Paikalla niitä, joilla piirtopöydistä kokemusta?
Kokemusta digitaalisen taiteen tekemisestä tsellä ei ole. Vuosia olen kuitenkin tehnyt töitä taiteen parissa vapaa-ajallani. Varmasti pystyy jotain hyödyntämään piirtopöydän välitykselläkin työskennellessä. Haluaisinkin nyt laajentaa osaamistani ja toisaalta kokeilla jotain uutta. Piirtopöytä toisi tähän mahdollisuuden. Ensin haluaisin lähinnä tuntumaa ja kosketuspintaa piirtopöydän käyttöön. Eli en tarvitse mitään parhaista parhaimpia ominaisuuksia. Haluaisin kuitenkin perushyvän piirtopöydän. Arvostaisin monipuolista painetasojen havaitsemiskykyä pöydältä. Toivoisin myös hyvää yhteyttä kynän ja pöydän välillä, jotta osa vedoista ei katoa. Eli että pöytä havaitsisi juurikin vedon alusta loppuun.
Kommentit (2)
Täälläkin Wacom, hankittu yli 10v sitten mutta varmaan edelleenkin on se varmin valinta. Itse olin kahden vaiheilla piirtopöydän suhteen joten pihistelin ja hankin A6-kokoisen reilulla 50 eurolla. Ahkerasti sitä tuli käytettyä ja kynään saatavat ominaisuudet olivat todella käteviä. Ei mitään valittamista.
Minulla on vanhan mallinen Wacom Intuos, jota en ole kylläkään käyttänyt paljon yhtään. Sen verran pystyn kuitenkin kertomaan, että kaikki siinä toimii niin kuin pitääkin, eli en saanut harmaita hiuksia asennus- tai käyttövaiheessa. En ole siis tätä omaani kuitenkaan kauppaamassa sinulle, koska minulla vieläkin sellainen unelma, että vielä joskus teen kuvia ammatikseni, vaikka en ole piirtänyt 8 vuoteen. :D
Tuo Wacom Intuos on alan standardi oikeastaan, joten väärin ei voi ainakaan sen kohdalla valita. Nykyään nimi on Wacom Intuos Pro. Hintaa medium-mallilla on jotain 370 euroa, eli ei ihan sunnuntaiharrastelijan juttu ainakaan, mutta ethän sinä sellainen olekaan.