Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas näistä tenavista jotka ei osaa käyttäytyä

Vierailija
09.04.2013 |

Harrastan nukkekotien laittoa. Jokainen tätä tekevä tietää kuinka pyhiä ja rakkaita nämä on tuunailijalleen. Eli mulla 2 nukkekotia, jossa palavat pöytälamput ja  kaikki tarjottavatkin pikkutarkasti paikallaan. Marimekon ommellut verhot laseissa, ja hienot matot laattioilla, ja puiset/nahkaiset kalusteet. ym. No sunnuntaina meille tuli työkaveri kylään, ja hänellä oli mukana 10 ja 11 vuotiaat tytöt. Nämä ryntäsi välittömästi nukkekotien kimppuun; "Laitetaan nämä uudestaan". Minä miltein huusin hätääntyneenä, että "Eiiii.. ne on koristeita, ei leikittäväksi. Ei saa kun katsoa" Sain osakseni todella vihaisia katseita. Mentiin työkaverin kanssa asunnossa eteenpäin, ja tytöt jäivät huoneeseen, missä nukkekodit olivat. Meni noin 5 minuuttia, kun huoneesta kuului riitaa, ja menimme ystävämme kanssa katsomaan. Tytöt repivät verhoja toisiltaan käsistä kinastellen, että kumman taloon ne tulevat. Kaikki tavarat oli rysäytetty lattialle ja verhot revitty laseista. Vierailu loppui varsin lyhyeen, ja ei tarvi varmaan selittää miksi. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 15:36"]

Minä olisin myös vienyt nukkekodit pois näkyvistä. Lasten pitäisi käyttäytyä joo ja blaa blaa, mutta jos mulle tulee vieraita, niin tarkoitus on se että kaikilla on kivaa eikä niin että vierailu on jokin käyttäytymistesti. Miettikää nyt itsenne 10-vuotiaiksi tytöiksi, miten paljon harmittaisi vain katsella jotain unelmien nukkekotia. Ihan turhaa lasten kidutusta. En mä tee niinkään että leivon jotain ihania pullia, isken ne kahvipöytään ja ilmoitan että tässä näitä pullia, eikö olekin hienoja, mutta näitä ei sit saa syödä, pakastan nämä. Mutta että katsokaa nyt enkö olekin taitava!

[/quote]

Kyllä 10- ja 11-vuotiaiden täytyy ymmärtää jo, jos sanotaan että joku ei ole leikittäväksi tarkoitettu. Samoin, jos jollain pöydällä on pullia, ei niitä lapset mene ottamaan jos sanotaan, ettei ne ole tarkoitettu nyt tarjottavaksi.

Vierailija
22/23 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 15:40"]

Kyllä 10- ja 11-vuotiaiden täytyy ymmärtää jo, jos sanotaan että joku ei ole leikittäväksi tarkoitettu. Samoin, jos jollain pöydällä on pullia, ei niitä lapset mene ottamaan jos sanotaan, ettei ne ole tarkoitettu nyt tarjottavaksi.

[/quote]

Joo, kyllä täytyy ymmärtää. Mutta viisas aikuinen ymmärtää myös milloin nukkekodin esittely tuottaa enemmän pahaa kuin hyvää mieltä kaikille osapuolille, myös silloin kun lapset osaavat käyttäytyä. Mitä olet mieltä siitä ideasta, että toisit kahvipöytään esille pullia joita vieraat eivät saa syödä ihan vaan sen takia että voisit brassailla taidoillasi? Olisiko se sen arvoista, vaikka vieraat jättäsivät syömättäkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olisin lukinnut "nukkekotipyhätön" oven, enkä edes päästänyt tyttöjä katsomaan. sillä 11-12-vuotiaillehan ne on tarkoitettu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä