Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi panostaisin lapseni kasvatukseen?

Vierailija
09.04.2013 |

Kun koulumaailma näyttää olevan hyväksytysti tällaista, missä oppilaat saavat käyttäytyä miten vain, niin miksi minäkään enää kasvattaisin omia lapsiani opettajia kunnioittaviin käytöstapoihin?

Miksi vaivautuisin varmistamaan sen, etteivät lapseni häiritse opettajia kun muutkaan eivät niin viitsi tehdä tai heille ei aiheudu siitä mitään sanktioita jos vain eivät kasvata?

Kuka näitä lapsia enää jaksaa opettaa, jos meno muuttuu enemmän tämän kaltaiseksi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan kaikki lopputili lastemme kasvatuksessa, kun ei kaikki muutkaan viitsi sitä tehdä ja tällähetkellä porskuttavat vastuuttomasti vain se etu mielessään. 

Luulisi, että silloin alkaisi näitä janipettereiden vanhempia myös kiinnostamaan.

Vierailija
2/2 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia täälläkin. Oma lapseni on haastava erityislapsi, jolla on useampi neurologinen häiriö. Hänen kasvattamisensa on ollut yhtä ja jatkuvaa taistelua tuulimyllyjä vastaan: virallinen kanta kun on se, että kuria ei saisi juuri pitää ja pitäisi vaan YMMÄRTÄÄ loppuun saakka järjettömiäkin asioita. Minä olen pistänyt kovan kovaa vasten ja jossen näin tee, lapsi hyppii kaikkien silmille. Kokeilin meinaan yhdessä vaiheessa tätä "ymmärtämistä" eikä se johtanut muuhun kuin siihen, että lapsi alkoi niskoittelemaan entistä enemmän ja suusta pääsi mm. "ei kiinnosta" vastaukseksi ensimmäistä kertaa! Siihen loppui kokeilu ja kuri tuli takaisin kotona.

Kyllä tämä on raivostuttavaa, kun rampataan milloin missäkin keskustelemassa ja asiantuntijat lässyttävät vaan. Konkreettista apua ei saada, mutta tuhlataan kyllä kalliita minuutteja sen pohtimiseen, miksi lapsi vastustaa esim. tietyllä bussilinjalla matkustamista: "olisiko joskus matkan aikana sattunut jotakin ikävää, jonka hän sitten muistaa..?" No ei ole ja vaikka olisikin, en minä ala käyttämään toista linjaa vain sen takia jumalauta!! Kyllä pitää päästä yli tuollaisista pakkomielteistä, oli syy sitten mikä hyvänsä. Ihan pelleilyä olisi meidän arki, jos hypittäisiin noiden neuvojen ym. mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän