms nähdä, ehkä ystäväsi olis halunnut piipahtaa kahvilassakin sen jälkeen.

Muuhun en ota kantaa, mutta tuo nyt on about törpöintä mitä voi tehdä, että arvottaa toisen ystävän niin paljon korkammalle, että peruu toisen kanssa aiemmin sovitun jutun. Jos et edes ymmärrä mikä meni vikaan, niin ei ihme, että ystävääsi harmittaa

Vierailija
8/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni runotyttö kirjoitti:

Minä syön joka aamu suuren kulhollisen graham-puuroa kerman kera. Se riittää kunnon hoitamiseen. Ei tulisi mieleenkään käydä missään jumpassa. Mutta meitä on monenlaisia.

Tästä meillä kaikilla on paljon oppimista. Ei kannata lannistua, pusketaan vaan grahampuuron voimalla eteenpäin vaikka vastatuulessakin.

Tsemppiä sinulle runotyttö !

Vierailija
9/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vastedes huolta ettet sovi ystävien kanssa menoja päällekäin.

Sen sijaan salikortin voit heittää vaikka mäkeen, jos ei kiinnosta käydä. Älä myöskään anna ylipuhua itseäsi jumppiin tai muihinkaan menoihin, joihin et halua mennä. Sano kaverillesi, että tapaat mielummin vaikka kahvilla tai viinilasillisella. Ei hän sinun harrastuksiasi sanele.

Vierailija
10/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne kuulostaa hankalalta, mutta kyllä ap:lla on peiliin katsomisen paikka. Et selvästi ole osannut olla rehellinen ystävääsi tai itseäsi kohtaan, kun olet antanut hänen ymmärtää teillä olevan yhteinen kiinnostuksen kohde. Miten ystäväsi voi päätellä innottomuutesi jumppaan, jos käyt siellä kerran viikossa ja lupaudut vielä lisätunneillekin?! Ja jos jotain jonkun kanssa sovitaan, niin siitä on hyvien tapojen mukaista pitää kiinni, eikä valita sille hetkelle mieluisampaa seuraa.

Vierailija
11/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no mä näen tuonniin, että olit sopinut tapaamisen ystävän A kanssa, ja sitten tarjoutuikin ystävä B seuraksi samaan aikaan, ja peruit A:n. On tosi epäkohteliasta minun mielestäni. Kyllä siellä jumpassa ehtii kuitenkin pukkarilla tms nähdä, ehkä ystäväsi olis halunnut piipahtaa kahvilassakin sen jälkeen.

Muuhun en ota kantaa, mutta tuo nyt on about törpöintä mitä voi tehdä, että arvottaa toisen ystävän niin paljon korkammalle, että peruu toisen kanssa aiemmin sovitun jutun. Jos et edes ymmärrä mikä meni vikaan, niin ei ihme, että ystävääsi harmittaa

ihmisille voi joskus tulla esteitä tai erehdyksiä tapaamisiin, mutta normaali ihminen selviää sellaisestakin. Sitten on ihmisiä joilla menee pasmat sekaisin jos kaikki ei mene oman pillin mukaan. Ehkä ollut liian helppo elämä?! 

Vierailija
12/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ap on itse selvästi antanut kaverilleen käsityksen, että ystävyys jatkuu samalla lailla, osti sen salikortin vaikka tiesi ettei tule sitä käyttämään, ja sitten passiivis-aggressiivisesti tahallaan "unohti" sovitun jumpan ja kehtaa nyt esittää loukkaantunutta kun ystävänsä suuttui.

Koitapa ap olla edes rehellinen. Jos sulla on niin kiire ettet salille ehdi, miksi annoit käsitykset että ehdit ja tulet? Miksi ostit salikortin?

Sanot että miellyttääksesi ystävääsi, mutta se ei ole totta. Teit sen vaan siksi että pääsit hänestä eroon sillä kertaa. Et koskaan aikonutkaan pitää lupaustasi. Olisit voinut sopia kahvit kummin kanssa jumpan jälkeen, eihän se olis ollut kuin tunnin myöhemmin.

Olet epärehellinen ja kiero. Ehkäpä taustalla on hieman kateutta, kun sulla on perhekiireet, mutta kaverisi voi vapaasti tehdä ja harrastaa mitä haluaa ja milloin haluaa. Halusit vähän näpäyttää häntä, eikö totta. No nyt menetit ystävän.

Vierailija
13/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmisille voi joskus tulla esteitä tai erehdyksiä tapaamisiin, mutta normaali ihminen selviää sellaisestakin. Sitten on ihmisiä joilla menee pasmat sekaisin jos kaikki ei mene oman pillin mukaan. Ehkä ollut liian helppo elämä?! 

Pasmat todennäköisimmin on meneet sekaisin sillä joka tekee tapahtuman jälkeen aloituksen vauvalle asiasta. Ystävä todennäköisesti vain odottaa jo huomista jumppaa.

Vierailija
14/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla ap on ahdistava ystävä. Pelottava.

En olisi tekemissä tuollaisen takertujan kanssa.

Vierailija
15/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhatpiiat on aina niin itsekkäitä

Vierailija
16/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin olen halunnut olla hyvää pataa kaverin kanssa ja otettu salikortit mutta kaveri saikin sen työpaikkansa kautta puolet halvemmalla, oli hänelle helpompi päätös. Eli kuukauden kokeilu tiettyyn hintaan ja sitten vuosijäseyys. Ei vaan ollut mun juttu kun tykkään tehdä kaiken liikunnan ulkona. Lopetin kuukauden jälkeen ja kaveri suuttui. Lapsellista.

Ap anna olla, unohda se kaverisi ja varsinkin se jumppakortti, se on tyhmää hommaa ja lapsellista suuttua kaveriltasi, joka syyttä suuttuu se lahjatta leppyy. Jumpassa on ohjaaja niin kaverisi voi mennä ihan itsekseen jos siltä tuntuu ellei ole joku neurootikko. Jos se olisi halunnut mennä jumpan jälkeen kahville niin mitä sitte. Et välttämättä itse ehdi ja eipä siitä ollut puhetta. Joo sovitaan sitä ja tätä mutta joku jumppa - hah. Siellä on sali täynnä muijia ja ohjaajia niin mihin sitä kaveria tarvitaan, tukihenkilöksi? Unohdus on unohdus ja suuttuminen kertoo että ei ole kovin elämänkokemusta eikä empatiaa kaverillasi. Vetäköön leotardinsa persvakoonsa.

Vierailija
17/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhatpiiat on aina niin itsekkäitä

Juu. Saman olen huomannut. Elämä pyörii vain oman navan ympärillä.

Vierailija
18/20 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sellainen ystävä on ,jonka kanssa pitää tapella.Ota etäisyyttä,äläkä ole tekemisissä hänen kanssaan.Ei minulla koskaan ole ollut ystäviä ,joista en pidä. Miks ihmeessä pitäisi kiusata itseään sellaisilla.

Vierailija
19/20 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten välinen ystävyys on upeaa.

Vierailija
20/20 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on erilainen elämäntilanne, eikä sinulla ei ole aikaa tälle ystävälle kuten ennen. Ihan ymmärrettävää.

Ehkä sinäkin ymmärrät, että jonkin ajan kuluttua näet tätä jumppaavaa ystävääsi yhtä harvoin kuin nyt näet kummitätiäsi, eli kerran vuodessa. Ehkä sitten perut jonkun toisen kaverin kanssa treffit nähdäksesi häntä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi