Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kodin yksityiset ja yleiset tilat: onko vaatehuoneeseen sopivaa kurkata?

Vierailija
09.04.2013 |

Tuossa aiemmin oli ketju jossa käytiin keskustelua siitä, onko lasten sopivaa leikkia kylässä vaatehuoneessa, hyppiä sängyillä yms.

Siitä tuli mieleen, että mitkä tilat teillä kotona on sellaisia, joihin ette soisi vieraiden kurkkaavan.

Meillä nimittäin yksi aikuinen vieras vietti puoli iltaa vaatehuoneessa kun puhui puhelimessa jonkun kanssa ja halusi olla rauhassa. En ollut kauhean ilahtunut siitä, meillä vaatehuone on tosi sotkupaikka, jota ei ole tarkoitettu kenenkään puhelinkopiksi. En sanonut mitään (kävi siellä useaan otteeseen) mutta hieman kyllä ärsytti.

Miten teillä? Siivoatteko vaatehuoneen ennen vieraiden tuloa että sinnekin kehtaa kurkata?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vieraat pääsevät eteiseen, keittiöön ja vessaan. Ei muualle. Ovet lukkoon ihan siksi, että käy paljon lapsivieraita, joita en halua vaeltamaan ympäriinsä.

Vierailija
2/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei helvetissä. Jos ovi on kiinni, sinne ei mennä. Mun vaatehuoneeseen ei edes mahdu seisomaan.

Törkeää käytöstä vieraallasi. Kyseessä oli paras olla kunnon kriisipuhelu, ja sitäkin olisi voinut lähteä kotiaan setvimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan.. Meillä kyllä kurkitaan aina vaatehuoneeseen, koska erehtyvät aina vessan ovesta.

Vierailija
4/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on minipieni asunto, jossa on vähän vaikea rajoittaa kulkemista ja kyllä meillä esim. lapsen kaverit koulun jälkeen möyhivät kaikki paikat ja leikkivät vaikka piilosta. Meille jos tulee, joutuu joskus kestämään, että olemme lapsiperhe ja aina eivät ole kaikki paikat ojennuksessa.

Olen yh ja teen pitkiä työpäiviä. Kotona otan rennosti ja jos se vieraita vaivaa, tietävät missä on ovi. Lapseni on 10 vee ja viihdyttää kavereitaan kotonamme koulun jälkeen ja koska se on hänenkin koti, senkus viihdyttää.

Nipottamisesta tulee vain ryppyjä. Pidän aika sairaina ihmisiä, joiden kotona on ovia lukossa.

Vierailija
5/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni se on turhaa uteliaisuutta, jos alkaa kyläpaikan vaatehuoneeseen kurkkimaan. Eri asia, jos esim. etsii vessaa ja sekoilee ovista. Vaatehuone on yksityistilaa kuten muutkin kaapit ja laatikot. Ei niihin mennä.

Vierailija
6/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vieraat saa mennä mihin tahansa. Sen verran on luottoa ystäviin.

Vierailija
7/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siisti vaatehuone, joka on vain minun käytössäni. Siellä on kaikki vaatteeni, kenkäni, askartelutavarani ja muutama muistolaatikko. Se on jopa vähän sisustettu, lattia on laminaattia ja seinällä on tapettia mitä jäi viime remontista yli. 

Mutta silti en pitäisi ajatuksesta, että vaatehuoneeseen kurkittaisiin. Sama asia, kuin että vessan kaapit jätetään rauhaan. Jääkaappikin on sellainen, minkä toivon vieraiden jättävän rauhaan. 

Vierailija
8/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi kylässä aukomaan kiinni olevia ovia, poislukien tietysti vessa. Sellainen "kaappeihin kurkistelu" on aika moukkamaista.

Vierailija
9/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias kälyni jäi kiinni vessan kaappiin kurkkimisesta kun oli meillä. Vähän mietin, että miten aikuinen ihminen kehtaa - ja vieläpä korkeasti koulutettu.

Vierailija
10/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei meilläkään vieraat vaella ympäriinsä, vaikkei se sinänsä ole kiellettyä, jos joku esim haluaa katsella taloa. Vaatehuone on meillä aina siisti, joten en minä siitä närkästy, jos joku sinne näkee. Vaatehuone on meillä kylpyhuoneen yhteydessä, ja jos joku meidän kylppärissä käy vessassa, niin hän näkee kyllä vaatehuoneeseen, jos haluaa. Yleensä tosin vieraat käyvät toisessa vessassa, mutta esim. juhlissa voi olla vessaan ruuhkaa.

Ei meillä kyllä ole ikinä tullut vastaan tilannetta, että tätä olisi tarvinnut miettiä. Teinien kaverit ovat aina teinien huoneissa, eikä heitä juuri edes nöy, ellei sitten kutsuta ruokapöytään tms.

Vierailija
11/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua olisi ärsyttänyt tuossa se, että vieras käy vierailun aikana useita puhelinkeskusteluja, joista osa ilmeisesti pitkähköjäkin? Minusta hyviin tapoihin kuuluu sanoa soittajalle, että sopiiko, että jutellaan myöhemmin. Itse en edes vastaa, jos olen tuollaisessa tilanteessa.

Vaatehuonetta meillä ei ole, sen sijaan vajaakäytössä oleva romuhuone. Välillä siellä yöpyykin vieraita, joten ei se off limits ole vierailta. Silti ei tunnu yhtään hyvältä että vieras menisi kesken kaiken sinne yksinään juttelemaan. Olisin kyllä sanonut asiasta.

Vierailija
12/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni vieraiden ei ole syytä availla mitään lukittuja ovia, on niiden takana siistiä tai sotkuista. 

Sinun tapauksessasi ongelma oli pikemminkin se, että tämä mies käytti aikansa puhumalla muiden kuin niiden kanssa, jotka hänet olivat kutsuneet luokseen. Ihan sama, vaikka olisi pihalla seissyt.

Vierailija
13/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatehuone on yksiyialuetta, mä oisin vetänty korvasta ulos. Mielestäni suljetut ovet(paitsi vessa) on merkki kielletystä alueesta.

Vierailija
14/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 13:07"]

Sinun tapauksessasi ongelma oli pikemminkin se, että tämä mies käytti aikansa puhumalla muiden kuin niiden kanssa, jotka hänet olivat kutsuneet luokseen. Ihan sama, vaikka olisi pihalla seissyt.

[/quote]

Mistä päättelet että kyseessä on mies?

Vierailija
15/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsen terveyssiteen hätäisesti aion ottaa sen peilikaapista. Minusta se on ihan normaalia.

Vierailija
16/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraiden ei kuulu avata yhtään suljettua ovea paitsi vessan, ja siitäkin pitää kysyä, mihin voi mennä, jos vessoja ja kylpyhuoneita on useampia.

Meidän peilikaapista tai mistään muualtakaan ei penkomatta löydy terveyssiteitä tai tamponeja, joten vieraan on syytä kysyä, jos tarvitsee. Hormonikierukan takia en itse näitä tarvitse ja en selittele tätä kaikille vieraille etukäteen;)

Edes makuuhuoneeseen ei ole soveliasta mennä, on täysin yksityinen tila ja kuuluu perusetikettiin. Tästä tuli juuri pohjoismainen tv-ohjelmakin.

Vierailija
17/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Me emme ole sitten tv-ohjelman mukainen perhe.

Vierailija
18/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama, mihin huoneisiin meillä vieraat kurkkii. Vaatehuonekin on aina ihan pommin jäljiltä, ei sinne edes mahdu sisälle, mutta ihan sama. Siivotkoon kotona kaiken tiptop, jos sekasotkua inhoaa. En jaksa välittää vieraiden mielipiteistä, me eletään kuten halutaan ja he elävät kuten itse haluavat.

Kaappeihin ei kuitenkaan tarvitse mennä penkomaan. Huoneissa saa vapaasti kierrellä, oli ne sotkussa tai ei.

Vierailija
19/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on yksityisyys kaukana kun anoppi tarkastaa kaikki kaapit lapsenvahtina ollessaan. Ja antaa lopuksi lausunnon. Näin meillä.

Vierailija
20/20 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 12:57"]

Utelias kälyni jäi kiinni vessan kaappiin kurkkimisesta kun oli meillä. Vähän mietin, että miten aikuinen ihminen kehtaa - ja vieläpä korkeasti koulutettu.

[/quote]

Alkoipa naurattamaan. =) Mun veljen ex-tyttöystävä kävi meillä ekaa kertaa ja kävi vessassa. Asuttiin silloin pienessä kerrostaloasunnossa ja vessa oli käytännössä heti olkkarin vieressä. Olkkariin asti kuului kun avattuaan vessan peilikaapin oven, kaapista tipahti lavuaariin jokin purnukka. Tuli erittäin nolona pois. =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän