Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otan kantaa "Kohu opettajan" toimintaan

Vierailija
09.04.2013 |

Olen töissä lastensuojelussa. Olen sitä mieltä, että suuri osa lasten ja nuorten pahoinvoinnista johtuu siitä, että kukaan ei aseta rajoja, eikä perheissä vanhemmat ota vanhemman roolia. Jos lapsi tai nuori ei kunnioita vanhempiaan, ei hän kunnioita ketään muutakaan aikuista kuten opettajia. Olen siis tämän opettajan puolella, että hän teki oikein pitäessään kuria. Jos näille nuorille ei aseta kotona rajoja, eikä koulussa rajoja saa pitää, mistä asti sitä rajojen asettajaa pitää lähteä hakemaan, poliisilta ja vankilasta? Esim. nuorisovankiloiden nuoret ovat niitä, joille kukaan ei ole asettanut rajoja. Mielestäni oli kohtuutonta, että opettaja sai potkut, kun poisti oppilaan häiritsevän käytöksen vuoksi.

Olen kuitenkin työssäni huomannut, miten opettajat ovat keinottomia oppilaiden suhteen, varsinkin yläastellaa. Väkivalta ei ole ratkaisu, mutta opettaja saa poistaa oppilaan luokasta, jos oppilas häiriköi. Opettajan koulutuslaitoksella pitäisi opiskella enemmän lasten kasvatusta ja konkreettisia vinkkejä. Jälki-istunnoilla ei ole mitään merkitystä, jos niitä jaetaan joka viikko ja ne eivät vastaa tarkoitustaan. Kerroin vaan rehellisen mielipiteeni. Omat lapseni (3kpl)eivät koskaan saisi käyttäytyä miten sattuu vanhempia tai opettajia kohtaan.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla