Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada mies innostumaan muustakin kuin omasta alastaan??

Vierailija
09.04.2013 |

Mieheni on työssään arvostettu ja taitava. Ihastuin alun perin mm. tähän piirteeseen hänessä, sillä minusta on hienoa että jossain asiassa jaksaa kehittää tietämystään ja osaamistaan pitkälle.

Mutta nyt pari vuotta myöhemmin huomaan, että asetelma on kääntynyt päälaelleen ja mieheni erikoistuminen omaan ammattialaansa vain ärsyttää nykyään. Ihan kuin häntä ei kiinnostaisi mikään muu!! Hän ei yleensä jaksa edes seurata uutisia, vaikka oman alansa kehityssuuntia seuraa jatkuvasti haukkana.

Kun tutustuin mieheen, ajattelin aluksi että hän on todella lahjakas ja "neropatti" kun tietää niin paljon. Nyt olen tajunnut että se tietämys on vain tosi kapea-alaista. Voittaisin mieheni tietokilpailussa koska tahansa. On niin erikoista, että hän pystyy vastaamaan mihin tahansa oman alansa nippelitietokysymykseen, mutta sitten aivan tavalliset yleissivistykseen kuuluvat asiat tuottavat hänelle huomattavia ongelmia (esim. maiden pääkaupungit tai kielet, historialliset tapahtumat ym).

Kysymys kuuluu että miten tuollaista luonnetta voisi innostaa laajentamaan piirejään edes vähän? Olen yrittänyt saada miestä katsomaan kanssani esim. dokumentteja eri asioista, ja kyllä hän usein suostuukin, mutta hän unohtaa kaiken oppimansa melkein heti. Kai se johtuu siitä, etteivät aiheet oikeastaan kiinnosta häntä?

Kokemuksia? Vinkkejä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri ja mun exä :D

Onnea vaan teille!

Vierailija
2/10 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko DI ? Heitä toivosi jos on....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
4/10 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen mies, eikä ole miksikään muuttunut 20 vuoden aikana. Jos pääsisin valitsemaan uudelleen, ottaisin älykkäämmän ja sivistyneemmän miehen.

Vierailija
5/10 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti mikä ämmä. Koska ihmiset tajuavat, ettei toisia voi muuttaa EIKÄ PIDÄKÄÄN VOIDA. Mikä jumala sinä luulet olevasi? Olisi varmaan kiva, jos mies avautuisi, mitä haluaa muuttaa sinussa. Luonteen, ehkä?

Vierailija
6/10 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samanlainen mies. Tosin ei hän ole sivistymätön, vaan tietää kyllä esim. sisäpolitiikasta paljon (enemmän kuin minä). Mutta muuten ei tunnu olevan kovin kiinnostunut maailmasta, yhdessäolosta tai itsensä kehittämisestä. Joskus innostuu jostain harrastuksesta, jolloin maailma hetkeksi täyttyy vain siitä, kunnes se unohtuu. Yleensä mielessä on vain työ ja raha.

Onhan hän alallaan menestynyt, ja rahaakin on tullut ihan kivasti. Silti mua ärsyttää kun elämänsä pyörii vain yhden asian parissa, ja minä ja lapset tehdään sitten jotain "kivaa". Saattaa kyllä lähteä mukaan jos pyydetään mutta silloinkin yleensä puhuu jostain kassavirtalaskelmistaan.

Vierailija
7/10 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/10 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, en ole koskaan ymmärtänyt, miksi itseään pitäisi kehittää. Mitä hyötyä siitä loppupeleissä on?

Ja kuten joku jo sanoikin, toista ei voi muuttaa. Ei, vaikka kuinka itse haluaisi. Jos miestä ei kiinnosta dokumentit tms. mitä ap yrittää hänelle tuputtaa niin häntä ei vain kiinnosta.

Vierailija
9/10 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mun ex? Otan osaa.

Mulla oli tollanen mies ja koska itse olen kiinnostunut miljoonasta asiasta ja maailma täynnä kaikkea kiinnostavaa ja toinen vaan pyörisi omissa piireissään niin kyllähän se alkoi ärsyttämään. Koko kaveripiirinsä oli samaa alaa.

Vierailija
10/10 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 18:05"]

Onko sulla mun ex? Otan osaa.

Mulla oli tollanen mies ja koska itse olen kiinnostunut miljoonasta asiasta ja maailma täynnä kaikkea kiinnostavaa ja toinen vaan pyörisi omissa piireissään niin kyllähän se alkoi ärsyttämään. Koko kaveripiirinsä oli samaa alaa.

[/quote]

Mieheni kaveripiiri tosiaan koostuu saman alan ihmisistä... Mutta heidänkin joukossaan on ihmisiä jotka suhtautuvat maailmaan jotenkin tasapainoisemmin, eli siis ovat kiinnostuneita muustakin kuin työstään.

ap