Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö töihin vauvan ollessa 3kk?

Vierailija
10.04.2013 |

Eli minulla olisi mahdollista mennä viikonlopputöihin(pe-la, n. 6-7tuntia/pv)

En vain osaa päättää menisinkö vai en. Vauva jäisi isän hoitoon, eli vierailla ei tarvitse hoidattaa. Mietin vain imetystä ja vauvan syömistä ja ihan yleistä "pärjäämistä" jos äiti on poissa ja isä hoitaa.. Eli hiukan huolettaa miten vauvalla menisi.

Viimeksi rupesin tekemään viikonloppuisin töitä kun edellinen oli n.6kk. Silloin meni kaikki hyvin, tosin vauva söi muutakin kun tissiä :)

Kokemuksia? Onko kukaan mennyt osa-aikatöihin vauvan ollessa näinkin pieni?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin koska oli vähän pakko, kun mies oli työtön eikä se minun vanhempainrahani kovin huikea ollut.. Tein sitten la-su 6h iltavuoroja vanhusten palvelutalossa, kävin pumppaamassa välillä kun rinnat tuntuivat liian täysiltä. 

En kyllä kovin kauan sitä jaksanut koska minulle iski ihan hirveä koti-ikävä, ja melkein itketti kun en voinut olla kotona pienen pojan kanssa... Joten ilmoitin etten enää pääse kun olin muutaman vuoron tehnyt, karsittiin sitten vaan vielä vähän lisää kaikesta muusta =)

Vierailija
2/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan oikeesti sä et voi olla vielä kotona edes sitä kolmea kuukautta? ?!!

Mun mielipide on, että älä mene töihin vielä. Työt odottaa, lapset eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin voivani palata kokopäivätöihin vauvan ollessa 3kk ikäinen. Olen siis raskaana ja olin juuri työhaastattelussa ja jos tosiaan paikan saan, niin tarkoitus olisi että minä menen töihin heti äitiysloman päätyttyä ja mies jää lasten kanssa kotiin. Kokemusta minulla ei siis vielä ole, mutta ystävälläni on kahdesta lapsesta ja hyvin on sujunut. Hän pumppasi maitoa tauoilla ja vauva sai lähes pelkästään pumpattua maitoa pullosta äidin ollessa töissä. Minulla olisi myös mahdollisuus siihen, että mies toisi kerran päivässä vauvan käymään töissä syömässä. Imetys on ainoa asia ylipäätään joka mietityttää, muuten en epäile hetkeäkään etteikö mies pärjäisi kolmen lapsen kanssa siinä kuin minäkin.

Vierailija
5/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan menisi. Onneksi ei ole ollut tarvettakaan (kolme lasta tehtynä).

Vierailija
6/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 15:11"]

[/quote]

No miksei voisi mennä jos imetys tms. ei ole esteenä? Kait vauvalla on isäkin, joka on täysin tasavertainen äidin kanssa.

Itse menin töihin (kokopäiväiseksi) kun lapsi oli vajaa 4kk. Isä oli siis kotona vauvan kanssa. Kyllä tuo lapsi näyttää selvinneen ilman traumoja...

Vierailija
7/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis. Perheen yhteiset viikonloput menis sitten siinä. Muutenkin yöt on niin levottomia tuon ikäisen kanssa, että ei siinä oikein mitään kunnollista jaksa tehdä.

Vierailija
8/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 15:11"]

[/quote]

Kuka on sanonu etten voi olla kotona?

Voin olla, mutta rahakin kelpaisi. Ja isä on kyllä hyvä isä lapsilleen, uskoisin että pärjää. :) Lisäksi kun työaika jäisi noinkin lyhyeksi, niin sekin tietenkin helpottaa.

Mutta en siltikään vielä tiedä mitä tekisin. Ikävä kyllä varmasti tulisi. Mutta toisaalta onhan se kiva VÄLILLÄ tehdä muutakin... Toisaalta varmasti helpompaa olisi siinä vaiheessa kun vauva söisi muutakin.

ap - 3:n lapsen äiti

Vierailija
9/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuosikymmenen kaikki meni :-) Kokeile, sitten voit tietää! Ei välttämättä ole ihan helppoa, mutta eihän elämän tarvitse aina olla helppoa!

Vierailija
10/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mennyt kokopäivätöihin. Ja hyvin sujui. Jos haluat imettää, täytyy maitoa pumpata kerran työvuoron aikana. Mutta varaudu siihen, että imetys voi takkuilla.

Vierailija
11/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 15:15"]

En menis. Perheen yhteiset viikonloput menis sitten siinä. Muutenkin yöt on niin levottomia tuon ikäisen kanssa, että ei siinä oikein mitään kunnollista jaksa tehdä.

[/quote]

Jos teillä on ollut yöt levottomia niin ei se tarkoita, että kaikilla olisi niin....

Vierailija
12/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Tuontapaista kuviota olisin voinut harkita siinä vajaan vuoden ikäisen kohdalla. Kahden jo isomman lapsen äiti.

Vierailija
13/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin

Vierailija
14/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suunnitteilla sama. Lapsi syntyy kesällä ja syksyllä pääsisin aloittamaan unelmien duunin - tilaisuus, joka tulee vain kerran ja jota ei voi siirtää..

En ole yhtään huolissani siitä, pärjääkö vauva isän kanssa, ja miehelle tekee vain hyvää saada olla välillä kotona ja irti työelämästä. Ihan mielelläni olisin itsekin kotona vaikkapa vuoden verran, ehkä parikin, mutta nyt tämä menee näin ja haluan valita tuon duunin, josta voi poikia uusia, hienoja asioita tulevaisuudessakin.

Imetys ei kyllä tulisi onnistumaan ja siitä olenkin harmissani. Ehkä yritän pumppailla päivän aikana talteen mitä tulee, mutta tulevassa työssä on reissaamisia ja muutenkin sekavaa meininkiä, josta on vaikea löytää tietty päivärytmi. Edellisenkin lapsen kanssa imetys oli takkuista vaikka olin silloin kokonaan kotona, eli varmaan jää äitiysloman jälkeen hyvin satunnaiseksi. Onneksi voin aina katsoa veljeäni, jota imetettiin vain 3 kk, ja ihan komea ja kelpo mies siitäkin on tullut :)

Olen tosi onnellinen siitä mahdollisuudesta, että miehellä olisi koti-isänä. Sillä on edellisestä liitosta lapsia, ja kun he olivat pieniä, mies reissasi työssä paljon ja missasi pikkulapsiajasta sen arjen oikeastaan kokonaan. Nyt se saisi elää edes yhden lapsensa kanssa vauva-aikaa vieri vieressä!

Vierailija
15/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset Keski-Euroopasta, täällä kaikki työpaikan omaavat menevät takaisin töihin 3 kuukauden äitiysloman jälkeen. Normaali käytäntö.

Vierailija
17/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 23:30"]

Terveiset Keski-Euroopasta, täällä kaikki työpaikan omaavat menevät takaisin töihin 3 kuukauden äitiysloman jälkeen. Normaali käytäntö.

[/quote]

Sama USA:ssa. Itse menin kokopäivätöihin kun vauva oli vähän päälle 3 kk. Pumppasin kahdesti työpäivän aikana (8+ tuntia ja matkat päälle). Imetin, kunnes lapsi oli n. 2-vuotias, eli imetys kyllä jatkui oikein hyvin. Olihan se rankaa, mutta kyllä siitä selviää.

Ap olisi menossa vain viikonlopputöihin, joten hyvin tuo onnistuu. Opetat vain lapsen pullolle, joten voi syödä pumpattua maitoa. Kiinteiden aloittaminen tietysti myös helpottaa tilannetta, imetys ei ole enää ainoa ruokintamuoto. 

Vierailija
18/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin kokopäivätöihin vauvan ollessa 3kk. Jos ei olisi ollut pakko niin en olisi mennyt, mutta vaihtoehtoja ei ollut. Ei asuta Suomessa enkä saanut mitään äitiysrahaa ja olin yksinhuoltaja. Ihan hyvin meni ikävää lukuunottamatta. Imetin aamuisin ja iltaisin ja öisin, päivisin vauva joi korviketta, koska maidon pumppaaminen oli hankalaa. 

Kyllä siitä selviää ja vauvasta kasvaa ihan normaali lapsi!

Vierailija
19/21 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin töihin, kun vauva oli 4kk. Hyvin meni, tosin töitä oli vain kaksi kertaa viikossa pari tuntia kerrallaan. Pidempiä aikoja en olisi kyllä raaskinut olla, mutta tällä työmäärällä oli melkein sama kuin käydä jossain harrastuksessa.

Vierailija
20/21 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin töihin, kun vauva oli 1kk. Mies oli kotona hänen kanssaan siihen asti, kun poika täytti 9 kk. Pumppasin maitoa sen aikaa, kun tuli. Ihan hyvin kaikki sujui. Poika on nyt 2-vuotias ja ihan on normaalisti kehittynyt. Olen vielä jälkikäteenkin tyytyväinen ratkaisuun. Samoin mies. Sai tutustua rauhassa lapseen, ja nyt heillä on hyvät välit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä