Miten äitini ei ymmärrä, että menen nukkumaan klo 21? Aina soittaa silloin.
Herään töihin klo 5, joten menen nukkumaan (sänkyyn) klo 21. Haluan silloin rauhoittua, en puhua tuntia puhelimessa. Ja ok, jos olisikin että puhuu 15 minuuttia. Vaan ei, puhuu tunnin. Mä en jaksa kun klo 22 saan aloittaa rauhoittumisen. Tunti menee nukahtamiseen, eli 6 tuntia yöuniin.
Ja olen sanonut tämän äidilleni jo 20 vuoden ajan. Vaan ei. Kun ei mene jakeluun. Taas soitti. Nyt uskoi kun sanoin että OLEN MENOSSA NUKKUMAAN, OLEN SÄNGYSSÄ. Silti puhui 20 minuuttia. Sanoin lopulta että nyt menen nukkumaan.
Ja ei ole vaihtoehto että laitan puhelimen pois päältä. Sen jälkeen on poliisit palokunnat ja pelastusarmeijat ovella.
Kommentit (17)
Ei osannu aikanaan näköjään lukea biologista kelloaankaan...
Mites saisko siihen puhelimeen sellaisen automaattivastauksen? Että puhelin on äänettömällä, ja kun siihen soitetaan, eikä vastaa, se lähettää viestin, että olen nukkumassa. Mun mieheltäni ainakin tulee aina viestejä, että en pysty nyt vastaamaan, ja käsittääkseni se on jonkinlainen automaattinen toiminto.
Puhelin kiinni yöksi tai äänettömälle niin äkkiä oppii. Ei ole vaikeaa. Voit sitten soittaa klo 5 aamulla takaisin että oliko jotain asiaa?
Miksi vastaat puhelimeen tuohon aikaan? Laita kiinni tai äänettömälle, kyllä hän oppii kun et vastaa. Tai soita itse hänelle klo 20 ja puhut vartin.
Ei ole aikaa puhua äidin kanssa, mutta on aikaa avautua palstalla? Mä herään myös aamulla klo 5 töihin. Menen nukkumaan vasta puolilta öin. Etköhän nyt hieman liioittele...
Niin, 20 vuotta ollut aikaa opetella ja ei onnistu. Jospa nyt ilmoitat että ehdoton radiohiljaisuus alkaa klo 21.00 tai blokkaat muorin lopullisesti elämästäsi. Edes kitumalla kuoleminen ei oikeuta soittamaan.
Laita vaan se puhelin äänettömälle. Jos tekee turhia hälytyksiä niin ilmoita poliisille tai lääkärille.
Soita hänelle klo 20, niin ei ole enää tarvetta soittaa. Tai laita viesti klo 21, että menet nukkumaan, kaikki on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Puhelin kiinni yöksi tai äänettömälle niin äkkiä oppii. Ei ole vaikeaa. Voit sitten soittaa klo 5 aamulla takaisin että oliko jotain asiaa?
Ap kirjoitti, ettei voi sulkea puhelinta, koska äitinsä hätääntyy. Miksi siis neuvosi on, että sulje puhelin? Etkö ymmärrä lukemaasi vai kommentoitko lukematta?
Soita sinä itse äidillesi jo seitsemältä ja kerro, että laitat nyt puhelimen äänettömälle aamuun saakka. Jos on poliisit ja ambulanssit oven takana kun yhdeksältä et vastaa, niin voit laittaa siltä varalta oveen lapun "olen nukkumassa, älkää häiritkö".
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastaat puhelimeen tuohon aikaan? Laita kiinni tai äänettömälle, kyllä hän oppii kun et vastaa. Tai soita itse hänelle klo 20 ja puhut vartin.
Ja tässä toinen viisas. Ap kirjoitti, ettei puhelimen sulkeminen tule kyseeseen ja sinä ehdotat, että laita puhelin kiinni.
Ei taida olla oppimisesta kiinni. Isälläni sama tapa ja kutsun sitä itsekkyydeksi. Ei tule häviämään itsekseen mihinkään. Olen laittanut puhelimen kiinni. Välillä laitoin pitkiksikin ajoiksi, kun yksityiselämä kärsi toisen ihmisen itsekeskeisyyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti, ettei voi sulkea puhelinta, koska äitinsä hätääntyy. Miksi siis neuvosi on, että sulje puhelin? Etkö ymmärrä lukemaasi vai kommentoitko lukematta?
En ole se, joka tuon kirjoitti mutta vastaan silti. Jos äiti hätääntyy, vaikka on puhunut lapsensa kanssa tuntia aikaisemmin (siis aloittaja itse soittanut hänelle) niin se on ÄIDIN oma ongelma eikä aloittajan.
Eivät varmaan päivittäin ole tähän mennessä soitelleet, jos äidillä riittää tarinaa tunniksi. Mutta nyt voi sitten joko soittaa tai lähettää viestin "menen nyt nukkumaan ja pidän puhelimen äänettömänä aamuun saakka" - vaikka joka ilta!
Laita vastaustekstiviesti valmiiksi: "Olen menossa nukkumaan, soita huomenna ennen klo 20". Nykyaikaisella puhelimella voi puheluun vastata tekstarilla.
Miehen veli vaimoineen on samaa kategoriaa. Vaimo ikuisuustyötön ja mies epäsäännöllisissä töissä. Ihan normaalia että soittelee klo 22 tai jopa 23. Ei usein, mutta aina kun soittaa niin tosi myöhään. En tajua miksei mies sano suoraan ettei meille tarvii soittaa siihen aikaan.
Kerran tulivat yllättäen poikkeamaan klo 20.00 lastensa kanssa. Ihmettelivät kun meidän lapsia oltiin "tähän aikaa jo!" laittamassa nukkumaan. Silloin tokaisin, että me ollaan työssäkäyvää väkeä ja lapsilla on aamulla herätys klo 7. Ihmettelivät miksi tarjota lapsille sellaista elämää. Ihan oikeasti, kuulemma ei olisi pitänyt lapsia tehdä jos niitä pitää aamuisin roudata päiväkotiin kun "ei mikään työ voi olla niin tärkeää".
älä vastaa, tai jos vastaat niin pyydät soittamaan uudeleen päivällä ja luuri korvaan