Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on oikeasti 3 miljoonaa köyhää

Vierailija
25.03.2019 |

Työskentelen pankkialallla, ja monesti on kolleegoiden kanssa pohdittu suomalaisten rahatilannetta. Tulimme siihen tulokseen, että täällä on noin 3 miljoonaa ihmistä joille rahojen riittäminen palkasta seuraavaan palkkaan tekee todella tiukkaa.

Kun otetaan vaikka joku lapsiperhe esimerkkinä, niin monesti asumiseen menee jo melkoinen summa rahaa. Päälle tietenkin ruoka, auto(t), vaatteet, lasten harrastukset, lääkkeet, vakuutukset, ym..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli jännä alustus, että miten tarkkaan pankkivirkailijat voivat/saavat asiakkaiden tilitapahtumia selata. Itse teen palkkapäivän aikaan tilinsiirron säätöön ja käyttötilillä saldo ennen palkkapäivää hyvinkin vähissä. Pikaisella katsauksella minut voisi siis luokitella köyhäksi, joka elää suht kädestä suuhun. Haluan kuitenkin kerryttää säästöjäni ja samalla rajata käyttötilin saldoa, ettei siellä ole nostettavissa paljoa kerrallaan mikäli kortti sattuisi joutumaan vääriin käsiin.

Vierailija
22/27 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eikö ihmisillä olekaan10 000€ puskurirahaa tileillään. ;-()

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on ap. ammattitaito ja ylpeys, kun tuohon havaintoon olet päätynyt?

Olen ihmisten rahavarojen kanssa tekemisissä ollut jo kymmeniä vuosia ja minulle saldot ovat vain numerosarjoja, johon en kiinnitä mitään huomiota tai että ne jäisivät edes mieleen, ei edes lähipiirin.

Ja että, oikein ap. on tutkinut ja muodostanut mielipiteensä, on jo uskomaton ja rikkoo räikeästi asiakkaiden yksityissuojaa. Ei pankin johto hyvällä katsoisi, jos tietäisivät ap. todellisen työmoraalin ja olisi jopa irtisanomisperuste.

Ensinnäkin, en puhunut täällä kenenkään yksityishenkilön raha-asioista halattua sanaakaan. Toiseksi, en riko kenenkään yksityissuojaa millään tavalla. Kolmanneksi, siitä vaan sanomaan Minua irti nykyisestä työpaikastani. Voin vakuuttaa, että et siinä onnistu.

Vierailija
24/27 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei pankki myönnä yhdistelylainaa, jos on ottanut kalliita vippejä ja tuloja olisi ne maksaa kuitenkin? Auttaisiko takaus jotain? 

Vierailija
25/27 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riittää rahat hyvin. Ei olla köyhiä, vaikka vain mies käy töissä ja minä opiskelen. Opintotukikin loppui juuri. Teimme vain yhden lapsen, ettei tarvitsi olla köyhä. Riittää pienempi asunto. Asunnon sijainti on sellainen, että pyörällä tai bussilla pääsee joka paikkaan. Ei tarvitse yhtään autoa.

Anteeksi vain, mutta kyllä monen ihmisen ”köyhyys” ja pennien laskeminen on omista valinnoista kiinni. Jos on pakko tehdä ne pari-kolme lasta ja hankkia omakotitalo niin syrjästä, että arjen pyörittäminen vaatii kaksi autoa, ei voi syyttää kuin itseään siitä, että rahat eri riitä. Asuminen ja autoilu on kallista. Lapset ja lasten harrastukset ovat kalliita.

Vierailija
26/27 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme jos asiakkaat pääsevät käymään pankissa vain ajanvarauksella ja aukioloaikoja on jouduttu rajoittamaan, kun pankkivirkailijoiden aika menee oman uteliaisuuden tyydyttämiseen, kun tutkivat päivät pitkät miten paljon kenenkin tilillä on käyttörahaa ja säästöjä ja onko asiakas rikas vai köyhä.

Onko tuo edes luvallista. Missä on yksityisyydensuoja. En haluaisi ainakaan itse kuulua ap. tuttava- ja ystäväpiiriin.

Ihan sama kun lääkärit ja hoitajat katsoisivat terveystietoja työajalla, vaikka henkilö ei olisi edes potilaana.

Ei hyvä ja tullaan vielä juoruilemaan keskustelupalstalle ihmisten raha-asioista ja voi vain kuvitella mikä supina on työkavereiden kanssa ja tuttavapiirissä, kun siellä on yksikin pankkivirkailija.

Hmm, mä luulen että on tehty havainto ihan tilastojen perusteella. Rahoitusalalla tehdään paljon tilastoja kotitalouksien varallisuudesta, velkaantuneisuudesta ynnä muista. Tässä ei varmaankaan olla tarkasteltu kenenkään yksittäisten asiakkaiden raha-asioita tai tilitietoja. Kyseinen toiminta ei ole edes luvallista, eivätkä pankin työntekijät edes pääse niihin noin vaan käsiksi. Asiakkaiden raha-asioita tarkastellaan vain yhdessä asiakkaan kanssa ja asiakkaan pyynnöstä, ei muuten.

Vierailija
27/27 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pikavippikurimuksessa oleva ihminen on mielestäni köyhä, myös Suomessa. Mutta kyllä vähän huvittaa kun ihminen, joka laittaa 1000 e kk asuntolainan lyhentämiseen miettii olevansa köyhä kun ei jää toista tonnia pankkitilille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi