Apu! Olen lihonut. Mieheni ei halua minua!?
Arggg, mistähän aloittaisi olin suhtemme alussa 4v sitten hyvässä kunnossa ja urheilin. Sitten minulle tuli masennus. Söin masennuslääkkeitä ja söin. Söin, söin ja söin. Nyt olen 27v 162cm. Kävin tänään lääkärin tarkastuksessa vaalla. Siellä tuli tulis. 128.5kg!. Olen lihonut 70kg! Että itkettää... ei miehenikäön enäön halua sekisä. Mitä teen?
Kommentit (8)
No aluksi ainakin otat yhteyttä lääkäriin ja pyydät toista lääkettä.
Onko mahdollista että jättäisit kokonaan pois?
On myös masennuslääkkeitä joissa sivuoireeksi on luettu mm laihtuminen, ruokahaluttomuus ja anoreksia.
Auttaa myös jos syöminen on pakonomaista, ei sois vaan vähentämällä syömisen määrää vaan vähentää sitä pakko-oireista ruuan ajattelua ja siitä ahdistumista.
Piriä huiviin vaan ja illalla unilääkettä, että nukahtaa.
Tai sitten sulla pitäisi olla itsekuria jättää sokeri kokonaan veke, leivät ja pastat ym. minimiin ja yleisesti annoskoko johonkin neljäsosaan siitä, mitä se nyt on.
Syödä vain puhdasta ruokaa ja kohtuullisia annoksia, sekä liikkua 10 000-12 000 askelta päivässä + muutaman kerran viikossa lihaskunto päälle.
Lisäksi jotain pilatesta tai joogaa vaikka 20 minuuttia päivässä, vaikka heti lenkin päälle.
Keksit aina jotain muuta puuhasteltavaa jos tekee mieli syödä, vaikkei oikeasti tarvitse.
Haluatko tuhlata nuoruutesi ja elämäsi lihavuuteen? Raskas olo on varmasti, eikä elämä ole kokonaisuutena niin nautinnollista noilla asetuksilla kuin se voisi olla.
Edellinen lisää, että tuo syömisen määrä itsessään on jo mielestäni mielenterveysongelma, ja siihen voisit noiden ravintomuutosten ja liikunnan lisäksi hankkia terapiaa.
Ja uni! Hyvä sänky ja tarpeeksi viileä sekä raikas huoneilma huoneessa, jossa nukut sen 7-10h yössä riippuen hlökohtaisesta unentarpeestasi.
Masis lihottaa välillisesti ja moni mielialalääke itsessään vaikkei syöminen edes lisäänny saati ne jotka lisää ruokahalua. Lääkkeet ei vaan ole kovin helposti vaihdettavissa, mutta aina voi kysyä tai jo miettiä tarpeellisuuttakin.
Liikunta on yksi masista vähentävä asia joten se auttaisi tuplasti jos saat itsestäsi irti.
Mulla on paino noussut ihan kilpparijuttujen takia ja lasten myötä. Ei oo ukolla halut vähentyneet. On siis kiinni ihmisen luoteesta tämäkin asia ja suhteen laadusta jne. Monella masis vie omat halut ja se on ongelma.
missä vaiheessa huomasit että olit lihonut sen 5kg
etkö tehnyt siitä johtopäätöksiä
Ala liikkua enemmän ja pyydä apua ravitsemusterapeutilta järkevän ruokavalion toteuttamiseen. Noilla luvuilla saat kyllä lähetteen terveyskeskuksesta.